آخرین تحولات لبنان

نمایشگاه بین‌المللی کتاب و فناوری نوین موصل در استان نینوای عراق، امسال با شعار«موصل می‌خواند» میزبان ۲۹۰ عنوان کتاب از ناشران جمهوری اسلامی ایرانی بود.

عرضه ۲۹۰ عنوان کتاب ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب موصل

این نمایشگاه با حضور ۱۱۰ ناشراز کشور عراق و دیگر کشورها، با ‌عرضه بیش از دو میلیون جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و فناوری از پنچم مهر تا ۱۴ مهرماه در شهر موصل، استان نینوا در شمال عراق میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بود.

این رویداد فرهنگی که پس از ۱۰ روز فعالیت امروز - شنبه - به کار خود پایان داد با حمایت محمد السودانی نخست وزیر و پشتیبانی استاندار موصل با هدف، پیشبرد جنبش علمی و فرهنگی در موصل پس از سال‌ها چالش‌های ناشی از جنگ با گروه تروریستی داعش برای اویلن بار در این شهر برپا شد.

در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب‌های گوناگون، کارگاه‌های تخصصی متعددی هم در حوزه فناوری و نوآوری با هدف ارتقای توانمندی‌های جوانان و توانمندسازی آنان برای همگامی با پیشرفت‌های جهانی در زمینه‌های فناوری برگزار شد.

همچنین از دیگر برنامه های متنوع فرهنگی این نمایشگاه، برگزاری سمینارهای فرهنگی و پنل‌های بحث و گفت‌وگو در زمینه اهمیت مطالعه و دانش در ایجاد جامعه‌ای قوی و منسجم بود که به‌طور مستمر در حاشیه نمایشگاه به اجرا در می آمد.

عرضه ۲۹۰ عنوان کتاب ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب موصل

این نمایشگاه به‌عنوان یک اقدام فرهنگی و آموزشی با هدف ترویج کتابخوانی، انتشار دانش علمی و فناوری و پذیرش زبان علم و مدارا به‌عنوان سبک زندگی در جامعه فرهنگی استان نینوا مورد توجه قرار گرفت.

یکی از ویژگی‌های ویژه این نمایشگاه، حضور فعال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیش از ۲۹۰ عنوان کتاب در زمینه های فرهنگی و اسلامی در این رویداد فرهنگی بود.

در غرفه رایزنی فرهنگی، کتاب‌های اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای و نشریاتی که ابعاد اسلامی، فرهنگی و هنری ایران نیز عرضه شده بود که بسیار مورد توجه بازدیدکننده گان قرار گرفت.

غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان در این نمایشگاه با تصاویر حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و سرداران شهید، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تزئین شده بود که این تصاویر برای بازدید کنندگان، فداکاری‌ها و تلاش‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در آزادسازی سرزمین‌های عراق از تروریست‌های داعش را تداعی می کرد.

این نمایشگاه نخستین رویداد در حوزه کتاب و فعالیت های فرهنگی در شهر موصل بود که به گفته کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی، تأثیر بسیار زیادی در افزایش تعاملات فرهنگی و علمی در این شهر پس از سال‌ها جنگ و بحران‌های امنیتی درپی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.