تحولات لبنان و فلسطین

۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 1020914

رئیس جمعیت هلال احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع این جمعیت، بر عمل به مُر قانون به عنوان سرلوحه کار هلال احمر در ششمین دوره انتخابات مجامع، تاکید کرد.

۷۰ هزار امدادگر فعال داریم

پیر حسین کولیوند با اشاره به فعالیت‌های جوانان و داوطلبان در بدنه جمعیت هلال احمر گفت: برنامه ۵ ساله جمعیت به طور کامل عملیاتی شده است. در چند سال قبل پایگاه‌های هلال احمر خالی بود و امدادگران علاقه‌ای به حضور در این پایگاه‌ها نداشتند ولی خوشبختانه ۷۰ هزار امدادگر فعال داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حتی انبارهای هلال احمر خالی از آذوقه بود ولی رئیس جمهور فقید به تقویت این انبارها کمک کرد. حتی خودروها و ناوگان لجستیک هلال احمر فرسوده بود که در چند ماه اخیر ۹۱۶ خودرو به ناوگان هلال احمر در سراسر کشور تزریق شد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم مصوب شد تمام دستگاه‌ها کمک‌هایشان به هلال احمر می‌تواند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود. هلال احمر ایران پیشتاز کمک به مردم بحران زده در سراسر دنیا است و در هر نوع امدادرسانی پیش‌قدم بوده است.

کولیوند گفت: کنگره اشغال فلسطین و نقض حقوق بشر دوستانه را هلال احمر برگزار کرد که مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار گرفت. بعد از حمله تروریستی انفجار پیچرها در لبنان، ۲۰۰ جراح چشم به هلال احمر اعلام آمادگی کردند تا به لبنان اعزام شوند و بلافاصله عازم لبنان شدیم چرا که ۳ هزار مجروح چشم در لبنان از این حادثه بر جای مانده بود. در تعداد زیادی مجروح این حمله تروریستی را به کشور منتقل کردیم و هزار و ۲۰۰ عمل جراحی روی آن ها انجام دادیم و ۸۰ درصد آن ها کاملاً بهبود پیدا کردند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اجازه امدادرسانی در هر نقطه‌ای که بمباران کرده بود را نمی‌داد و با موشک‌های سنگر شکن آنجا را بمباران می‌کردند. هلال احمر ایران نخستین جمعیتی بود که به لبنان رفت.

وی ادامه داد: یک بیمارستان صحرایی در مرز سوریه و لبنان ایجاد کردیم و اقلام زیستی، امدادی، درمانی و غذایی را به این بیمارستان منتقل کردیم و این بیمارستان که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد توانایی اسکان ۱۰۰ هزار نفر آواره لبنانی را داشت.

کولیوند گفت: صلیب سرخ جهانی تمام قد از هلال احمر و خدمات آن حمایت کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در ششمین دوره انتخابات مجامع آنچه برای ما مهم بود این بود که افراد دلسوز و دارای شناخت از هلال احمر در این انتخابات وارد شدند. در این مرحله به مُر قانون عمل کردیم.

کولیوند با بیان اینکه اساس کار هلال احمر عدالت، کمک به مستمندان و مبارزه با فساد و خودبینی است ادامه داد: در همین راستا تلاش کردیم که انتخابات مجامع هلال احمر در صحت کامل برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.