پیشنهاد سردبیر

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه‌شنبه گفت چنانچه او در انتخابات نوامبر پیروز شود، واشنگتن به خوبی با مسکو و پکن تعامل خواهد کرد.

ترامپ: بعد از پیروزی در انتخابات به خوبی با روسیه و چین تعامل می‌کنم

قدس؛ ترامپ که به‌تازگی از دومین سوءقصد احتمالی جان سالم به در برده است، در مصاحبه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، در رابطه با تعامل آتی با چین گفت: «من آنها را دشمن نمی‌دانم. من فکر می‌کنم که ما با چین به خوبی کنار می‌آییم.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود و ترامپ برای این سمت با «کامالا هریس» معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا رقابت می‌کند.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته بود که ارزیابی آمادگی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا برای تبدیل شدن به یک میانجی در حل مناقشه اوکراین زود است و باید تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتظر ماند.

ترامپ در مصاحبه‌ای با وبلاگ‌نویسی به نام «فاروق سرمد» همچنین در تلاش برای نشان دادن خود به‌عنوان فردی صلح‌جو گفت: «فکر می‌کنم با روسیه هم خیلی خوب کنار می‌آییم. من از روسیه می‌خواهم که وضعیت اوکراین را حل و فصل کند و جلوی کشته شدن میلیون‌ها نفر را بگیرم. فکر نمی‌کنم کشورهایی مثل روسیه "دشمنانی" که دولت بایدن در نظر می‌گیرد، باشند. ما با چین هم عالی خواهیم بود.»

این ادعا برخلاف تهدیدهای او مبنی بر اعمال تعرفه‌های ۶۰ درصدی یا بیشتر بر واردات از چین در جریان مبارزات انتخاباتی فعلی‌اش بود. زمانی که او رئیس‌جمهور بود، چین را به «تخلف» در ایجاد شیوع کووید-۱۹ متهم کرده بود و گفت آنها «به کارخانه‌های ما حمله کرده، مشاغل ما را خارج کرده، صنایع ما را نابود کرده و دارایی‌های معنوی ما را دزدیده است.»

او اظهارات قبلی خود را تکرار کرد که می‌خواهد به جنگ اوکراین پایان دهد، «قبل از اینکه من قدرت را شروع کنم، می‌خواهم به عنوان رئیس‌جمهور منتخب این کار را انجام دهم.»

ترامپ که یکی از منتقدان سرسخت جو بایدن بوده، در طول مصاحبه‌ نگرش آشتی‌جویانه‌ای به او داشت و گفت: «او بسیار خوب بود و زنگ زد تا مطمئن شود حالم خوب است. بایدن همچنین از من در مورد اقدامات امنیتی و اینکه آیا به افراد بیشتری در حفاظت نیاز داریم، پرسید.»

او گفت که رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا قربانی کودتای مهندسی‌شده توسط «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و دیگران بود. ترامپ افزود: «فکر می‌کردم با او واقعا ناعادلانه رفتار شده است... او وارد سیستم رقابت اولیه درون‌حزبی شد، برنده شد و سپس او را به بیرون انداختند.»

دونالد ترامپ گفت که رقیب فعلی او از حزب دموکرات که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست، هیچ رایی نیاورده است. ترامپ با تکرار خط‌مشی قدیمی خود گفت: «او برای کشور بسیار بد خواهد بود. ما باید کشورمان را نجات دهیم، نمی‌توانیم بازی کنیم، بنابراین نمی‌توانیم یک کمونیست مارکسیست را به‌عنوان رئیس‌جمهور داشته باشیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.