تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: احکام معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ متناسب با قانون رتبه‌بندی معلمان صادر شد.

خبر خوب؛ رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اصلاح شد

احساس عظیمی‌راد با اشاره به"صدور احکام معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ متناسب با قانون رتبه‌بندی معلمان"، گفت: در حوزه بازنشستگان معلم ۲ دغدغه وجود داشت. یک دغدغه مربوط به بازنشستگانی بود که ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا ۶ماهه دوم سال‌ ۱۴۰۰ بودند. همان‌طور که مستحضرید در سال ۱۴۰۰ قانون رتبه‌بندی معلمان اجرا شد، منتها این معلمان به دلیل این‌که ۳۱ شهریور بازنشسته شدند قانون رتبه‌بندی به دلایل نامعلومی برای این معلمان در احکامشان لحاظ نشد.

وی افزود: دغدغه بعدی راجع‌به معلمان سال ۱۴۰۲ بود. یعنی بازنشستگانی که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته‌ شدند. وزارتخانه و صندوق بازنشستگی پاداش و معوقات، تغییر ضریب رتبه‌بندی در احکام این معلمان را انجام نداده بودند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این معلمان نیز در دورترین نقاط  کشور به نمایندگان مراجعه می‌کردند. چند بار نامه به آقای صحرایی، وزیر سابق آموزش‌وپرورش زدیم و خواستار رسیدگی شدیم. حتی به سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق بازنشستگی کشوری ارجاعی دادیم و این سازمان به تازگی به ما پاسخ داد.

عظیمی‌راد با اشاره به پیگیری‌های مجلس برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: از آقای کاظمی، وزیر جدید آموزش‌وپرورش نیز پیگیری‌های زیادی کردیم. نامه‌های زیادی به ایشان نوشتیم. آخرین نامه نیز چهارشنبه همین هفته بود که جلسه‌ای با وزیر داشتیم.

وی اظهار کرد: وزارتخانه آموزش‌وپرورش اعلام می‌کرد که ما پیگیری کردیم و صندوق بازنشستگی کشوری است که احکام را صادر نمی‌کند. صندوق هم مشکل را به وزارتخانه و سازمان برنامه پاس می‌داد که سازمان برنامه اعتبار لازم را ارائه نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات میان وزارتخانه، سازمان برنامه و صندوق بازنشستگی، گفت: خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه، سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق بازنشستگی اتفاق افتاد که متأسفانه مطلع شدیم صندوق و سازمان برنامه ایراداتی گرفتند. در واقع خودشان توافقاتی کردند، اما دوباره اشکالاتی بر نحوه اجرای کار گرفتند.

عظیمی‌راد تصریح کرد: جلسه ما با وزیر پیرامون همین ایرادات صندوق بازنشستگی و سازمان برنامه بود. با دیگر درخواست بازنشستگان را به وزیر دادیم. نامه‌ای هم زدیم که تلاش کنند مشکل مرتفع شود. خوشبختانه وزیر در آن جلسه گفتند که پیگیر موضوع هستند و تقریباً مشکلات اصلی حل شده است.

وی در ادامه گفت: مطلع شدیم چند ساعت پس از جلسه ما با وزیر احکام به‌صورت قطعی تغییر کرده است. یعنی صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس آماری که وزارتخانه داده احکام را اصلاح و رتبه‌بندی را بر اساس احکام جدید لحاظ کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: بخشی از بدهی سازمان برنامه‌وبودجه و وزارتخانه که ناشی از پاداش برای این عزیزان می‌شد، بخشی از این پاداش نیز پرداخت شده است. البته همه پاداش نیست. به‌هرحال پاداش معلم‌ها هم باید کامل پرداخت شود، اما دغدغه اصلی که بحث احکام معلمان بازنشسته بود که متناسب با رتبه‌بندی باشد، انجام شد.

عظیمی‌راد با اشاره به وضعیت پاداش معلمان بازنشسته، گفت: طی تماسی که پنجشنبه با بازنشستگان داشتیم، تأیید کردند که موضوع رتبه‌بندی در احکام لحاظ و بارگذاری شده است‌. فقط دغدغه‌ای که باقی‌مانده موضوع پاداش است که تا الان ۴۰ درصد بیشتر پرداخت نشده است. امیدواریم با صحبت‌هایی که با وزیر داشتیم و با پیگیری‌هایی که از صندوق بازنشستگی و سازمان برنامه‌وبودجه انجام خواهیم داد ۶۰ درصد مابقی هم پرداخت شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سه و نیم همت مابه‌التفاوت احکام است. یعنی سه و نیم همت تغییری است که سازمان برنامه‌وبودجه این عدد را فراهم کرده که در اثر تغییر احکام احتمالاً همین ماه با حقوق معلمان واریز شود. تغییر مابه‌التفاوت احکام عددی حدود سه و نیم هزار میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.