پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: هفته گذشته بیشتراخبار حول ارتباط دولت ومجلس و بودجه میگشت درعین حال خبرهایی از گوشه وکنار جهان برای شما تدارک دیده ایم , خبرهایی از کشف حجاب خانم ورزشکار ایرانی در بلژیک،مدیری که نه احمدی نژاد تغییرش داد، نه روحانی،سفر «جک استرا» و هیات «پارلمانی انگلیس» به ایران،مراسم ختم یا پارتی ،نماینده مجلسی که با خودرو وارد مجلس شد،حمایت باطبی از دوستان شاهین نجفی،ارتباط دستگیری‌های اخیر در ترکیه با ایران

از ارتباط دستگیریهای ترکیه با ایران و صدور حکم جلب یک مدیر خودروساز  تا تغییرات محرمانه مدیران اجرایی و سود نجومی واردات مرسدس بنز

****کشف حجاب خانم ورزشکار ایرانی در بلژیک
راحله آسمانی را می شناسید؟ او همان دختری است که در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو چین نایب قهرمان آسیا شد.
آسمانی پرافتخار ترین تکواندو کار تیم ملی بانوان است. اما او چند ماهی می شود که با پذیرفتن تابعیت کشور بلژیک برای تیم ملی این کشور به میدان می رود و تا به امروز سه مدال هم گرفته است.
گفته می شد راحله با حجاب کامل برای بلژیکی ها به میدان می رود اما او ناگهان علاوه بر گذر از نام تیم ملی تکواندوی ایران ، حجاب خود را هم برداشته و بدون حجاب برای بلژیکی ها بازی می کند.
آسمانی با کشف حجاب حتی مقابل نمایند رژیم صهیونیستی هم به میدان رفت.

***مدیری که نه احمدی نژاد تغییرش داد، نه روحانی
محمود احمدی نژاد رییس جمهور قبلی ایران به تغییر مدیران مشهور در سطوح گسترده مشهور بود. او حتی وزیران هر وزارتخانه را چندین بار عزل و منصوب می کرد. تقریبا می توان گفت هیچ مدیر و وزیری نبود که از تغییرات تصمیمات احمدی نژاد در امان مانده باشد.
موج تغییرات وزرای وزارتخانه ها در زمان محمود احمدی نژاد حتی کابینه او را به مرز انحلال کشاند. اما یکی از مدیران سطوح بالای دولت او نه تنها از تغییرات احمدی نژاد مصون ماند، بلکه دولت جدید نیز جایگاهش را بر مسند فعلی محکم تر کرد. این مدیر کسی نیست جز علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار. این روزها سازمان تحت مدیریت او بیش ازپیش پذیرای نقدینگی در دست مردم شده است و شاخص هایش قله واحدها را یکی پس از دیگری طی می کند.
علی صالح آبادی متولد سال 1357 در سبزوار است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق، دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است.
در اردیبهشت سال 85 و در زمانی که نزدیک به یک سال از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، گذشته بود، علی صالح آبادی پا به سازمان بورس تهران گذاشت. در آن زمان، داوود دانش جعفری مسئولیت ریاست بر ساختمان باب همایون یا همان وزارت اقتصاد را بر عهده داشت و صالح آبادی اولین بار با حکم دانش جعفری به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

 ***اهانت به ظریف بعد از اهانت به هاشمی

در حالی که اهانت هیئت پارلمانی اروپا به علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان جنجال زیادی به پاکرده است، تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد این هیئت همین توهین‌ها را نسبت به جواد ظریف، وزیر امورخاجه کشورمان تکرار کرده است.
***پیام کریسمس آقای افشاگر
شبکه "اسکای نیوز عربی" خبر داد که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیام ویدیویی دو دقیقه‌ای خود که در مکانی نامعلوم در مسکو ضبط شده بود گفت که میزان جاسوسی دولت‌ها حتی از آنچه جورج اورول در رمان کلیکرمان 1984 در باره دستگاه‌های جاسوسی به تصویر کشیده فراتر رفته است.
وی در حالی که مستقیم به دوربین نگاه می‌کرد گفت: جورج اورول، نویسنده بزرگ انگلیسی به ما نسبت به این خطرات هشدار داده بود، شیوه جمع آوری اطلاعات که در این کتاب توضیح داده می‌شود، میکروفن‌ها و دوربین‌ها، تلویزیون‌هایی که ما را ردیابی می‌کنند قابل مقایسه با آنچه امروز به کار گرفته می‌شود، نیست.
وی می‌افزاید: کودکی که امروز به دنیا می‌آید و بزرگ می شود هیچ تعبیری از حریم خصوصی ندارد. آنها هیچ گاه نمی‌فهمند چطور می توانند لحظه‌ای برای خودشان باشند بدون آنکه چیزی از آنها ضبط یا تحلیل شود.
اسنودن گفت: مناقشات امروز بر سر حریم خصوصی میزان اعتماد ما را به تکنولوژی اطرافمان و دولتی که آن را اجرا می‌کند، تعیین می‌کند.همراه هم ما می‌توانیم به توازن بهتری برسیم، تجسس گسترده را تمام کنیم و به دولت‌ها یادآوری کنیم که اگر می خواهد بداند ما چه احساسی به آنها داریم، پرسیدن از خودمان ارزان تر تمام می شود تا جاسوسی کردن از ما.
***واکنش به پوستر سایت رهبر انقلاب
وب سایت رادیو فردا (radiofarda) وابسته به سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) در واکنش به انتشار پوستری در وب سایت رهبر انقلاب در خصوص فتنه 88 نوشت: اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز پنج‌شنبه، پنجم دی، با انتقاد از کسانی که پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 را حاصل تقلب می‌دانند، گفت که اعتراضات آنان به مدت هشت ماه کشور را دچار التهاب کرد.
به گفته او، معترضان «با لجاجت برچسبی به نظام زدند که نتوانستند آن را اثبات کنند اما به حیثیت کشور خدشه وارد شد و اختلافات در جامعه فزونی گرفت.»
اما اسماعیل احمدی‌مقدم می‌گوید، «کسانی که کشور را در چنین وضعیتی قرار دادند گناهی نابخشودنی مرتکب شدند».
رادیو فردا در واکنش به انتشار پوستری در سایت رهبر انقلاب که بازتاب بیاناتی از مقام معظم رهبری در خصوص اقدام فتنه گران سال 88 می باشد نوشت: واژه «نابخشودنی» دستمایه طراحی پوستری در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای نیز شده که در ذیل آن اظهارات رهبر جمهوری اسلامی درباره رویدادهای سال 1388 و رهبران معترضان آمده است.
در این پوستر از آقای خامنه‌ای چنین نقل شده است: «گناه بزرگ فتنه‌گران در سال 88 این بود که اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم و بگوییم این‌ها یک شبهه‌ای، خدشه‌ای در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش برای نظام اسلامی مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست؛ آثار آن هم همچنان در جامعه‌ ما موجود است.»
وب سایت رادیو فرانسه نیز در خصوص این پوستر منتشر شده نوشت: به دنبال انتشار پوستری با عنوان «نابخشودنی» در سایت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد اعتراضات سال ١٣٨٨، فرمانده نیروی انتظامی ایران نیز با اشاره به این وقایع و اعتراضات گفت: «گناه کسانی که فتنه ٨٨ را به راه انداختند، نابخشودنی است.»
این وب سایت در توضیح مناسبت نشر این پوستر نوشت: روز نهم دی ماه سال ١٣٨٨ طرفداران جمهوری اسلامی، در واکنش به اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تاسوعا و عاشورای سال ١٣٨٨ که از سوی مقامات جمهوری اسلامی «هتک حرمت» خوانده شده بود، تظاهرات کردند.
***حمایت فاطمه حقیقت جو از زنی که به آیت الله هاشمی توهین کرد
فاطمه حقیقت جو، نماینده مجلس ششم، که هم اکنون در آمریکا بسر می برد، با اشاره به دعوت تاریا کرونبرگ، رئیس هیئت اروپایی در سفر به تهران، از وی و چند تن دیگر از اصلاح طلبان فراری از کشور برای سخنرانی در پارلمان اروپا، اقدام توهین آمیز این خانم در مواجه با آیت الله هاشمی رفسنجانی را ناشی از عدم توضیح مناسب مقامات ایرانی در مورد رفتارهای دیپلماتیک به وی بوده است.
***سفر «جک استرا» و هیات «پارلمانی انگلیس» به ایران
آقای حبیب‌‌الله زاده که بتازگی به لندن سفر کرده در این سفر با مقامات وزارت خارجه انگلیس و تعدادی از نمایندگان گروه پارلمانی روابط با ایران در مجلس این کشوردیدار کرده است.
کاردار غیر مقیم ایران در بریتانیا درباره سفر هیات پارلمانی این کشور به ایران گفت این سفر در "نیمه دوم دی ماه" صورت می‌گیرد و "چهار نماینده عضو گروه روابط با ایران" به مدت سه روز به ایران سفر می‌کنند.
جک استرا "ریاست" این گروه پارلمانی را به عهده خواهد داشت.
حدود سه هفته پیش عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و این اعلام کرده بود مجلس ایران از جک استرا وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و نماینده فعلی این کشور در مجلس عوام برای سفر به ایران دعوت کرده است.
آقای منصوری آرانی گفته بود هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استرا با علی لاریجانی رییس مجلس، علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی مقامات دیگر دیدار خواهد کرد.
جک استرا پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی گفته بود علاقمند سفر به ایران و دیدار با آقای روحانی است.

***آمادگی کامل مالزی برای اعزام نیرو به بحرین
به گزارش روزنامه الوسط بحرین، «احمد شاهیزان عبد الصمد» سفیر مالزی در بحرین گفت: از زمان شروع حوادث بحرین در سال 2011 مالزی از اولین کشورهایی بوده است که از حکومت بحرین پشتیبانی کرد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری بحرین «بنا» گفت که کشورش از گفت‌و‌گوهای ملی بحرین حمایت می‌کند.
سفیر مالزی تصریح کرد که هر نوعی از انواع خشونت و تروریسم به بهانه تظاهرات، تجمع و حقوق بشر پذیرفتنی نیست.
شاهیزان تاکید کرد که تظاهرات در بحرین، قتل و تعرض آشکار است و هیچ نشانه‌ای از دموکراسی ندارد.
سفیر مالزی در بحرین عنوان کرد که تنها دولت مالزی از حکومت بحرین حمایت نمی‌کند بلکه ملت مالزی هم از گفت‌وگوی ملی در بحرین حمایت می‌کند.
در حالی که هیچ سازمان بین المللی و مقامات کشورهای دیگر تایید نکرده‌اند حکومت بحرین توصیه‌های شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب در این کشور را اجرا کرده است، شاهیزاد با اطمینان گفت: بحرین موفقیت بی‌نظیری را در اجرای این توصیه‌های بسیونی به دست آورده است.
**** نصرالله در جشن کریسمس مسیحیان
«کسی که برادر خود بگوید، دوستت دارم، مثل این است که در دل او شمعی از امید روشن کرده است» در کوی «حریک» در «ضاحیه» جنوبی بیروت شمع‌های امید بسیاری روشن شده است که نور امید زندگی مسالمت آمیز و مشترک طوایف مختلف این منطقه را در دل‌ها روشن می‌کند.
روح محبت در سالروز تولد حضرت مسیح (ع) به خوبی در این منطقه قابل مشاهده است و نماد آن را می‌توان در تصاویر سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان دید که درخت‌های کاج کریسمس طایفه ارتدوکسی لبنان را زینت بخشیده است.
«رنده غلام»، یکی از افراد این طایفه است که درخت کریسمس خود را با تصویر سید حسن نصر الله زینت بخشیده و برای همه انسان‌های روی زمین چه مسلمان و چه مسیحی آرزوی موفقیت و فرج در اوضاع را می‌کند.
رنده می‌گوید که خوشحالی و شادی وی امسال به دلیل قتل‌ها و کشتارها و آدم ربایی‌ها که در مناطق مختلف و به ویژه از سوی گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه انجام می‌شود، نیمه تمام است.
وی آرزو می‌کند که راهبه‌های ربوده شده معلولا آزاد شوند و می‌گوید که هر سال تصویر سید حسن نصر الله زینت بخش درخت کریسمس اوست، چون اعتقاد دارد، «سید» نجات دهنده آنهاست و بخشش و هدیه‌ای الهی است.
رنده می‌گوید که ما به او اعتماد بسیاری داریم. او برای ما پیروزی‌های بسیاری کسب کرد و تصمیمات او همواره دست بوده و در دل‌ها جاری بزرگی دارد، برای همین دوست داریم تا او را نیز در عید خود شرکت دهیم.

 رنده سخنان خود را اینگونه ادامه می‌دهد: وقتی «سید» در مناسبت‌های مختلف حرف می‌زند و سخنرانی می‌کند، احساس عزت و شرف می‌کنم و امروز به کلیسای الاشرفیه می‌رود تا برای برقراری صلح و تعمیم محبت در سراسر جهان نماز بخواند.
«وی درحالی که تسبیحی در دست داشت، با لبخند گفت که این از آن «سید» است که آن را به وی داده است».

****ختم نسیم حشمتی همسر بنیامین؛ عزاداری یا پارتی؟
حریم خصوصی و فرهنگ درک و حفظ حدود این حریم، همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که ‌گاه و بی‌گاه به مسأله روز افکار عمومی مبدل می‌شود و آنچه آن ‌را پررنگ می‌سازد، اتفاقاتی است که در طول زمان رخ می‌دهد؛ اتفاقاتی شبیه به آنچه در مراسم تشییع جنازه پروفسور معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران رخ داد و برخی عکاسان حرفه‌ای تا عکاسی از چهره مرحوم حین سنگ لحد گذاشتن پیش رفتند.
با این حال چنین اتفاقی نه تازگی دارد و نه قرار است متوقف شود. پیش از این به مراسم تشییع جنازه هر هنرمند یا چهره‌ای که می‌رفتید و از این پس نیز به هر یک از مراسم‌ اینچنینی که بروید، ‌صحنه مشابهی می‌بینید. این موضوع البته تا حدودی به حریم خصوصی باز‌می‌گردد و تماماً متوجه این حوزه نیست. در واقع تنها بخشی از ماجرا این است که هنوز برخی عکاسان نیمه‌حرفه‌ای و آماتور نمی‌دانند کارکرد لنز «تله» چیست و نباید لنزشان را به صورت عزادار در سر در خانه‌اش بچسبانند.
بخش دیگر ماجرا به گروهی از مردم بازمی‌گردد که هنوز درک مشخصی از موقعیت شهروندان مشهور ندارند و به همین دلیل، امنیت و آسایش فردی برای یک چهره فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... ‌نمی‌گذارند. این گروه اساسا برایشان اهمیتی ندارد که در چه موقعیتی هستند، بلکه آنچه برایشان مهم ‌است، عکس و امضا‌ و در مطلوب‌ترین حالت، تلفن گرفتن از چهره‌هاست! این اتفاق می‌تواند در مراسم یک ورزشکار مثل عروسی علی دایی رخ دهد یا در تشییع جنازه یک هنرمند همچون همایون خرم.
***وهابیت اگر راست می گوید با اینها بجنگد
گروه موسوم به جریان سلفی در اردن با انتشار آماری، اعلام کرد که تاکنون دستکم 10 هزار نفر از سلفی های تبعه کشورهای عربی در سوریه کشته شده اند.
انتشار این آمار، این سئوال را در ذهن به وجود می آورد که چرا این افراد با وجود ادعای حمایت از دین اسلام و مسلمانان، جان خود را در سوریه می بازند و هیچ اولویتی برای آزادی مقدسات در فلسطین قائل نیستند.
برآوردها حاکی از آن است که دستکم 100 هزار تکفیری خارجی، بر پایه عقایدی انحرافی، برای جنگ به سوریه رفته اند.
این تروریستها در کنار جنگ در سوریه، اموال مردم را غارت و به نوامیس آنها تجاوز کرده اند.
این 100 هزار تکفیری خارجی، از کشورهای غربی و عربی، از طریق شبکه هایی به خدمت گرفته شده اند که از موسسه های خاصی در همه کشورها و سایت های اینترنتی و ده ها شبکه تلویزیونی و رسانه گروهی برای انجام دادن این ماموریت استفاده می کنند.
گروه هایی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروه های تکفیری، سوریه را اشغال کرده و ضد مردم این کشور مرتکب جنایت شدند، در چنین شرایطی و با توجه به ادامه یافتن جنگ به بیش از سه سال، به نظر می رسد که گزینه های چندانی در برابر عناصر مسلح این گروه ها وجود ندارد و آن ها باید از گزینه های کشته شدن، اسارت یا فرار، یکی را برگزینند.
در آمار مربوط به عرب های به هلاکت رسیده در سوریه که به تازگی منتشر شده است، تونسی ها، لیبیایی ها، عراقی ها، فلسطینی ها و لبنانی ها به ترتیب در پنج جایگاه نخست از نظر شمار کشته ها قرار دارند و مصری ها، سعودی ها، یمنی ها، مغربی ها، الجزایری ها، اردنی ها، کویتی ها، سومالیایی ها، بحرینی ها، عمانی ها، اماراتی ها، قطری ها، سودانی ها، موریتانیایی ها جایگاه های بعدی را دارند.
شمار جنگجویان عرب کشته شده در سوریه، در حالی هر روز افزایش می یابد که این کشور، در مجاورت فلسطین قرار گرفته است، سرزمینی که تحت اشغال بی رحمانه صهیونیست ها، بدترین شرایط را می گذراند و هر روز از کشورهای جهان درخواست کمک می کند و صهیونیست ها هر روز اقدام تجاوزکارانه جدیدی را علیه مقدسات مسلمانان در قدس و سراسر مناطق فلسطین انجام می دهند؛ اما تکفیری ها هیچ توجهی به این مسائل ندارند و گویی برای آنان، درباره موضوع حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و نجات مسلمانان از دست اشغالگران چیزی تعریف نشده است.
***سانسور از این تابلوتر؟!
هر ساله در جهان کارناوالهای رقص و شادی زیادی برگزار می شود. اما مردم مغرب زمین، با شنیدن نام کارناوال، بیش از همه کارناوال مشهور برزیل را در ذهن خود می آورند.
کارناوال جشن یا رژه ای همگانی در خیابان است که همراه با آن عناصری از سیرک‌بازی و رقص‌های خیابانی آمیخته شده‌ است.
مشهورترین کارناوالهای جهان در شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو برزیل، سیدنی استرالیا، سان‌دیه‌گو کوبا، نیس فرانسه، کلن و دوسلدورف و ماینز آلمان، ونیز ایتالیا و گلاسگو انگلیس و پاتراس یونان برگزار می گردد.
اما بدون شک، مشهورترین آنها کارناوال برزیل است، که در آن، تنها باقی مانده سنت بومی برزیل که رقصی به نام "سامبا" است، نمایش داده می شود و باقی فرهنگ و رسوم سنتی برزیل همه ریشه در فرهنگ مهاجمان و اشغالگران پرتغالی دارد.
کارناوال برزیل عاملی است که هر ساله صدها هزار توریست را به شهر ریودوژنیرو می کشاند. بنابر آمار رسمی اعلام شده، در سالهای گذشته، عموما نزدیک به یک میلیون تماشاگر حاضر در ریودوژنیرو، کارناوال را تماشا می کنند و نزدیک به 50 هزار نفر نیز در اجرای مراسم و رقص و سیرک، نقش ایفا می کنند.
مراد از این مطلب، بیان مشخصات کارناوال برزیل نیست، بلکه پوشش رسانه ای این کارناوال به عنوان یک تجمع بزرگ بشری (در حد بیش از یک میلیون نفر) در شبکه های خبری مد نظر است. عمده شبکه های خبری جهان به پوشش مراسم می پردازند و برخی نیز صحنه هایی از آن را به طور زنده پخش می کنند. حتی شبکه های غیر خبری نیز که به موضوعات اجتماعی و عمومی می پردازند؛ هر ساله پخش آن را در دستور کار قرار می دهند.
بی شک مقایسه ی پیاده روی مقدس حسینیان عالم در تجمع میلیونی اربعین حسینی (ع) در کربلا؛ با پدیده ای مبتذل چون کارناوال (که با رقص همراه است)، امری دور از شان و منزلت می باشد. اما قصد ما صرفا مقایسه ی پوشش رسانه ای این دو تجمع است.
در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال، به اعتبار خبر وزارت گردشگری عراق، 20 میلیون و 700 هزار نفر از شیعیان و اهل تسنن شرکت داشته اند. این آمار که به صورت رسمی است و آمار غیر رسمی حاکی از جمعیت بیشتری است؛ علی رغم تهدیدات تروریستی است که تکفیری ها برای کاهش جمعیت در مراسم امسال داشته اند؛ صورت گرفته است.
اگر چه در سالهای گذشته جمعیت این راهپیمایی بزرگ به بیش از 16 میلیون نفر رسید؛ اما تهدیدات تروریستی امسال نه تنها از این خیل عظیم نکاست، بلکه به 20 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافت. این در حالی است که به گفته ویکی پدیا بر اساس آمار غیر رسمی، (احتمالا بر اساس برآورد ماهواره ای) جمعیت حاضر در این اجتماع بزرگ 25 تا 30 میلیون نفر تخمین زده شده است.
ویکی پدیا از آن به عنوان "عظیم ترین تجمع صلح آمیز جهان" نام برد. این در حالی است که این دانشنامه با فشار صهیونیست ها بلافاصله صفحه پیاده روی اربعین را از صفحات خود حذف نمود.
تجمع بیش از بیست میلیون نفر در یک روز، در تاریخ بشریت بی بدیل و بی سابقه است! در حالیکه در بزرگترین تجمعات بشری، آن هم در طـول کل سـال و نه در یک روز، مکه مکرمه و مدینه منوره سالانه 7 تا 10 میلیون نفر، مشهد مقدس سالانه بین 25 تا 45 میلیون نفر، زیارتگاه ساباریمالا (که متعلق به هندوهاست) سالانه بین 50 تا 70 میلیون نفر، معبد سن سوجی در مرکز ناریتا در ژاپن سالانه 20 تا 30 میلیون نفر و در واتیکان نیز سالانه 18 میلیون نفر می باشد. اما زائران کربلا؛ سالانه 45 تا 55 میلیون نفر هستند و در یک روز اربعین 20 میلیون و 700هزار نفر! این موضوع عظمت این اجتماع بزرگ معنوی را به اثبات می رساند.
با این وجود تنها شبکه های خبری شیعیان به پوشش آن پرداختند و این مراسم عظیم با تیغ سانسور شبکه های خبری جهان مواجه شد.
علیرغم بی‌نظیر بودن این راهپیمایی، رسانه ‌های آمریکایی و صهیونیستی این راهپیمایی را به طور کامل سانسور کرده و اشاره‌‌ای به آن نکردند. حتی شبکه های منطقه ای نظیر الجزیره و رسانه ‌های دولتی وابسته به رژیم سعودی و رژیم بحرین، از زیرنویس آن هم دریغ کردند.
بی بی سی فارسی نیز، دو خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها با القای عدم وجود امنیت، به شکلی حرفه ای در راهپیمایی و زیارت، شک و تردید به وجود آورد. سرویس جهانی بی بی سی نیز، هیچ اشاره ای به آن نکرد! و این بخشی از صداقت رسانه ای غربی است!
****یک نماینده مجلس با خودرو وارد مجلس شد

***تهدید به ترور سردار قاسم سلیمانی در آینده ای نزدیک
شبکه تروریستی القاعده با صدور بیانیه ای رسمی از تلاش این شبکه برای ترور سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
القاعده در این بیانیه خود مدعی شد که دو تن از نیروهای این شبکه برای انجام مأموریت ترور سردار سلیمانی، راهی ایران شده اند.
شبکه تروریستی القاعده همچنین در بیانیه خود افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، فرمانده سپاه قدس ایران را از طریق تیراندازی ترور نخواهیم کرد بلکه قصد داریم از طریق یک عملیات انتحاری او را به قتل برسانیم!
گفتنی است، هنوز هیچ یک از سران و مقامات رسمی شبکه تروریستی القاعده، اظهار نظر یا واکنشی در این باره نداشته اند.

***مدیر ارشد یکی از خودروسازان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

شنیده‌ها حاکی از آن است که حکم جلب یکی از مدیران ارشد، صنعت خودروسازی صادر شده است.
حکم جلب این فرد از سوی مراجع قضایی در ماه گذشته به دلیل تحصیل مال از طریق نامشروع و تقلب در فروش، از طرف یکی از مراجع قضایی صادر شده است.
بر اساس این حکم، این فرد باید دستگیر و به مراجع قضایی ذیربط تحویل داده شود.
این در حالی است که مدیران این صنعت، این روزها با مشکل اعتصاب غذای کارگران خود به دلیل حقوق‌های بسیار پایین و قطع مزایای کارگران مواجه هستند. نکته جالب آن است که میزان تولید افزایش پیدا کرده و نیروها بیشتر از گذشته کار می‌کنند.
***هدف فتنه‌گران برچیدن نظام بود
نماینده مردم تهران گفت: 9 دی سال 88 مهر تاییدی بر ادامه باصلابت نظام و تثبیت مجدد قانون اساسی بود.
مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیرامون حماسه 9 دی و فتنه 88 گفت: بنده معتقدم که جریان فتنه برای برچیدن نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده بود و آنها در ظاهر قضیه سخن از برنده و بازنده ی انتخابات می کردند اما براساس تحقیقاتی که کرده ام به این نتیجه رسیده ام که اگر حضرت آقا قدری کوتاه می آمدند و به کف درخواست آنها، که ابطال انتخابات بود، رضایت می دادند از نظام چیزی باقی نمی ماند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ابطال انتخابات، پله اول برای اجرای برنامه های بعدی بود، افزود: اگر انتخابات ابطال می شد، سخن بعدی فتنه گران انتخابات مجدد بود، برای انتخابات مجدد هم که شورای نگهبان را قبول نداشتند، برای حذف شورای نگهبان به جهت ممانعت قانونی که وجود داشت، لاجرم باید در قانون اساسی تغییراتی ایجاد می شد، اصلاحات در قانون اساسی مدنظر آقایان هم مساوی بود با حذف اصل ولایت فقیه؛ و این دقیقا همان چیزی بود که در خیابان ها شعارش را می دادند. ضمنا آنان متقاضی نظارت بین المللی برای انتخابات بودند که هم پای دشمنان را به این کشور باز می کرد و با استقلال جمهوری اسلامی هم مغایر بود.
رحماندوست ادامه داد: آن مسیری که جریان فتنه برایش برنامه ریزی کرده بودند، 4، 5 سال زمان می برد و در نهایت به جارو کردن نظام منتج می شد.
***حمایت باطبی از دوستان شاهین نجفی
احمد باطبی که پس از فرار از کشور، از رسانه‌های بیگانه گدایی می‌کند در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، برای اینکه ناراحتی خود از دستگیری دوستی معاند را اعلام کند، توهین به مقدسات ایرانیان را در دستور کار قرار داده است.
پس از دستگیری مهدی موسوی و فاطمه اختصاری از همکاران و حامیان شعری شاهین نجفی خواننده هتاک و توهین کننده به ساحت مقدس اهل بیت(ع)، صفحه شخصی معاندین فراری در فیس بوک فعال شده است.
احمد باطبی که پس از فرار از کشور، مزدوری رسانه‌های بیگانه را گدایی می‌کند در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، برای اینکه ناراحتی خود از دستگیری دوستان خود را اعلام کند، توهین به مبانی مقدسات مردم ایران را در دستور کار قرار داده است.

باطبی که تعداد همسرانش از حیث تکثر برای دوستان اپوزیسونی‌اش مجهول مانده است، در کامنت‌های توهین‌آمیز خود از جایگاه یک جامعه‌شناس برای ایرانیان نسخه می‌پیچد.
باطبی که پس از شرکت در پروژه آشوب و کودتای نرم 78، توانست نظر مثبت غربی‌ها را به خود جلب کند، به دامن سرویس‌های بیگانه پناهنده شد و کاسه لیسی محافل سیاسی و رسانه‌ای اپوزیسیون را به کارنامه وطن فروشی‌های خود افزود.
باطبی دستگیرشدن یک منحرف فکری توسط دستگاه‌های ذی ربط ایران را دستمایه‌ای قرار داده است تا ابلهانه با تصور سوار بر اسب اطلاعات ناقص و القائات سخیف خود را در گلستان وسیع عشق و ارادت ایرانیان به مذهب تشیع، بچرخد.
***سود عجیب و نجومی واردکنندگان مرسدس
اسناد به دست آمده نشان می‌دهد خودروهای وارداتی بنز به ایران با قیمت‌هایی حدود 80 تا 150 میلیون وارد کشور می‌شود اما با قیمت‌هایی حدود سه برابر این مبلغ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
اسناد ذیل نشان می‌دهد خودروهای وارداتی بنز به ایران با قیمت‌هایی حدود 80 تا 150 میلیون وارد کشور می‌شود اما با قیمت‌هایی حدود سه برابر این مبلغ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
حتی اگر تعرفه 90 درصدی واردات خودرو را به لیست قیمت انواع خودروهای مرسدس بنز مدل 2014 که از گمرکات کشور به دست عده ای می رسند اضافه کنیم، بازهم تفاوت حیرت انگیز قیمت وارداتی با قیمت مصرف کننده نشان دهنده حجم سود عجیب و غریب وارد کنندگان است.
طبق اعلام رسمی گمرک، قیمت واردات خودروهای بنز به شرح زیر است:
بر اساس لیست پیوست سند فوق، صبحانه قیمت ها را طبق دلار موجود در بازار غیررسمی ارز یعنی 2950 تومان محاسبه کرده است که بر این اساس، مبالغ زیر به دست آمده است که نشان می دهد دلالان در این بازار نیز حتی اگر فرضمان دلار مبادله ای یعنی حدود 2450 تومان نباشد، سودهای ویژه ای به جیب می زنند و کسی نیز پاسخگو و پیگیر این موضوع نیست.

****تغییرات دولت از 2 هزار نفر گذشت
پس از گذشت کمتر از چهار ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، موج برکناری مدیران دستگاه‌های دولتی به بیش از 2 هزار نفر رسید.
با گذشت کمتر از 4 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، موج برکناری مدیران دستگاه‌های دولتی به عدد دو هزار و شصت و هشت نفر در سراسر کشور رسید.
در میان دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و وزارت نفت بیشترین تغییرات را داشته‌اند.
در بین این دستگاه‌ها، تغییرات گسترده در وزارت بهداشت که یک دستگاه تخصصی محسوب می‌شود و مسائل سیاسی تاثیر حداقلی در انتخاب مدیران آن دارد، قابل تامل است.
برکناری بیش از 200 تن از مدیران بیمارستان‌ها، دانشکده‌های پزشکی و مدیران نهادهای پژوهشی حوزه درمان در دولت یازدهم، این سوال را مطرح می‌کند که آیا تمامی افراد برکنارشده، افراد بی‌کفایتی بوده‌اند؟
نکته دیگر این تغییرات عدم اطلاع رسانی و شفافیت برخی پرتال های وزارتخانه هاست که ظاهرا انتصاب های مدیران خود را محرمانه تلقی کرده اند و از انتشار اسامی مدیران جدید خودداری می کنند.

 

 ***ارتباط دستگیری‌های اخیر در ترکیه با ایران

برخی کارشناسان می‌گویند احتمال این که اقدامات اخیرا انجام شده در ترکیه مشخصا ایران را هدف گرفته باشد، زیاد است.
به عقیده این کارشناسان دستگیری وسیع در بین مقام های اقتصادی دولت ترکیه و مرتبطان آنها و همچنین برخی از اشخاص حقیقی که درگیر فعالیت های تجاری بوده اند احتمالا تلاشی برای ضربه زدن به توان ایران برای مقابله با تحریم هاست.
این کارشناسان می گویند به نظر می رسد اراده ای درون ترکیه و با هدایت خارجی شکل گرفته و می خواهد فعالان اقتصادی مرتبط با ایران را بهانه های مبهم و در مواردی واهی از تدام تجارت با ایران بازدارد.
یکی از این کارشناسان خبر داد که احتمال دارد پای کشورهایی عربستان سعودی و همچنین رژیم جعلی اسراییل در میان باشد.
یک کارشناس دیگر گفت که این اقدامات را با سفر دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری امریکا به ترکیه بی ارتباط نمی داند.
***خشم مقامات الیزه از دروغ‌پراکنی شورای ربع پهلوی
استفاده تبلیغاتی شورای رضا ربع پهلوی از عکس وزیر کشور فرانسه موجب شد تا مسئولان امنیتی این کشور با احضار فعالان سیاسی ایرانی مقیم پاریس، مراتب اعتراض خود را به این افراد و تشکل‌ها اعلام کنند.
ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع، سال گذشته با تاسیس بنیادی با نام ایرانیان حتی در میان دوستان سلطنت‌طلب و اپوزیسیون خود نیز مورد تمسخر و استهزا قرار گرفت.

اشخاص و احزاب عضو یا حامی این شورا عمدتا از عناصر فراری و معاند هستند که در کارنامه برخی از آن‌ها سوابق تروریستی نیز به چشم می‌خورد.

این شورا که همچون سایر تشکل‌های وطن فروش خارج نشین، تحقق اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران را هدف غایی خود تعریف کرده است، از سال گذشته با برگزاری نشست‌ها و میتینگ‌هایی به یارگیری از میان عناصر اپوزیسیون پرداخته است.
در اردیبهشت سال جاری، این بنیاد به منظور جلب حمایت دولت‌های غربی جهت دریافت جیره و مواجب مزدوری، مجمعی را در شهر پاریس برگزار کرد. این تشکل تحت تاثیر انتصابات ماه فروردین شورای جعلی ربع پهلوی قرار داشت، که طی آن افراد بدنامی چون فخرآور در شورای مذکور صاحب منصب شدند. انتصابی که برخی از اعضای اپوزیسیون آن را ننگ‌آور توصیف کردند.

***ماجرای جاسازی ترجمه‌های ممنوعه توسط اسرا

اسرای درگیری پنجوین را آوردند، جوان، بسیجی و سپاهی بودند با این که حزب اللهی بودند، نمی دانم چرا در بدو ورود اذیت شان نکردند. ما به شوخی می گفتیم:
به شما نیمرو دادند؟!
بچه های خوبی بودند.
وقتی چند نفر را به اردوگاه می آوردند، به خاطر تنگی جا، چند نفر را به جایی دیگر می فرستادند. نمی دانم چرا زندانی از تغییر جا، حتی اگر شرایط سختی داشته باشد، اکراه دارد؟ وقتی اسرای جدید را می آوردند، دنبال این بودند که ده نفر را بیرون ببرند. همه سعی می کردند مخفی شوند و جلوی دید عراقی ها نباشند. وضع اسیر های قدیمی بهتر بود، جای بازتری داشتند و روزنامه الثوره و چند روزنامه ی انگلیسی می گرفتند. یک روزنامه فارسی هم به نام حقیقت می آمد، اما تنها چیزی که در آن وجود نداشت، حقیقت بود. روزنامه دارالمامون هم مطالب جعلی و بد و بیراه داشت، اما کاغذش سفید و ضخیم بود و ما حاشیه های سفید آن را جدا و به عنوان کاغذ سفید استفاده می کردیم. من به دستور و توصیه ی حاج آقا ابوترابی، بعضی از مطالب مفید و مقالات علمی، سیاسی و فرهنگی روزنامه ی الجمهوریه را ترجمه می کردم. کار من شب ها و مخفیانه بود. خودکار را در بالش جاسازی کرده بودم پشت پنجره دراز می کشیدم و بالشی به عنوان حصار پشت سر می گذاشتم. بعد روی نوار های بریده شده روزنامه حقیقت، ترجمه ها را می نوشتم و در جوراب جاسازی می کردم. بعد به محمود شرافتی می دادم و او در اتاق خودش می خواند امکان چند بار نوشتن را نداشتم، نه کاغذ و قلم و نه وقتش بود.

محمود یعنی ارشد اتاق حاج آقا، همان یک نسخه مطلب را به اتاق های دیگر می فرستاد، حاج آقا با دلگرمی به من می گفت: ادامه دهید، خوب است.

من دوباره کار آموزش را شروع کردم، با چند کتاب انگلیسی و امکانات کم و فشار زیاد. فشار اطلاعاتی زیادی وجود داشت، لذا نمی شد کار آموزشی واضحی انجام داد. کلاس مکالمه گذاشتیم. با چند نفر مستعد شروع کردیم. در حال قدم زدن یا در گوشه ای انگلیسی صحبت می کردیم و یا روزنامه انگلیسی می خواندیم.

در اتاق ما چند نفری خواندن قرآن را خوب بلد بودند و و کلاس دعا و قرآن گذاشتند، با تعداد محدودی، آموزش شروع شد.

  ****برای گام بعدی مذاکرات دستمان خالی است
عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمیدرباره توافق ژنو  گفت :این موضوع گام به گام نیست که بگویم گام بعدی چیست؛ در حقیقت ما دیگر چیزی نداریم که بدهیم و امتیازی بگیریم. رآکتور اراک را تعطیل کرده ایم، غنی سازی 20 درصد هم متوقف شده و سطح غنی سازی زیر پنج در صد نیز کاهش یافته و آسیب پذیر شده است. تعداد ماشین های سانتریفیوژ را نباید افزایش دهیم و ماشین های نسل جدید نباید نصب وتولید شوند.

با این اوصاف گام بعدی ما باید تعطیلی غنی سازی پنج در صد باشد. ممکن است اگر اجازه دادند رآکتور دیگری جایگزین رآکتور اراک بشود که از نوع آب سنگین نباشد. وقتی رآکتور آب سنگین تعطیل شد، تولید آب سنگین هم دیگر برایمان فایده ای ندارد. به همین دلیل من آینده روشنی در این توافقنامه برای دانش و فناوری هسته ای کشور و امور وابسته به آن نمی بینم.

تفکری که در دولت فعلی ما حاکم است میگوید مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است. آیا واقعا تمام مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم ها است؟ آیا ما قبل از تحریم ها مشکلات اقتصادی نداشته ایم؟ نرخ ارزمان واقعی بود؟ بیکاری وجود نداشت؟ به فرض ما در هسته ای کوتاه بیاییم مگر تحریم ها به این زودی ها قابل رفع خواهند بود؟ تحریم ها را هم بردارند ما چگونه می خواهیم نفت را بفروشیم و چگونه جایگاه فروش نفتمان را به جایگاه قبل برگردانیم. رقبایی که الان بازار را گرفته اند میتوان در کوتاه مدت از سر راه کنار زد؟ نباید عجله کرد. باید دوستان شتاب زده را به پیروی از مشی اعتدال و تدبیر توصیه کرد.

قبلا هم گفته بودم بهتر است قهرمان سازی نکنیم. آن هم بعد از دادن این همه امتیاز، که ثمره این خوش خیالی و عجله را در مواضع برنامه ریزی شده طرف مقابل دیدیم. قهرمان کسی است که امتیاز ندهد و از حریف قدرتمند امتیاز بگیرد.


**** واگذاری 3 بانک، مخابرات و ایران‌خودرو

طبق مصوبه مهم دولت، سهام جدیدی از شرکت‌های مشهور و بزرگ دولتی بر اساس 2 اولویت در بورس به مردم واگذار خواهد شد.
پس از آنکه در جلسه گذشته هیات دولت آخرین وضعیت خصوصی سازی و چالش‌ها و مسایل پیش روی آن با حضور رئیس جمهور بررسی شد و هیات وزیران با تاکید بر ضرورت تسریع در خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی را مامور کرد تا با هدف تقویت و تسهیل خصوصی‌سازی و تحقق واقعی آن در کشور، نسبت به بررسی دقیق فرآیند و اقدامات انجام شده در موضوع خصوصی‌سازی اقدام و تدابیر لازم را پیشنهاد کند.

حال با گذشت چند روز از اعلام این موضوع، مصوبه مهم دولت در این باره رسما ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه که در نوع خود در ماههای اخیر کم نظیر است، هیئت وزیران در جلسه مورخ 24 آذرماه خود بنا به پیشنهاد شماره 157286 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند "ب" ماده 3 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی مصوب 1386 با واگذاری بخش دیگری از سهام دولت «تا 5 درصد سهام» در 2 شرکت بزرگ بیمه شامل بیمه های البرز و آسیا، سه بانک دولتی خصوصی شده بانکهای ملت، صادرات ایران و تجارت، دو شرکت خودروساز بزرگ کشور سایپا و ایران خودرو و دو شرکت بزرگ دیگر کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت مخابرات موافقت کرده است.

البته طبق این مصوبه واگذاری سهام دولت در این شرکتها بر اساس سه شرط خواهد بود؛ اول آنکه "فهرست و قیمت آنها در هیئت عالی واگذاری" تصویب شود و دوم آنکه واگذاری این شرکت ها "توسط سازمان خصوصی سازی به صورت نقدی، غیربلوکی" صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 1
    ابتدا اينکه هيئت پارلماني اروپا هدف اصلي شون ملاقات با ستوده و پناهي بوده و ملاقات با مسئولان کشور تشريفاتي بوده پس بي احترامي طبيعي بود.چون اونها هيچ اهميتي به ايران نميدن فقط دنبال به زانو در آوردن ايران هستند.دوم اينکه خودرو سازان هم حق مردم رو ميخورن و هم حق کارگران بدبخت رو (هم از توبره(اگه املاش درست باشه) ميخورن هم از آخور).سوم اينکه برکناري بالاي 2000نفر البته نزديک به سه هزار شده با اهداف بلند مدت انجام ميشه و خدا ميدونه چه در سر دارن.