آخرین تحولات لبنان

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی درباره سوش‌های جدید کرونا توضیح داد.

چه خبر از کرونا؛ ویژگی سوش‌های جدید «اومیکرون»

علیرضا زالی با بیان اینکه به تازگی با سوش‌های تازه ای از خانواده «اومیکرون» در سطح جهانی مواجه هستیم، افزود: هم‌پوشانی ویروس‌ خانواده اومیکرون با ویروس آنفلوآنزا و سایر ویروس‌ها می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود. تعداد افراد با تست مثبت کرونا و بیماران نیازمند به بستری به دلیل ابتلا به کرونا به تازگی در سطح جهان افزایش یافته‌ است؛ هرچند میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا مانند امواج قبلی و سال‌های گذشته نیست، اما نرخ ابتلا به بیماری بیشتر است.

ویژگی سوش‌های جدید کرونا چیست؟

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی تصریح‌ کرد: به نظر می‌رسد سوش‌های جدید کروناویروس از قدرت «ایمنی‌گریزی» و «حد انتقال» بیشتری برخوردار هستند. در حال حاضر، سوش KP۳، سویه غالب جهانی است و دو «جهش» نسبت سوش‌های گذشته دارد. دو جهش ژنی، فرصت بیشتری را برای انتقال در اختیار سوش KP۳ قرار می‌دهد و ایمنی‌گریزی بیشتری دارد. 

وی درباره ضرورت رعایت مراقبت‌های بهداشتی گفت: همچنان افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی‌-عروقی و کسانی که از داروهای نقص سیستم ایمنی استفاده‌ می‌کنند، باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت‌ کنند. اگر افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی‌-عروقی و کسانی که از داروهای نقص سیستم ایمنی استفاده‌ می‌کنند حتی به بیماری کرونا مبتلا نشوند، شانس ابتلا به آنفلوآنزا و دیگر ویروس‌ها را دارند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.