آخرین تحولات لبنان

سینمای ایران هفته دوم مهر را در حالی پشت سر گذاشت که به دلیل اعلام عزای عمومی و تعطیلی سینماها سرانه فروش فیلم‌ها کاهش یافت و به نظر می‌رسد این هفته وضعیت فروش به روال عادی بازگردد.

انیمیشنی که صدرنشین جدول است/ کاهش فروش فیلم‌ها

برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۰۰:۴۵ بامداد یکشنبه ۱۵ مهر؛ ۱۷ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۳۹ نفر در ۴۶۴ هزار و ۴۸۵ سانسی که ۴۱ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته‌اند و فروشی نزدیک به ۹۷۹ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران ۹۷۹ میلیاردی شد.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۱ هزار و ۹۴۷ سانس را پیدا کرده‌اند و توسط ۲۶۱ هزار و ۲۱۷ نفر تماشا شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۱۷ میلیارد و ۱۴۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان بوده است که نسبت به هفته قبل کاهش ۱۳ میلیاردی فروش را تجربه کرده است البته این کاهش فروش و مخاطب به واسطه عزای عمومی و تعطیلی سینماها بوده است به همین دلیل در هفته گذشته شاهد کاهش رقم فروش تمام آثار به واسطه تعطیلی سینماها هستیم همچنین فیلم جدیدی به چرخه اکران وارد نشده است.

انیمیشن «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است در هفته دوم اکران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان همچنان در صدر جدول فروش قرار گرفته است، این انیمیشن رقبایی چون «تگزاس ۳»، «مفت بر» و «پول و پارتی» را پشت سر گذاشته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته را کسب کرده است.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۳۲۳ سالن سینما، توسط بیش از ۴۵ هزار نفر تماشا شده و فروش ۳ میلیارد و ۷۸ میلیون تومانی را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» مثل هفته گذشته صدر جدول را به «ببعی قهرمان» واگذار کرده است و باید دید این فیلم دوباره به صدر جدول باز می‌گردد یا خیر.

«تگزاس ۳» پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ تا امروز است که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است و با در اختیار داشتن ۷۰۸ سالن سینما توسط ۴ هزار و ۳۴۲ نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۲۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته مدت‌ها است صدر جدول را واگذار کرده است و با ۳۱ هزار و ۳۵ مخاطب در جایگاه سوم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۲ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومانی دست یافته است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۱ میلیون و ۵۳۵ هزار مخاطب به فروش کلی بیش از ۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با کاهش فروش همچنان در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است. ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.

فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

«شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۹ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۱ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان در هفته چهارم اکران دست یافته است، بر این اساس این فیلم در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از ۲۴ مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از ۸۹۵ میلیون تومانی در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران ثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۱۰ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۷۲۱ میلیون تومان دست یافته و در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از ۷ هزار مخاطب فروش ۵۲۶ میلیونی را تجربه کرده و در جایگاه نهم قرار دارد.

«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از ۲۱ شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۵ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳۷۱ میلیون تومانی در هفته سوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبدجوان که اکران خود را از ۱۷ مهر آغاز می‌کند این هفته با ۳۶۳ میلیون تومان پیش فروش بلیت‌هایش در جایگاه یازدهم جدول فروش قرار گرفته است.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۱ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۳۴۱ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز در جایگاه دوازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۱۳۱ میلیون تومانی در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر آغاز کرده است با فروش ۷۰ میلیون تومانی در جایگاه چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود ۶۹ میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه پانزدهم جدول فروش قرار می‌گیرد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۸ سالن سینما، توسط ۴۱۳ نفر تماشا شده و ۲۸ میلیون تومان فروخته است و در رده شانزدهم قرار می‌گیرد.

فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور در هفته دوم اکران با فروش حدود ۸ میلیونی در جایگاه هفدهم جدول قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «نفرین آرتا» به کارگردانی مجید کریمی که اکران خود را از ۴ مهر آغاز کرده است با فروش حدود ۵ میلیونی در هفته اول اکران در جایگاه هجدهم قرار دارد.

فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از ۱۵ شهریور آغاز کرده است با فروش حدود ۵ میلیونی یک ماه پس از اکران در جایگاه نوزدهم جدول قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با فروش ۳ میلیون تومانی در جایگاه بیستم قرار دارد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود ۲ میلیون تومانی راضی شد و در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت.

فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از ۳۱ مرداد آغاز کرده است با یک پله نزول و فروش حدود ۵۰۰ هزار تومانی در جایگاه بیست و دوم قرار دارد.

«عطرآلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط ۷ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش حدود ۵۰۰ هزار تومانی مشابه «خانه شیشه ای» دست یافته و در رده بیست و سوم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.