آخرین تحولات لبنان

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: با بنیاد مسکن یک دعوای جدی در حوزه صدور مجوز ساخت و ساز در روستاها داریم.

به گزارش قدس انلاین ، فاطمه آجرلو با حضور در همایش تجلیل از دهیاران برتر که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: نگاه دولت ایجاد عدالت و توزیع عادلانه امکانات بوده است ولی تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشود ممکن است قدم‌های خوبی برداشته شود ولی حرکت کند خواهد بود.
وی با بیان اینکه دهیاران نقش مؤثری در هدف نظام یعنی مهاجرت معکوس دارند، گفت: بخشی از بودجه روستاها از محل جرایم و بخش دیگر از مالیات‌های کارخانه‌های اطراف روستاهاست که این امر در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار نیست روستاها را به سمت مدنیت و شهر شدن سوق دهیم بلکه باید آنها را با مدل روستایی خود حفظ کنیم؛ متأسفانه در حال حاضر همان مدل ساختمانی که در نقطه‌ای از شهر تهران ساخته می‌شود در روستاها نیز به کار می‌رود که این کار غلطی است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به درآمدهای روستایی اشاره کرد و گفت: در شهرها اگر مجوز ساختی صادر می‌شود تمام منابع مالی آن به حساب شهرداری آن شهر واریز می‌شود یا وجود کمیسیون ماده 100 منبع درآمدی برای آنها محسوب می‌شود ولی در دهیاری‌های این بحث وجود ندارد و به عقیده بنده باید چنین امکاناتی را برایشان فراهم کرد چرا که قرار نیست دهیاران را در یک ده بگذاریم و بگوییم که خودت می‌دانی باید چه کار کنیم.
وی افزود: ایجاد امنیت روانی و شغلی برای دهیاران یکی از مهمترین تصمیماتی بوده که دولت باید بگیرد به عقیده بنده اگر این چند موضوع زیرساختی اتفاق بیفتد طولی نمی‌کشد که دهیاران جایگاه خود را به دست می‌آورند.
آجرلو در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: روستا را به عنوان بافت روستایی در نظر گرفته‌اند و جای توسعه را لحاظ نکرده‌اند که اگر جوانی خواست در آن روستا ماندگار شود جایگاهی برای توسعه داشته باشد؛ ای کاش نماینده بنیاد مسکن اینجا حضور داشت چرا که با آنها یک دعوای جدی در حوزه صدور مجوز ساخت و ساز در روستاها داریم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند به گونه‌ای شده که زمین را از مسکن و شهرسازی می‌گیریم ولی وقتی به بنیاد مسکن تحویل می‌دهیم آنها شمشیر می‌کشند و آنطور که دوست دارند قیمت‌گذاری می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.