تحولات لبنان و فلسطین

یک نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهم­ترین اولویت­های دولت باید اتمام پروژه­های نیمه تمام مسکن در کشور باشد. تکمیل نهضت ملی مسکن و عرضه زمین اصلی­ ترین انتظار مجلس از دولت چهاردهم است.

تکمیل نهضت ملی مسکن و عرضه زمین اصلی­ ترین انتظار مجلس از دولت چهاردهم است

فضل­ الله رنجبر، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مردم موضوع مسکن است و این امر به دغدغه مهم خانوارها تبدیل شده، تصریح کرد: در شرایط فعلی، دولت باید مسکن را به عنوان یک موضوع مهم و یکی از اولویت­های اساسی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم ببیند. اجاره مسکن برای مردم بسیار مشکل­ساز شده است و خانوارها نمی­توانند از عهده مخارج حوزه مسکن برآیند. هزینه خرید خانه به اندازه­ای است که اقشار مختلف با مشکلات جدی در این زمینه مواجه هستند.

وی ادامه داد: نیاز است دولت در حوزه مسکن دو رویکرد اساسی را به اجرا بگذارد. در مرحله اول، باید به تکمیل پروژه­های نیمه­تمام مسکن سرعت ببخشیم و اتمام آن­ها را در دستور کار داشته باشیم. بنده به عنوان نماینده استان کرمانشاه، در جریان هستم که در این استان پروژه­های نیمه تمامی در زمینه مسکن وجود دارد که باید تکمیل شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مهم­ترین اولویت خانم صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی، باید تکمیل هر چه سریع­تر پروژه­های نیمه­تمام مسکن در سراسر کشور باشد. به نحوی که واحدها به سرعت در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و بخشی از مشکلات مردم در حوزه مسکن حل و فصل شود.

رنجبر گفت: شروع پروژه­های جدید در حوزه مسکن دومین رویکردی است که وزارت راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار دهد. نگاه خانم صادق این است که به شرط تأمین زیرساخت­ها به مسکن توجه شود. ما به عنوان نمایندگان مجلس قبول داریم که ابتدا باید زیرساخت­های لازم به وجود بیاید و سپس به ساخت و ساز مسکن بپردازیم.

وی ادامه داد: در بافت فرسوده شهرهای بزرگ و برخی دیگر از شهرها، زمینه مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد. با همکاری بخش خصوصی می­توانیم از این بافت­ها برای انجام پروژه­های ساخت ملی مسکن بهره ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مکان­­های مناسب و نزدیک به شهر باید اقدام به اعطای زمین رایگان به متقاضیان بکنیم. متأسفانه در برخی موارد، مردم آمادگی دارند که مسکن بسازند، ما نه تنها از آن­ها حمایت نمی­کنیم، بلکه مانع ساخت و سازها می­شویم. نظم بخشیدن به این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنجبر گفت: یکی از مهم­ترین اولویت­های دولت باید اتمام پروژه­های نیمه تمام مسکن در کشور باشد. در چارچوب این موضوع، عمل به تعهداتی که به ثبت­نام­کنندگان نهضت ملی مسکن در دولت قبل داده شده است، باید مدنظر باشد. تکمیل نهضت ملی مسکن و عرضه زمین اصلی­ترین انتظار مجلس از دولت چهاردهم است.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: با توجه به هزینه­های بالای رهن و اجاره بها، خانوارها با مشکلات جدی و اساسی روبرو هستند. در کنار سیاست­هایی که در زمینه ساخت مسکن ملی به اجرا می­گذاریم، باید به صورت عاجل از مستأجران حمایت به عمل بیاوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.