پیشنهاد سردبیر

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کارگروه ملی صنعت کفش، برنامه راهبردی با افق ۵ ساله تعیین شده که بتوانیم از ظرفیت‌های داخل استفاده و در موضوع صادرات با کشورهای منطقه و جهان تعامل کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد؛ تعیین برنامه راهبردی با افق ۵ ساله برای صنعت کفش ایران

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از کارهای خاص که برای اصناف صورت گرفته است و البته باید در کارگروه ملی هر صنعت مطرح شود مناسبت‌ها است که باید تطبیق تاریخ داشته باشد.

وی افزود: یکی از حوزه‌ها و صنعتی که باید بیشتر به آن بپردازیم، صنعت کفش کشور است هم کفش دست دوز و هم سایر کفش‌هایی که با ماشین آلات تولید می‌شود.

برادران ادامه داد: در کارگروه ملی صنعت کفش، برنامه راهبردی با افق ۵ ساله تعیین شده که منطبق بر قانون برنامه هفتم است و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های داخل استفاده و در موضوع صادرات با کشورهای منطقه و جهان تعامل کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اقداماتی که در حوزه صنعت کفش خصوصاً در عمق داخلی سازی در حوزه چسب، زیره، سایر مقولات پی وی سی و … صورت گرفته، نیازمند این بود که مزیت رقابتی بیشتر شود و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند حمایت صنایع بالادستی از صنعت کفش هستیم به ویژه صنایع پتروشیمی که بتوانیم مواد اولیه را با قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده قرار دهیم تا در رقابت با کشورهای منطقه، دچار چالش نشویم.

برادران ادامه داد: در حوزه‌هایی که دغدغه داشتیم مانند مواد پلی اوتان، پی وی سی و زیره کفش و تولید چسب‌های مختلف بود که با تولید داخل این موارد کمک می‌کنند تا مزیت‌های رقابتی تولیدکنندگان را با کشورهای منطقه را حفظ کنیم؛ در حوزه چرم مصنوعی، رشد بسیار خوبی حاصل شده است و باید این ظرفیت را به نفع محصول نهایی تولیدی، حفظ کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در حوزه طراحی، فناوری‌ها و دانش روز اقدامات مناسبی صورت گرفته و همچنین اقداماتی در راستای مبادلات تجاری با کشورهای منطقه به صورت عملیاتی در سطح بین‌الملل انجام شده است که توسط مجموعه‌های تولیدی قم، تبریز، اسلامشهر، تهران و اتحادیه‌ها و انجمن‌های اختصاصی صورت گرفته است.

وی افزود: امروز در صنعت کفش می‌توانیم از عمق بالای ساخت داخل محصولات تولیدی، صحبت به میان بیاوریم؛ در تولید کفش بیش از ۹۰ درصد عمق ساخت داخل داریم فقط موارد محدودی است که آن هم برای بالا رفتن کیفیت کالا و رقابت بیشتر با نمونه‌های خارجی، این اجازه را داده‌ایم تا واردات صورت گیرد.

برادران در پایان گفت: درباره ماشین آلات صنعت کفش، چالش‌هایی با بانک مرکزی و مجموعه‌های ذیربط در حوزه ارزی داریم؛ در حال حاضر ارز به بسیاری از حوزه‌ها تخصیص داده می‌شود، اما درباره ماشین آلات، سخت گیری‌های شده است اگر به دنبال رقابت با سطح جهانی هستیم باید فناوری‌ها را رشد دهیم تا عقب افتادگی در ماشین آلات جبران شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.