پیشنهاد سردبیر

به‌جز دو تفاوت مشهود، در بخارا همه چیز مشابه ایران است. یک اینکه درب مراکز، ادارات، هتل و بقیه همگی به بیرون باز می شوند و دوم اینکه تعداد کل شعب بانک به اندازه انگشتان یک دست هم نیست.

سفرنامه خبرنگار قدس از جام جهانی فوتسال/ بخارا همان ایران است!

به گزارش خبرنگار قدس از ازبکستان، اینجا به هیچ وجه احساس غربت نمی کنی. مردمانی بسیار خونگرم و بامرام. سوال که می کنی تا مطمئن نشوند کارت راه افتاده رهایت نمی کنند. آدرس که می پرسی تا مقصد همراهیتان می کنند و رفتارهایی از این دست.
میزان امنیت و اعتماد هم عجیب است و شگفت زده ات می کند. هر فرد ساکن بخارا هرمقدار پول به بانک می آورد کارمند بانک نیازی به شمارش نمی بیند! همان رقم اعلامی را می پذیرد و به همین علت کار نفر قبل از من که یک کوله پشتی پر از اسکناس آورده خیلی وقت نمی گیرد.
صبحانه هتل را هم مفصل و رنگارنگ چیده بودند. پختنی ها را همان جا در حضور خودت می پزند. داغ داغ. نان داغ، نمیرو، سوسیس. خلاصه که آنقدر تحویلت می گیرند که دوست نداری این روزها هیچوقت تمام شوند!
به‌خصوص که حتی متوجه کلمات ترکی که در صحبت هایشان وجود دارد هم می شوم و گاهی سر به سرشان می گذارم! این هم البته از مزایای داشتن پدر و مادری ترک زبان است.
بازی برزیل اولین مسابقه ای است که می بینم پشت درب ورودی سالن ازدحام وجود دارد. همین طور داخل سالن که تقریبا پر شده است. دیدن فوتسالیست های برزیل هم جذاب و پرطرفدار است. با دیدن نمایش بازیکنان زردپوش کاملا قانع می شوم که آنها ارزشش را دارند. انصافا برزیلی ها چشم نواز و تماشاگر پسند بازی می کنند. به‌قول یکی از نوجوان های حاضر در مرکز رسانه ای: ناز بازی می کنند.
علاوه بر آن پهلوانی بازی می کنند به این معنی که حریف را تحقیر نمی کنند هرچند تمام دقایق سوار بر بازی هستند و تکنیکش را هم دارند. حتی گاهی بند کفششان را در زمین حریف محکم می کنند تا تایلند بتواند با یک یار بیشتر شانس حمله پیدا کند اما این امر محقق نمی شود.
تک گل تایلند به قدرت اول فوتبال دنیا به اندازه فتح جام جهانی در اردویشان خوشحالی به‌پا می کند. آنها البته خوش شانسند فقط ۴۰ ثانیه مجبور بودند خشم برزیلی ها را تحمل کنند و در همین مدت کوتاه بیشتر از یک گل نخورند!
نتیجه نهایی همانی است که قابل پیش بینی بود. برتری ۹ بر یک برزیل. این تازه مسابقه ای بود که آنها خیلی هم خودشان را به زحمت نینداختند. البته که سرعت تیمیشان تماشایی بود و پاس رو به عقب برای گلرشان را کسر شان می دانستند و هیچ وقت انجامش ندادند.
خبر حذف زودهنگام ازبکستان، جام را تحت تاثیر قرار می دهد. میزبان مراحل حذفی را باید از تلویزیون دنبال کند و این قطعا روی کیفیت و کمیت حاضران در سالن تاثیر خواهد داشت.

*مهدی بشکنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.