پیشنهاد سردبیر

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه خبرنگاران روسی، این اقدام واشنگتن را حمله تروریستی اطلاعاتی توصیف کرد.

زاخارووا: تحریم آمریکا علیه خبرنگاران روس، حمله تروریستی اطلاعاتی است

ماریا زاخارووا در آیین آغاز به کار هفتمین اجلاس رسانه‌ای بریکس در مسکو افزود: پس از اظهارات سیاسی و غیرمستند در مورد شبکه راشاتودی و اسپوتنیک از سوی مقامات واشنگتن، هجمه آنها علیه خبرنگاران نیز وجود دارد.

این دیپلمات روس تأکید کرد که دیگر سکوت در این موضوع قابل پذیرش نیست.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرده بود که گروه رسانه ای راشاتودی در امور حاکمیتی کشورهای خارجی مداخله کرده و همچنین در "عملیات مخفی مربوط به اطلاعات و نفوذ" شرکت داشته است.
بلینکن اعلام کرد که واشنگتن تحریم هایی را علیه سه نهاد و دو فرد که گفته می شود در چنین عملیاتی دست داشته اند، اعمال می کند.
مداخله ادعایی در امور داخلی مولداوی و انتخابات آینده در این کشور از جمله اتهامات واشنگتن به این رسانه‌ها و خبرنگاران است.

نشست رسانه‌ای به عنوان یکی از ۲۵۰ رویداد برنامه‌ریزی شده گروه بریکس روز شنبه با پخش پیام تصویری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و با حضور نمایندگانی از رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو آغاز به کار کرد.
در آیین افتتاحیه این نشست که با حضور مدیران و متخصصان برجسته بیش از ۶۰ رسانه از ۴۵ کشور جهان در حال برگزاری است، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت.
نمایندگانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)، خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز نیز به منظور شرکت در این نشست به مسکو سفر کرده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران، روسیه، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعضای گروه بریکس هستند. در این میان،‌ مشارکت عربستان سعودی در رویدادهای این گروه کم‌رنگ بوده است. به گفته نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، ریاض همچنان در حال بررسی عضویت در گروه بریکس است.

اجلاس رسانه‌ای بریکس در مسکو برای نخستین بار به عنوان قالب جدید مجمع رسانه ای بریکس - چارچوب غیردولتی و غیرانتفاعی برای گفتگو بین رسانه های پیشرو کشورهای عضو انجمن برگزار می شود.
این اجلاس، نخستین بار سال ۲۰۱۵ به ابتکار خبرگزاری شین هوا بنیان نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.