آخرین تحولات لبنان

جو بایدن در تداوم حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌شرمانه از جنایات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل حق دارد به حملات ایران، حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) پاسخ دهد، گفت: ما هم اکنون در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم.

بایدن: در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ایران هستیم

بایدن که در جریان جلسه توجیهی کاخ سفید در مقابل خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: اسرائیلی‌ها هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که قرار است در مورد حمله (به ایران) چه کاری انجام دهند و هنوز درباره این موضوع با هم بحث می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اگر من به جای آنها بودم به گزینه‌های دیگری غیر از حمله به تاسیسات نفتی (ایران) فکر می‌‎کردم.

بایدن همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با مشارکت نکردن در دیپلماسی بر انتخابات پنجم نوامبر (پانزدهم آبان) ریاست جمهوری در آمریکا تاثیر بگذارد، گفت: من از اینکه آیا او تلاش می‌کند بر انتخابات تاثیر بگذارد یا خیر اطلاعی ندارم اما روی آن حساب نمی‌کنم چرا که هیچ دولتی بیشتر از دولت من برای کمک به اسرائیل تلاش نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به طور مداوم با یکدیگر در تماس هستند، یادآور شد: نکته اصلی برای جلوگیری از آغاز یک جنگ همه‌ جانبه در خاورمیانه، تکیه کردن بر متحدان آمریکا برای خنثی کردن چنین جنگی است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا اطمینان دارد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار شود، آزاد و عادلانه خواهد بود، تاکید کرد:  من اطمینان دارم که این انتخابات آزاد و منصفانه خواهد بود.

وی در ادامه به اظهارات دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: مطالبی که رئیس جمهور سابق آمریکا در زمانی که نتیجه انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری ایالات متحده را دوست نداشت گفت، بسیار خطرناک بود.

بایدن با بیان اینکه نه ترامپ و نه جی دی ونس سناتور ایالت اوهایو و نامزد معاونت ریاست جمهوری  او تا به حال نگفته‌اند که در صورت پیروز نشدن در انتخابات آتی آیا نتیجه را خواهند پذیرفت یا خیر؟، تاکید کرد: بنابراین من نگران کارهایی هستم که آنها قرار است انجام دهند.

به گزارش ایرنا، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی سه‌شنبه شب خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.