پیشنهاد سردبیر

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در هفته دوم مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه یک بر صفر تیم ملی امارات را مغلوب کند.

سه امتیاز شیرین در شب خراب شدن فرصت‌ها؛ برتری ایران مقابل امارات به سبک کی‌روش

دیدار تیم‌های ملی فوتبال امارات و ایران در هفته دوم مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه هزاع بن زاید آغاز شد که در نهایت با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

ایران و امارات با برد این مرحله از رقابت‌ها را آغاز کردند، با این تفاوت که امارات موفق شد در خانه حریف دست به شگفتی‌سازی بزند و ایران نیز در خانه به سختی از سد قرقیزستان عبور کرد.

تیم ملی امارات که با یک گل نیمه اول را مقابل قطر واگذار کرده بود، موفق شد نیمه دوم با یک کامبک طوفانی ۳ گل را وارد دروازه قهرمان ۲ دوره متوالی جام ملت‌های آسیا کند. یوزهای ایرانی نیز با تک گل مهدی طارمی موفق شدند قرقیزستان را در ورزشگاه فولادشهر مغلوب کنند.

مطابق انتظار این دیدار با استقبال خوب هوادران اماراتی آغاز شد و بسیاری از صندلی‌های ورزشگاه پر شده بود، امیر قلعه‌نویی نیز از سوی هواداران ایرانی حاضر در استادیوم هزاع بن زاید مورد تشویق قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه ۹: برخلاف جریان بازی ایران موفق شد اولین خطر جدی را ایجاد کند، پاس بلند حردانی پشت مدافعین امارات به طارمی رسید اما خالد عیسی به خوبی با تنگ کردن زاویه اجازه گلزنی به طارمی را نداد.

دقیقه ۱۷: حملات پردامنه اماراتی‌ها با هوشیاری مدافعین ایران راه به جایی نبرد.

دقیقه ۳۰: ارسال خطرناک بازیکنان امارات در حالی که کایو در محوطه جریمه ایران آماده سر زدن بود، به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: ایران موفق شد گل اول را به ثمر برساند اما این گل مردود اعلام شد. مهدی قایدی در شرایط آفساید روی پاس مهدی طارمی دروازه امارات را باز کرد.

دقیقه ۳+۴۵: سرانجام قفل دروازه امارات شکست و با اشتباه مدافع امارات و سماجت قایدی توپ به این مهاجم رسید و او پس از دریبل کردن مدافع اماراتی با یک ضربه تماشایی موفق شد دروازه امارات را در لحظات پایانی نیمه نخست باز کرد.

دقیقه ۴۷: حرکت ترکیبی بازیکنان تیم ملی با دریبل دو طرفه حردانی از گوشه محوطه جریمه امارات همراه شد، اما در ادامه مدافعین امارات مانع از ارسال این بازیکن شدند و توپ را راهی کرنر کردند.

دقیقه ۴۸: ارسال مهدی قایدی از روی نقطه کرنر با ضربه سر علیرضا جهانبخش همراه شد که خالد عیسی با واکنش تماشایی مانع از گل شدن توپ شد.

دقیقه ۶۳: توپ روی یک ضدحمله به علیرضا جهانبخش رسید اما این بازیکن با خودخواهی در حالی که چند بازیکن ایران در محوطه جریمه حضور داشتند تصمیم به شوت‌زنی گرفت و ضربه او با اختلاف از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: اراسال خطرناک حردانی در محوطه جریمه با ضرب سر مهدی طارمی به شکل خطرناکی با اختلاف کم از کنار دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: ایران بهترین فرصت را برای افزایش اختلاف از دست داد، مهدی طارمی روی یک ضدحمله توپ را به قلی‌زاده رساند و ارسال او در محوطه جریمه با پاس سردار آزمون یک‌بار دیگر جلوی پای طارمی قرار گرفت اما او نتوانست از این فرصت عالی استفاده کند.

سه امتیاز شیرین در شب خراب شدن فرصت‌ها؛ برتری ایران مقابل امارات به سبک کی‌روش

دقیقه ۸۱: خالد عیسی امارات را در بازی نگه داشت، پاس در عمق تماشایی طارمی در موقعیت تک به تک به آزمون رسید اما عیسی ضربه مهاجم ایران با پا به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۸۶: علی صالح مدافعین ایران را در محوطه جریمه به هم ریخت و در نهایت پاس این بازیکن با تکل حردانی دفع شد، اما داور این دیدار اعتقاد داشت توپ به دست حردانی برخورد کرده و اعلام خطا پنالتی کرد، در نهایت داور با با کمک VAR صحنه را مورد بازبینی قرار داد و نظر خود را تغییر داد.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال ایران همراه با ازبکستان با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گرفت و در مقابل امارات با ۳ امتیاز در رتبه سوم ایستاد.

ترکیب ابتدایی تیم ملی امارات:

خالد عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس، عبدالله حمد، یحیی نادر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی، یحیی الغسانی و کایو کاندو.

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.