آخرین تحولات لبنان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه در جلسه کمیسیون، برنامه عملیاتی جهت تحقق اهداف تعیین شده درحوزه ساخت مسکن ارائه نکرد و مقرر شد در اولین فرصت جلسه دیگری برگزار می‌شود.

دست خالی وزیر راه در ارائه برنامه‌های عملیاتی جهت تحقق اهداف ساخت مسکن

عبدالجلال ایری درباره نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، گفت: در این نشست، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت موجود اجرای قانون جهش تولید مسکن و اهداف نهایی تعیین شده برای ساخت و عرضه مسکن ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تناقض‌های موجود در گزارش مربوطه به تعداد واحدهای در حال ساخت و میزان تسهیلات پرداختی با گزارش‌های سابق این عنوان کرد: این نشست با هدف بررسی برنامه‌های عملیاتی و زمان بندی شده این وزارتخانه پیرو اجرای قانون جهش تولید مسکن و تعهدات کتبی و شفاهی خانم مالواجرد پیش از رای اعتماد بود که متاسفانه در این نشست هیچ برنامه دقیق و قابل اجرایی برای تحقق اهداف ساخت مسکن ارائه نشد!

وی با انتقاد از عدم ارائه برنامه عملیاتی از سوی وزیر راه تصریح کرد: با وجود تاکیداتی که در خصوص اهمیت و ضرورت ساخت مسکن قبل و بعد از رای اعتماد به وزیر راه داشتیم، در نشستی که با این هدف تشکیل شده بود، کاملا دست خالی بودند و این امر کمی نگران کننده است کشورمان در شرایط کنونی با کمبود جدی در حوزه مسکن مواجه بوده و با گذشت زمان و عمیق تر شدن کسری‌ها و تداوم کم‌توجهی به تولید، بحران در بازار مسکن افزایش پیدا می‌‎کند؛ ما نباید نسبت به موضوعی که تعهد دادیم و قانون نیز بر ما تکلیف کرده بی تفاوت باشیم و با طرح عبارات و واژه های مختلف در صدد شانه خالی کردن از بار مسئولیت باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: لذا مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون نشستی مشترکی میان اعضای کمیسیون عمران، وزیر راه و معاونان وی برگزار و برنامه های عملیاتی و زمان‌بندی شده وی ارائه و مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست به ضرورت برگزاری تشکیل شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور تاکید کردیم. ضمن اینکه مقرر شد جلسه‌ای با وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس کل بانک مرکزی پیرامون وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی برگزار کنیم و این چالش همیشگی اجرای قانون جهش تولید مسکن را رفع کنیم./

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.