پیشنهاد سردبیر

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حزب الله، انصارالله و حشد الشعبی به عنوان سه جبهه متفاوت اما به صورت هماهنگ عمل میکنند و فعلاً نیازی به مداخله ایران نیست. اگر حزب الله و محور مقاومت از ایران درخواست کمک داشته باشد، طبیعتا ایران پاسخ لازم را خواهد داد.

کمک به حزب الله در صورت درخواست از ایران/ منطقه به سمت درگیری بزرگ و فراگیر حرکت می‌کند

قدس آنلاین: حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت و گو با قدس درباره اجماع سازی علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم و حزب الله لبنان و حمایت از محور مقاومت اظهار کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران مناطق مسکونی در جنوب لبنان و حومه بیروت، نقض قوانین بین المللی و اقدام جنایتکارانه و نسل کشی محسوب میشود و برهمین اساس جامعه جهانی باید رژیم  صهیونیستی را تحت بند هفت منشور سازمان ملل قرار دهد. باتوجه به اینکه نزدیک به یک سال است از عملیات طوفان الاقصی میگذرد و اسراییل علیرغم کشتار 42 هزار نفر از مردم غزه نتوانسته معادله میدانی را تغییر دهد، اکنون درصدد است قواعد درگیری را تغییر دهد و از هواپیماهای آمریکایی برای بمباران مردم بی‌دفاع لبنان بهره ببرد.

هانی زاده بیان کرد: بدین ترتیب این رژیم تلاش میکند از طریق بمبارن مناطق مختلف به نوعی مردم را به کوچ اجباری وادار سازد و از سوی دیگر شرایط را برای دولت و مردم لبنان دشوار کند. البته این بمباران ها نمیتواند دستاوردی چندانی درپی داشته باشد و پیروز نظامی برای رژیم صهیونیستی تلقی نمیشود، چرا که تاکنون به اهداف خود دست نیافته است. به هر حال جامعه جهانی باید اقداماتی در این باره انجام دهد و شورای امنیت سازمان ملل نیز قطعنامه‌ای ضد اسراییل صادر کند. علاوه بر این، ایران باید از سازمان همکاریهای اسلامی درخواست کند نشست اضطراری در سطح سران برای بررسی وضعیت غزه و جنوب لبنان تشکیل شود.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: این درحالی است که متاسفانه به دلیل ناتوانی سازمانهای منطقه‌ای همچون سازمان همکاریهای اسلامی و اتحادیه عرب کماکان این اقدام به نتیجه نرسیده است. ایران به دنبال این است اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی به صورت جمعی از سوی جامعه جهانی محکوم شود. به هر حال تلاش ایران بصورت فزاینده است و تمام ظرفیتهای خود را برای محکومیت اسراییل به کار خواهد گرفت. سازمان ملل ونهادهای بین المللی نباید اجازه دهند نتانیاهو از این سازمانها در راستای عادی سازی جنایات و تبرئه اقدامات رژیم بهره ببرد. چرا که در حال حاضر خاورمیانه در شرایط مناسبی نیست و به نظر میرسد منطقه به سمت یک درگیری بزرگ و فراگیر حرکت میکند.

وی تصریح کرد: در این بین، کشتار مردم بی‌دفاع طبیعتاً مشکلاتی برای محور مقاومت به وجود خواهد آورد. البته محور مقاومت همچنان از توانمندی لازم برای پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی برخوردار است. حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق به عنوان سه جبهه متفاوت اما به صورت هماهنگ عمل میکنند و فعلاً نیازی به مداخله ایران نیست. اگر حزب الله و محور مقاومت از ایران درخواست کمک داشته باشد، طبیعتا ایران پاسخ لازم را خواهد داد. اما تاکنون هیچ یک از جنبشهای مقاومت درخواست کمک نداشته و حزب الله از توانمندی بالایی برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی برخوردار است. درنتیجه در روزهای آینده شرایط تغییر خواهد کرد و حزب الله برنامه ریزیها و اقدامات اساسی برای پاسخ و مقابله به جنایات اسراییل انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.