تحولات لبنان و فلسطین

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی، بر حفظ حرمت و قداست این بارگاه منور تاکید کرد و رعایت آن را وظیفه شرعی دانست.

حفظ قداست و حرمت حرم و زائران وظیفه شرعی ماست

رضا خوراکیان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی، که با حضور جمعی از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: حرم مطهر مکانی مقدس است و حفظ قداست و معنویت این مکان وظیفه شرعی است و بر خدمات و برنامه‎های حرم مطهر رضوی ارجحیت دارد.
وی افزود: رعایت حجاب و پوشش چادر به‌منظور رعایت ادب و حفظ حرمت حریم امام هشتم(ع) و توجه به نقش الگوسازی حرم مطهر رضوی حائز اهمیت است.   
مدیر عالی حرم مطهر رضوی، با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوش نه با عصبانیت و ایجاد تنفر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی برای همه خدمه و حتی زائران یک وظیفه شرعی است و باید در حفظ مرز تفکیک خوبی و بدی تلاش کرد.
خوراکیان بر ارتقای تلاش‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید به سمتی برویم که امر به معروف در حرم مطهر حتی توسط زائران یک وظیفه عمومی تلقی شود.
خوراکیان، اختصاص خدمت افتخاری حجاب فاطمی، اجرای گفت وگوی چهره به چهره پیرامون حجاب،  تأسیس و تجهیز 10 اتاق امانت چادر در ورودی‌های اصلی حرم مطهر و اکران دیوارنگاره هویت زن مسلمان را از جمله اقدامات این شورا در راستای احیای سنت امر به معروف ذکر کرد.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی همچنین برگزاری حلقه‌های معرفت، سخنرانی‌ها، تولید محتوا در فضای مجازی، بهره‌مندی از تبلیغات محیطی، تولید جزوه‌های آموزشی با عناوین «ایرانی الاصل»، «هویت زن مسلمان» و «حریم فرشته»، تولید کتاب «تقدیم به مرواریدهای شهر»، «زیبایی و آراستگی»، «پاسخی به پرسش‌های دخترانه»، «حجاب از پیشینه تا پیامدها»، «سرّ پوشش» و برگزاری مسابقه کتابخوانی «ستاره‌ها چیدنی نیستند» ویژه زائران و خادمان را از دیگر اقدامات این شورا در مجموعه مدیریت عالی حرم مطهر رضوی توصیف کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.