پیشنهاد سردبیر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه چالش‌های محیط‌زیست تبدیل به اَبَرچالش‌ شده است، گفت: برای گذر از بحران‌های محیط‌ زیست نیازمند بهره‌گیری از نظرات علمی مراکز دانشگاهی هستیم.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد:لزوم بهره‌گیری از نظرات علمی مراکز دانشگاهی برای گذر از بحران‌های محیط‌ زیست

شینا انصاری روز شنبه در دیدار با جمعی از اساتید حوزه محیط زیست دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند این است که از نگاه نقادانه و مشورتی اساتید دانشگاه بهره‌‎مند شود و این ظرفیتی بزرگ برای حل مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های ما برای رویارویی با این ابرچالش‌ها، توجه به سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط‌زیست و اسناد بالادستی است که عدم تحقق آنها تا به اینجا و انباشت این مسائل نیز نیازمند آسیب شناسی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با انباشتی از قوانین و برنامه‌ها روبه‌رو است که اجرایی نشده است که بخشی از آن به عملکرد ما در گذشته برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به اولویت‌دار نبودن محیط‌زیست در سطح کلان کشور ارتباط دارد و این دیدگاه نیازمند اصلاح است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اَبَرچالش‌های محیط‌زیست باید به رسمیت شناخته شوند و برای تحقق این مساله نیازمند توافق‌سازی در سطح حاکمیت هستیم که دانشگاه می‌تواند برای توافق‌سازی در حوزه محیط‌زیست در سطح کلان به ما کمک کند.

انصاری افزود: باید از مدیریت سنتی گذر کنیم و مدیریت علمی و نوین را در دستور کارها و فعالیت‌های خود قرار دهیم و برای تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت پژوهش‌های کاربردی هستیم و از ارائه راهکار در این زمینه به صورت جدی حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.