آخرین تحولات لبنان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نظارت جدی مجلس دوازدهم بر عملکرد بانک مرکزی دولت جدید برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت: باید دولت چهاردهم طبق قانون جهش تولید و برنامه هفتم توسعه توجه ویژه بر همراه کردن بانک‌های متخلف داشته باشد.

نظارت ویژه مجلس بر علمکرد دولت چهاردهم در زمینه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

زهرا خدادادی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  قدس در مورد با خبرنگار در مورد عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی، گفت: ممکن است علت عدم اجرای برخی از مصوبات این باشد که در حال گذار از دولتی به دولت دیگر بودیم و شاید علت عدم اجرای مصوبه شورای عالی مسکن در بحث پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هم این مسئله بود. مسئله وام ساخت مسکن موضوع بسیار مهمی است و باید طبق قانون جهش تولید مسکن 20 درصد از کلیه تسهیلات اعطایی شبکه بانکی به مسئله تسهیلات ساخت مسکن موردنیاز مردم بپردازد.

وی اظهار کرد: در عین حال مجلس این موضوع را پیگیری می کند و در این رابطه و اینکه چرا این تسهیلات پرداخت نشده است نظارتی عمل می کنیم.

خدادادی تاکید کرد: باید پیگیری کنیم و دلیل عدم اجرای این مصوبه را به سرانجام برسانیم و راه حل قانونی آن را نیز اجرایی کنیم. اگر دلیلش کوتاهی بوده آن وقت می شود گفت بانک مرکزی و بانک‌های عامل تخلف کرده اند.

وی گفت: مطمئنا باید در بحث ساخت مسکن که معضل و مشکل جامعه است همه مجریان به وظایفشان عمل کنند چراکه این موضوع با معیشت مردم سروکار دارد و ما باید دغدغه های مردم در این رابطه را حل کنیم.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به وظیفه مهم بانک مرکزی دولت چهاردهم در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مطابق قانون و معادل 20 درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی گفت: مسئله ساخت مسکن با حضور مردم علاوه بر بحث عرضه زمین دولتی نیازمند جدی مسئله همکاری شبکه بانکی در جهت ساخت مسکن است و باید دولت چهاردهم طبق قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه توجه ویژه بر همراه کردن بانک‌های مختلف خصوصی و دولتی در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.