تحولات لبنان و فلسطین

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره قیمت طلا و سکه در ایران به عوامل جهانی همچون انتخابات آمریکا، جنگ اوکراین، تحولات منطقه و تصمیمات فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره اشاره می کند.

گرانی سکه متاثر از افزایش اونس جهانی

به گزارش قدس آنلاین سید رضا اخلاقی شریعت می گوید: تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا قیمت اونس جهانی طلا به رکوردهای جدیدی دست یابد و این افزایش به صورت مستقیم بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کشورهایی مانند ایران تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا در هفته‌های اخیر عمدتاً به دلیل رکوردشکنی قیمت اونس جهانی طلا بوده است، گفت: هرگاه شرایط اقتصادی یا سیاسی جهان ناپایدار باشد؛ مانند افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی یا بحران‌های مالی، سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان یک دارایی امن روی می‌آورند.

وی افزود: انتخابات آمریکا همواره با عدم قطعیت‌های سیاسی و اقتصادی همراه است. سرمایه‌گذاران نمی‌دانند چه سیاست‌هایی در آینده اجرا خواهد شد و این عدم قطعیت باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن مانند طلا پناه ببرند و این تقاضا می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران تاکید کرد: جنگ روسیه و اوکراین و همچنین جنگ‌های رژیم صهیونیستی نیز با ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی، فشار تورمی و افزایش نااطمینانی در بازارهای جهانی، به افزایش تقاضا برای طلا و در نتیجه، رشد قیمت آن منجر شده است.

وی افزود: تصمیمات فدرال رزرو درباره نرخ بهره هم بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد. اگر نرخ بهره کاهش یابد یا چشم‌انداز آن نزولی باشد، هزینه نگهداری طلا برای سرمایه‌گذاران کاهش یافته و این می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

اخلاقی شریعت با اشاره به این موضوع که طلا به طور سنتی به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر تورم شناخته می‌شود، گفت: وقتی که نرخ تورم افزایش می‌یابد، ارزش پول‌ ملی کاهش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران به دنبال حفظ ارزش دارایی‌های خود از طریق خرید طلا هستند.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا قیمت اونس جهانی طلا به رکوردهای جدیدی دست یابد و این افزایش به صورت مستقیم بر قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کشورهایی مانند ایران تأثیر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.