پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: باز شنبه شد و ما با دستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم ؛ به طور قطع سر خط خبری این روزها نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و واکنشها و بازتابهای این نامه تاریخی است این درحالی است که مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی نیز سرخط خبری خاورمیانه قرار گرفته و تا حدی اخبار مذاکرات ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است ؛ باهم میخوانیم خبرهایی خواندنی از دنیای سیاست ؛ اقتصاد فرهنگ وورزش را...

ازاعلام برائت اصلاح طلبان ازمیرحسین و عذرخواهی صهیونیستها از سردار سلیمانی تا درخواست جالب هنرپیشه مشهور  و فحاشی شرم‌آور ضدانقلاب به ستاره ملی‌پوش

***عذرخواهی رژیم صهیونیستی از سردار سلیمانی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در نوشتاری با موضوع حمله بالگرد اسرائیلی به نیروهای حزب الله لبنان که منجر به شهادت عده ای از فرماندهان مقاومت شد، نوشت: «یک منبع امنیتی اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.»

هاآرتص تصریح کرده است که به نظر می‌رسد این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف "جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب‌الله لبنان" این اظهارات را مطرح کرده است. این فرد به دلیل عدم پذیرش رسمی مسئولیت حمله از سوی تل‌آویو، نخواسته نامش فاش شود.

منبع اسرائیلی مورد استناد رویترز در پاسخ به این سوال که آیا تل‌آویو انتظار اقدامات تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله را دارد، گفت: «پاسخ آن‌ها تقریبا قطعی است. انتظار آن را داریم، اما می‌توان در نظر گرفت که شکل‌گیری تنش گسترده، به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نیست.»

هاآرتص همچنین در حساب توئیتری خود با انتشار تصویری از سردار "قاسم سلیمانی" در ذیل این مطلب نوشت: «ما فکر می کردیم در حمله به سوریه نظامی رده پایین را نشانه رفته ایم؛ نه یک فرمانده ایرانی را.»

***جماعت خائنی که در شهادت سردار ایرانی هلهله کردند!

"عبدالرحمن الراشد" مدیر سابق «العربیه» در یادداشتی که در وب سایت این شبکه منتشر کرده، مواضع اعراب منطقه خاورمیانه نسبت به ایران، حزب الله و اسرائیل را تشریح کرد.

در بخش‌هایی از این یادداشت آمده است:

«به دنبال ضربات  دو روز گذشته اسرائیل که منجر به قتل ۶ تن از اعضای حزب الله و یک ژنرال عضو سپاه پاسداران ایران شد که  در قنیطره سوریه حضور داشتند، فریاد هلهله و خوشحالی بسیاری‌ها سر به آسمان کشید.

شکی نیست در صورتی که بار دیگر جنگی میان اسرائیل و حزب الله و یا حتی با ایران صورت گیرد، بسیاری از عرب‌ها برای شکست حزب الله و ژنرال‌های ایرانی همپیمانش دعا خواهند کرد.

این احساس شگفت آور نشانگر تحول همپیمانی‌ها و تغییر مواضع سیاسی در منطقه است. در این صورت اگر یک کشمکش منطقه‌ای به طور مثال میان یک کشور عربی و ایران روی دهد و اسرائیل به طور صریح و آشکار در جبهه عربی جای گیرد، توده‌های عرب بر اساس مقوله «دشمن دشمن من دوست من است» این ائتلاف موقت را خواهند پذیرفت.»

***همدردی ظریف با فرانسه

دکتر محمد جواد ظریف، روز جمعه در دیدار با لوران فابیوس، همتای فرانسوی‌ خود با دولت و ملت این کشور و بازماندگان قربانیان حملات اخیر در پاریس ابراز همدردی کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه پس از دیدار وزاری خارجه ایران و فرانسه منتشر کرد، بخش‌هایی از گفت‌وگوی دو وزیر خارجه نیز به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ اختصاص داشت.

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) لوران فابیوس گفته‌ است که پرسش های مهمی درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده‌است که باید حل بشود.

محمدجواد ظریف که برای انجام دور دیگری از مذاکرات در ژنو سوئیس به سر می‌برد، روز جمعه برای دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به پاریس رفت.

آقای ظریف در این دیدار ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی بر "ضرورت خودداری از سوء استفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران" تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: «اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پی‌گیری قرار گیرد.»

در گزارش همچنین آمده است که وزیر خارجه ایران با بازماندگان حملات خونین اخیر در پاریس و دولت و ملت فرانسه ابراز همدردی کرده است.

***تحریف ناشیانه پیام رهبر انقلاب در شبکه بی‌بی‌سی

کارشناس سیاسی شبکه دولتی انگلیس پیام  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان اروپا و امریکا را آشکارا تحریف کرد.

"احمد سلامتیان" ضدانقلاب ساکن پاریس، در گفتگو با بخش فارسی شبکه بی بی سی (BBCPersian) در پاسخ به این سؤال که: "مخاطب اصلی نامه اخیر آیت‌الله خامنه‌ای کیست؟" گفت: «گرچه عنوان این نامه، جوانان "مسلمان"(!) اروپا و امریکاست؛ اما بیشتر متوجه یک کار تبلیغاتی در ایران است.»

وی که به صورتی ناشیانه میکوشید پیام رهبری را تحریف کند، افزود: «در واقع برای دادن پیامی به جوانان "مسلمان"(!) اروپا و امریکا، باید شناخت دقیقی از ترکیب کنونی این جوانان داشت.»

سلامتیان با اصرار بر استفاده از قید "مسلمان" برای مخاطبان اروپایی و امریکایی پیام رهبرانقلاب، ادامه داد: «جوانان مسلمانی که امروز از کشورهای اسلامی به اروپا و امریکا آمده‌اند، جوانانی هستند که به منظور رسیدن به دنیای بهتر به غرب آمده‌اند.»

این در حالی است که در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جوانان غربی به مطالعه و شناخت بدون واسطه از حقیقت اسلام و پرهیز از پیشداوری فرا خوانده شده‌اند و هر عاقلی میفهمد که مخاطب این پیام "مسلمانان" نیستند.

گفتنی است علاوه بر اینکه کارشناس بی‌بی‌سی با داده‌های غلط به تحلیل سخنان رهبر فرزانه انقلاب پرداخت، این رسانه دولتی در بخش‌های مختلف خبری نیز تنها گزیدههایی از پیام معظمله را مخابره نمود و در اقدامی تأمل برانگیز، قسمت‌های مهم آن را حذف کرد.

***خبر فوری رسانه‌های بیگانه در مورد معاون‌اول احمدی‌نژاد

حکم صادره برای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت دهم به طور ویژه در رسانه های فارسی زبان غرب انعکاس یافت.

بخش فارسی وب سایت بی بی سی فارسی انگلیس (bbcpersian)، رادیو فردا (radiofarda) و وب سایت سعودی العربیه (alarabiya) این خبر را در قالب خبر فوری پوشش دادند.

محمدرضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد با رای شعبه 11 دیوان عالی کشور به پنج سال و 91 روز حبس و پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

پرونده محمدرضا رحیمی بدوا" در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به 15 سال حبس، پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، 10 سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داده است.

***اعدام 13 نفر به جرم تماشای فوتبال!

روزنامه دیلی میل انگلستان به نقل از گروه فعالان حقوق بشری موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می شود» نوشت، گروه تروریستی داعش حکم اعدام 13 نوجوان موصلی را به جرم تماشای رقابت فوتبال اجرا کرده است.

این روزنامه به نقل از گروه فعالان بشری موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می شود» نوشت: 13 نوجوان هفته گذشته در حال تماشای مسابقه عراق و اردن در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا از تلویزیون در محله الیرموک شهر موصل بودند که تروریست ها آن ها را بازداشت کردند.

بنابراین گزارش، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این نوجوانان «قوانین دینی را با تماشای فوتبال زیر پا گذاشته اند.»

حکم اعدام این نوجوانان با تیرباران در میدان اصلی شهر اجرا شد و سپس جسد برهنه آنها رها شد در حالی که خانواده هایشان از ترس این گروه تروریستی جرات دفن آنها را نداشتند.

***تلاش اسرائیل برای رمز گشایی یک نامه مهم

روزنامه "القدس العربی" گزارش داد که دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل مشغول رمز گشائی نامه مهم فرمانده نظامی حماس به سید حسن نصرالله هستند.

بنا بر این گزارش،‌ محمد ضیف فرمانده کل گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با ارسال نامه ای به سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان،‌ حمله تروریستی اسرائیل علیه شماری از مسئولان نظامی حزب الله و ژنرال ایرانی را در قنیطره سوریه تسلیت گفت.

در نامه ضیف آمده است؛ این خون ها به منزله فریادی کوبنده و سیلی محکمی به روی خودباختگان،‌ یاوه گویان سازشکاران تحت عناوین مختلف است و دشمن واقعی امت،‌ رژیم صهیونیستی است و تفنگها باید به سمتش روانه رود و نباید انرژی امت اسلامی بیش از این هدر رود.

وی دراین نامه بر اتحاد تمامی گروههای مقاومت که مخالف سرسپردگی در برابر طرحهای رژیم صهیونیستی هستند تاکید کرده است. ضیف افزوده است ماهیت دشمن سست تر از خانه عنکبوت است و گروههای مقاومت و سرزنده امت اسلامی باید نبرد آینده خود را که در آن حملاتشان به سوی اراضی اشغالی همسو خواهد بود یکی کنند.

القدس العربی نوشت:  این نامه،‌ دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل "امان" را عصبانی کرده است و بلافاصله اقدام به تحلیل و بررسی آن کرده است تا شاید چیزی از سطور این نامه بفهمد.

با بر اعلام طبق کانال دو اسرائیل، دستگاهای امنیتی تل آویو اکنون مشغول تحلیل و رمز گشائی نامه ضیف هستند.

طبق گزارش ها تیمی از دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل اکنون در صدد تحلیل و بررسی این نامه است تا مشخص شود آیا حاوی "رمزهای محرمانه ضد اسرائیلی" هست.

***توصیه دیپلمات‌های ارشد اروپا به امریکا: مذاکره با ایران باید ادامه یابد

وزیران خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه و نیز مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یادداشتی مشترک با تکرار ادعای غرب مبنی بر لزوم حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و نیز اذعان به حق ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز، خواستار آن شده‌اند که به مذاکرات فعلی مجال و فرصت کافی داده شود.

گزارش رادیو فردا (RadioFarda)، یادداشت مشترک «لورن فابیوس»، «فیلیپ هاموند»، «فرانک والتر اشتان‌مایر» (وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان) و «فدریکا موگرینی» (مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا) اول بهمن ماه در روزنامه امریکایی "واشنگتن‌پست" (WashingtonPost) منتشر شده است.

این چهار دیپلمات‌ بلندپایه غربی در یادداشت خود افزوده اند: «مقصد ما روشن است. ما یک راه‌حل فراگیر می‌خواهیم که هم حق ملت ایران را برای داشتن برنامه‌ای صلح‌آمیز هسته‌ای محترم بشمرد و هم به جامعه جهانی اطمینان دهد که تهران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. هنوز چالش‌های سختی در راه است و تفاوت‌های حساس میان ایران و جامعه جهانی باید برطرف شود؛ به همین دلیل ما مذاکرات را تمدید کرده‌ایم».

 آن‏‌ها ضمن تهدید به افزایش فشارها بر ایران در صورت برآورده نکردن خواسته‌های غرب، در عین حال گفته‌اند: «برای نخستین بار فرصتی پیش آمده که یکی از طولانی‌ترین تهدیدهای امنیتی جهان از راهی صلح‌آمیز از میان برداشته شود؛ ما فرصتی تاریخی داریم که شاید هرگز تکرار نشود. در حالی که نگاه جهان به ماست، باید تعهد خود را به دیپلماسی نشان دهیم و تلاش کنیم مسأله اتمی ایران را در مهلت تعیین شده از میان برداریم. این مطمئن‌ترین مسیر برای رسیدن به راه‌حلی فراگیر و ممتد است که می‌تواند جهان و منطقه را امن‌تر سازد».

***تصویب تحریم های جدید علیه ایران با وجود وتوی اوباما

شبکه "العربیه" گزارش داد: سنای آمریکا می تواند با رای شصت و هفت عضو خود، تحریمهای جدید علیه ایران را با وجود وتوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصویب کند.

منی شقاقی خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن، درباره تلاش کنگره آمریکا برای اعمال تحریمهای جدید بر ایران گفت: شماری از سناتورهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای تصویب دو قانون مربوط به ایران تلاش می کنند. هدف قانون اول اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در صورت دست پیدا نکردن به توافقنامه نهایی تا اوایل تابستان آینده است. هدف قانون دوم هم اعطای این حق به اعضای سنای آمریکاست که درباره هر توافقنامه هسته ای با ایران در سنا رای گیری کنند. دولت باراک اوباما مخالف هر دو قانون است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد هر تحریم جدیدی را علیه ایران وتو خواهد کرد.

آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:«موضوع دولت آمریکا چه جمهوریخواه و چه دموکرات آن است که قوه مجریه حق دارد توافقنامه های مهم برای امنیت ملی را امضا کند و نیازی به موافقت کنگره با آن نیست. هر اقدامی در این مورد پیشینه ای برای دولت های آینده خواهد بود.»

باب کراکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت:«ما تلاش می کنیم شیوه سازنده ای برای ایفای نقش کنگره پیدا کنیم. عامل ناخرسندی من آن است که دولت از ما می خواهد اکنون اقدامی انجام ندهیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: اختلافات بین دولت آمریکا و کنگره مسئله جدیدی نیست، اما مخالفت هری رید رئیس اکثریت دموکرات سابق در سنا با دادن حق رای به این مجلس درباره تحریمها علیه ایران، حامی موضع دولت اوباما در گذشته بود. اکنون جمهوریخواهان کنترل سنا را در دست دارند و می توانند به سادگی آرای کافی را از دموکرات ها برای تصویب تحریمهای جدید علیه ایران و تعیین پیش شرط هایی برای دولت آمریکا به دست آورند. اما مشخص نیست که آیا آرای کافی در سنا برای چیره شدن بر وتوی رئیس جمهور آمریکا وجود دارد یا نه؟

***نتانیاهو به صورت ما تف انداخت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz)، طی گزارشی از تماس اوباما با نتانیاهو و اعتراض از او به خاطر تحریک کنگره برای وضع قانون تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

در این خبر که تحت عنوان "اوباما به نتانیاهو: از تشویق کنگره برای وضع تحریم های جدید دست بردار" منتشر شد، آمده است: «باراک اوباما رییس جمهور آمریکا درخواست کرده است که نتانیاهو از تشویق سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا، برای پیشبرد قانون جدید تحریم ها علیه ایران، دست بردارد.»

این روزنامه صهیونیستی نوشت: «یک مقام ارشد آمریکایی که به علت حساسیت دیپلماتیک مسئله خواست نامش فاش نشود گفت که اوباما روز دوشنبه طی یک تماس تلفنی به نتانیاهو این پیام را داد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این مقام آمریکایی افزود: اوباما به نتانیاهو تاکید کرد که به دنبال دستیابی به قراردادی با ایران است که این کشور را از دستیابی به تسلیحات هسته ای باز می دارد و به جامعه جهانی با شیوه ای قابل تایید، اطمینان می بخشد که برنامه هسته ای ایران تنها برای مقاصد صلح آمیز است. رییس جمهور همچنین گفت: اما قانون تحریم های جدید موجب تخریب و کارشکنی در مذاکرات جاری اوباما و پنج کشور دیگر، با ایران خواهد شد. او به نخست وزیر اسراییل گفت در صورتی که چنین قانونی از سوی کنگره تصویب شود، قصد دارد که آن را وتو کند.»

در این گزارش همچنین به نقل از مقام ناشناس آمریکایی آمده است: «اوباما به نتانیاهو هشدار داد که در نبردی که با کنگره در موضوع تحریم های جدید شروع کرده است وارد نشود.»

این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه انتظار می رود موضوع سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا بر مسئله هسته ای و افزودن فشار بر ایران تمرکز داشته باشد، به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: «ما فکر می کردیم همه چیز را در نظر گرفته ایم. اما بی بی [بنیامین نتانیاهو] توانست حتی ما را شگفت زده کند. او به صورت علنی به صورت ما تف انداخت... نتانیاهو باید به خاطر داشته باشد که این [برایش] هزینه خواهد داشت. »

***موساد تکذیب کرد: با تحریم ایران مخالف نیستیم

روزنامه القدس العربی، چاپ لندن نوشت: «سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) طی بیانیه ای اعلام کرده است که مسئولان این سازمان در مورد ممانعت از تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره، به سناتورها پیامی نداده اند.»

سازمان موساد در بیانیه خود افزود: «باردو، رئیس موساد، در دیدار اخیر خود با هیأت امریکایی سخنی در خصوص ممانعت از تحریم جدید علیه ایران به میان نیاورده است. او آمدن ایران پای میز مذاکره را نتیجه تحریمهای ضدایرانی کنگره می‌داند و این غیرطبیعی است که موساد بخواهد از وضع تحریم‌های جدید جلوگیری کند.»

گفتنی است پیشتر برخی منابع خبر داده بودند که مقامات موساد از کنگره آمریکا خواسته اند در تصمیم خود برای إعمال تحریمهای جدید علیه ایران برای فلج کردن مذاکرات هسته ای، خودداری کند.

***کنجکاوی آمریکا درباره توافقنامه نظامی ایران و روسیه

پایگاه اینترنتی شبکه "روسیا الیوم" گزارش داد که گزارش های منتشر شده حاکی است دولت آمریکا همچنان در تلاش برای "بررسی اطلاعات" مربوط به سفر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به ایران است.

خبرگزاری ایتارتاس از واشنگتن در این باره گزارش داد که طرف آمریکایی پیشتر هشدار داده بود انتقال سامانه موشکی ضد هوایی اس 300 روسیه به ایران اقدامی غیر قابل قبول خواهد بود.

آمریکا اطلاعاتی درباره دیدار مقامات دولتی ایران و روسیه را در تهران برای گفتگو درباره همکاری های نظامی تهران و مسکو و توافق نامه های احتمالی دریافت کرده است. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد آمریکا در حال حاضر در حال بررسی گزارش های مربوط به این نشست هاست.

این مقام آمریکایی همچنین گفت طرف آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود با فروش هر گونه سامانه اس 300 به ایران مخالف است و این مخالفت ها همچنان بر سر جای خود باقیست.

بر اساس گزارش های منتشر شده طی دیدار سرگئی شویگو از تهران، دو طرف توافق نامه ای درباره همکاری های نظامی امضا کردند. اجرای قرارداد انتقال سامانه های موشکی ضد هوایی اس 300 به ایران به سبب تحریم های سازمان ملل متحد در سپتامبر 2010 به حالت تعلیق در آمد.

تهران بعدها این موضوع را در دادگاه به چالش کشید. تابستان گذشته، ایران اعلام کرد با موفقیت توانسته است موشک های باور 373 - که شبیه به سامانه اس 300 هستند - آزمایش کند.

***سبزی کاری به سبک منافقین

گروهک تروریستی منافقین در حال حاضر بخش عمده ای از هزینه و وقت خود را برای سرکوب و سانسور جداشده‌ها می گذارد.

این رویه از این حیث برای سازمان مهم است که معادلات درونی و اتفاقاتی که در رویه سازمان خودنمایی می کند به دقت از سوی این افراد جدا شده ازسازمان رصد شده و ضمن بیان حقایق و پشت پرده رفتار سازمان، فضای شفاف سازی برای شناخت منافقین را فراهم می نمایند.

در یکی از آخرین تصاویر منتشر شده از سوی جداشده ها به اتفاقات جالب در کمپ لیبرتی اشاره شده است.

عضو جداشده منافقین درباره این تصویر می نویسد: این آقا نورمراد است و در حال حاضر در لیبرتی بسر می برد جالب است نور مراد می خواهد با عصایی که در دست دارد و باغچه ای که خود او بعمل آورده سرنگونی را محقق کند. ما فکر کردیم فقط رجوی خُل است نگو که همه اینها خُل تشریف دارند.

***عبدالملک الحوثی چه شباهت‌هایی با سیدحسن نصرالله دارد؟

"فرانس پرس" (AFP) نوشت: «عبدالملک حوثی رهبر جوان جنبش انصارالله یمن، از نظر شیوه بیان و مضمون سخنرانی هایش که همواره بر مبارزه با فساد، درخواست مشارکت ملی و دشمنی با مستبدان غربی و اسرائیل تاکید می کند، یادآور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان است.»

این گزارش می افزاید: «عبدالملک حوثی که هیچ تخصص نظامی پیشرفته ای ندارد، در سال 2004 و در 24 سالگی، بعد از شهادت برادرش زمام امور جنبش انصار الله یمن را به دست گرفت.»

به نوشته این خبرگزاری، رهبر انصارالله یمن همواره با چفیه یمنی و خنجر به کمر، ظاهر می شود و مانند سید حسن نصرالله، لحن قاطع خود را با لبخند ها و انتقاد از شیوع فساد در کشور در هم می آمیزد و وعده افشاگری در این خصوص می دهد؛ وی در ایجاد شور و هیجان سیاسی و جلب توجه رسانه ها با تعیین جدول زمانی، مهارت خاصی دارد.

حوثی علی رغم تمایل به سخنرانی طولانی و ارتباط رسانه ای با مردم یمن، به هیچ وجه در تجمعات عمومی حاضر نمی شود و در محل استقرار خود در صعده در شمال غرب یمن باقی می ماند و سخنانش از طریق ویدیو کنفرانس پخش می شود.

بر اساس گزارش العالم، مردم یمن علاقه خاصی به حوثی به عنوان رهبر خود دارند و او معمولا از مصاحبه اجتناب کرده و به پذیرفتن هیئت ها و گفت وگو از طریق نمایندگان خود اکتفا می کند.

"ایلی الهندی" استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه نوتر دام لبنان در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه گروه ها و احزاب سیاسی و مسلح شیعی و ایرانی، حزب الله و حسن نصرالله را الگوی خود می دانند و انصارالله یمن نیز در همین مسیر حرکت می کند.»

وی افزود: «انصار الله یمن به صراحت از گفتمان حزب الله لبنان الهام گرفته است و در گفتمان خود همواره بر دشمنی با اسرائیل تاکید می کند این درحالی است که یمن از اسرائیل بسیار فاصله دارد. شعار جنبش انصارالله یمن نیز الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.»

عابد المهذری روزنامه نگار یمنی هم با اشاره به برخی خصوصیات حوثی گفت: «او بسیار مطالعه می کند... شعر می سُراید و به سروده ها و هنرهای اسلامی علاقه دارد.»

***اقرار بیسابقه شبکه «الجزیره» به ارتباط قطر با اسرائیل

شبکه الجزیره قطر در اعترافی بیسابقه، ارتباط دوحه با تل‌اویو را تأیید کرد.

مجری این شبکه در خلال گفتگو با سخنگوی کنگره مردمی یمن، اقرار کرد که قطر از سالها پیش با رژیم صهیونیستی در ارتباط است.

 موضوع برنامه گفتگومحور شبکه الجزیره، شایعه «مذاکرات پنهانی میان "علی عبدالله صالح" و "حوثی"ها» بود. در این گفتگو، سخنگوی کنگره مردمی یمن به مجری برنامه یادآور شد که به جای شبههافکنی در خصوص حوثی‌ها که به نیرویی قوی و تأثیرگذار در یمن تبدیل شدهاند، به روشنگری راجع به ارتباط میان قطر و اسرائیل بپردازد.

در این حین مجری الجزیره با دستپاچگی گفت: «رابطه دوحه با اسرائیل، یک موضوع مخفی نیست. این ارتباط از گذشته وجود داشته است.»

***آمریکا با استعفای دولت یمن و انتقال قدرت موافق است

شبکه المناراعلام کرد: «کاخ سفید با اعلام اینکه کلیه حوادث یمن را زیر ذره بین قرار داده است نسبت به حوادث روز گذشته در مورد استعفای دولت این کشور، واکنش نشان داد.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «"جن پساکی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد هاست واشنگتن با انتقال مسالمت آمیز قدرت در یمن موافقت کرده است.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: «از کلیه گروه های سیاسی و احزاب این کشور می خواهیم نسبت به توافق حکومت وحدت ملی پایبند باشند.»

***علي عبدالله صالح به دنبال بازگشت به قدرت

روزنامه سعودی"الریاض" در مطلبی تحت عنوان "علی عبد الله صالح به خاطر قدرت از خونریزیهای یمن حمایت می کند" به قلم "سالم مریشید" نوشت: بشار اسد و علی عبد الله صالح دو روی یک سکه هستند چون اولی به دنبال حفظ قدرتش با کمک ایران و حزب الله است و دومی با وجودی که در قدرت نیست ولی می خواهدبا نفوذی که در نظام یمن دارد زمام امور این کشور را مجددا در اختیار بگیرد هرچند به زیان مردم این کشور باشد.

به عقیده نویسنده صالح به گروه حوثی کمک تسلیحاتی می کند تا آنها که مورد حمایت ایران هستند زمام قدرت را در اختیار بگیرند و بازوی ایران در طول مرزهای کشورهای عربی خلیج [فارس] باشند.

نویسنده در ادامه به گذشته صالح و نحوه به قدرت رسیدنش و از میان برداشتن مخالفانش می پردازد و می افزاید صالح در طول مدت قدرتش برای باقی ماندن در سمت خود در میان مردم یمن تفرقه افکنی کرده و فتنه به راه انداخته است و درها را به روی افکار تروریستی در جنوب یمن باز کرده است تا توجه بین المللی را به این نکته جلب کند که وی یکی از قربانیان تروریسم است تا بدین ترتیب بتواند حمایتهای بین المللی اعم از مالی و تسلیحاتی دریافت کند.

نویسنده با تاکید بر این که صالح خود عامل به وجود آمدن تروریسم بوده و به این پدیده دامن زده است می افزاید وی دموکراسی را به شکل صوری اجرا می کرد و با وجود کمک های سخاوتمندانه کشورهای عربی به ویژه عربستان اقدامی برای مردم بیکار و گرسنه خود نمی کرد و در عوض بر ثروت اطرافیان او روز به روز افزوده می شد.

نویسنده در خاتمه می افزاید وی گمان می کند با این گونه اقداماتش می تواند مجددا به قدرت بازگردد و برای رسیدن به اهدافش حاضر است حتی با شیطان ائتلاف کند.

*** 40 روز عزای عمومی در مرگ ملک عبدالله؛کاسه داغتر از آش

اردن و بحرین، به مناسبت مرگ حاکم عربستان 40 روز عزای عمومی اعلام کردند!

 خبرگزاری رسمی اردن‌‌(پترا) اعلام کرد، عبدالله بن حسین شاه این کشور با شنیدن خبر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، سفر خود به سوئیس را ناتمام گذاشت و برای شرکت در تدفین شاه سابق عربستان عازم ریاض شد.

دولت بحرین هم اعلام کرد که به دستور خلیفه بن سلمان نخست وزیر، 40 روز عزای عمومی در این کشور اعلام می شود و در این مدت، پرچم ها به حالت نیمه افراشته در می‌‌آید و ادارات دولتی نیز از روز جمعه به مدت سه روز تعطیل خواهد بود!

این در حالی است که دولت عربستان بر اساس تعالیم وهابیت که برای انسان پس از مرگ ارزش و اعتباری قائل نیست، تدفین مقامات و حتی شاهان این کشور را در کمال سادگی و به دور از تشریفات برگزار می کند و اساسا مقوله ای به نام عزاداری و عزای عمومی در عربستان معنا ندارد.

نکته قابل توجه در این میان آن است که رسانه های عربستانی و از جمله روزنامه مشهور الحیات، خبر اعلام 40 روز عزای عمومی در اردن و چندین روز عزای عمومی در برخی دیگر از کشورها را در صدر اخبار خود، به طور ویژه پوشش داده اند و کسی هم این پرسش را مطرح نمی کند که اگر اعلام عزا مطلوب است، چرا در کشور اصلی چنین کاری نمی کنند و به چه دلیل همچنان به یاوه گویی های محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه در مورد بی توجهی به مردگان از لحظه مرگ، پایبند هستند؛ مقوله ای که سرکرده وهابیان آن را حتی به ساحت مقدس رسول خدا (ص) نیز تعمیم داده و باورهایی پدید آورده که مقدمه و زمینه توهین های امروز جهان غرب به مقدسات مسلمانان است.

***اعلام برائت اصلاح طلبان از موسوی و کروبی

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: واقعیت مطلب این است که باید بین اصلاح‌طلبان و کاندیدای اصلاح‌طلب تفکیک قائل شد؛ در واقع کاندیدای اصلاح‌طلبان در سال 88 برای حضور در انتخابات خاتمی بود، آمدن موسوی به عرصه انتخابات به طور طبیعی استراتژی اصلاح‌طلبان را تغییر داد.

وی در این گفت‌وگوی خود خاطرنشان می‌کند: تصور می‌کنم بخش عمده‌ای از اتفاقات سال 88 به شخص مهندس موسوی بر می‌گردد نه به مجموعه اصلاح‌طلبان، البته ناجوانمردانه نباشد، ما در یک برهه از زمان از این فرد دفاع کردیم. اما این‌که مهندس موسوی در شب قبل از انتخابات اعلام کند که با توجه به ارزیابی‌ها من رئیس‌جمهور شدم، این ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت؛ این برداشت خود آقای مهندس موسوی بود.

تاجرنیا ورود اصلاح‌طلبان به ماجراهای سال 88 را بدون اینکه از  عنوان فتنه استفاده کند، یک کار صرفاً "مرامی" می‌خواند و می‌گوید: به طور شفاف‌تر اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 به خاطر یک کار مرامی و جوانمردانه وارد این اتفاق شدند. ما نمی‌توانیم اتفاقات سال 88 را محصول نگاه و تفکر اصلاح‌طلبی بدانیم، طبیعتا ما در شرایط عادی قرار نداشتیم.

وی معتقد است: این میزان دخالت دادن اصلاح‌طلبان به اتفاقات آن سال بی‌انصافی است؛ زیرا ما صاحب تصمیم نبودیم که الان بخواهیم نسبت به آن دفاع کنیم و یا نقد کنیم؛ یک موقع بود که می‌گفتند که مگر شما نمی‌دانید بیرون چه خبر است؟ تاکید می‌کنم که این اتفاقات را به هیچ عنوان محصول رفتار و تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان ندانیم.

تاجرنیا در عین حال خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم خیلی شور و شاد بگویم که آن‌چه پیش آمد ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت؛ در آن شب اتفاقاتی افتاد و مسائلی هم در ادامه مسیر به وقوع پیوست که اصلاح‌طلبان در آن تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نبودند که بخواهند کاری انجام دهند، چون ابزارهای لازم را گرفتند؛ ما حتی نمی‌توانیم خودمان را نقد کنیم، مثلا من اکنون می‌توانم درباره تحصن مجلس ششم پاسخ دهم که آیا آن اقدام درست بود یا غلط دفاع یا آن نقد کنم، ولی با توجه به برخوردهای روز انتخابات در سال 88 با من و دوستانم، هیچ امکانی برای تصمیم‌گیری نبود. چگونه خودمان را نقد کنم؟

وی ادامه داد: اما تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان اگر باختند شجاعتش را داشتند که بگویند ما باختیم و معتقدم اتفاقات سال 88 از منظر ما قابل ارزیابی و نقد نیستند چون بخش عمده تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در شرایط ویژه و خاص قرار داشتند و آن اتفاقات که رخ داد محصول گفت‌,گو و تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان نبود.

***زیارت عاشورا با صدای سردار سلیمانی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر سردار شهید "محمدعلی الله دادی" دیروز در روستای پاریز برگزار و پیکر این شهید در روستای خودش به خاک سپرده شد.

در این مراسم سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" ضمن طلب حلالیت از حاضرین برای این شهید بزرگوار، زیارت عاشورا را قرائت و حاضرین با نوای وی این زیارت را همخوانی کردند.

***دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم شکایت کرد

سیدعلی اصغر حسینی، وکیل دانشگاه ایرانیان اعلام کرد: دانشگاه ایرانیان از دو تن از مسئولان حوزه دانشگاه‌‌های غیر دولتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، شکایت کرد.

وی علت طرح این شکایت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران را "ممانعت مسئولان وزارت علوم از حق با استفاده از مقام و موقعیت شغلی و طرح مطالب غیر واقعی علیه دانشگاه ایرانیان" عنوان کرد.

وکیل دانشگاه ایرانیان گفت: این دانشگاه تمام مراحل قانونی لازم برای ثبت یک دانشگاه غیر دولتی را طی کرده و نام آن به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل که می تواند طرف حق و تکلیف قرار گیرد، در فهرست شرکت‌ها و مؤسسات غیر دولتی تهران به ثبت رسیده است.

حسینی در پایان مدعی شد: ایجاد محدودیت‌ برای ممانعت از فعالیت دانشگاه ایرانیان مصداق سلب حقوق و آزادی های اشخاص و با اصول متعدد قانون اساسی و مقررات جاری کشور مغایر است و ما این موضوع را تا حصول نتیجه در مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

در پی اعلام آغاز به‌کار "دانشگاه بین المللی ایرانیان" وابسته به محمود احمدی نژاد، وزارت علوم در بیانیه ای اعلام کرد "این دانشگاه فاقد مجوزهای قانونی برای پذیرش و جذب دانشجوست" و هشدار داد "در صورت پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه، با آن برخورد خواهد شد".

***درخواست مداح مشهور از مردم عزیز

نزار قطری از مداحان اهل ‌بیت عصمت و طهارت با انتشار عکسی از پدر خویش، درخواست خود از مردم را بیان کرد.

 «نزار قطری» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی از پدر خویش در بستر بیماری منتشر کرد و از مردم خواست برای سلامتی پدرش دعا کنند.

او نوشت: «برادران و خواهران گرامی، لطفا برای شفای پدر بزرگوار من جناب حاج فضل‌الله دعای فراوان نمایید، درود بر همه شما.» تاکنون بیش از 4500 نفر این پست را پسندیده‌اند و بیش از 570 نفر با نزار قطری ابراز همدردی کرده‌اند.

«نزار قطری» مداح 43 ساله که اصالتی ایرانی دارد و متعلق به منطقه لارستان در استان فارس است، در قطر به دنیا آمده، مدتی را در لندن زندگی کرده و اکنون ساکن کویت است. او علاوه بر عربی به زبان‌های انگلیسی و فارسی هم تسلط دارد و حتی به ترکی نیز مدیحه‌سرایی کرده است.

***پیشنهاد بازیگر زن به همکارانش: یک روز آرایش نکنید!

لیلا اوتادی چندی پیش با انتشار تصویر خود در صفحه اینستاگرامش خانم ها را به یک روز بدون آرایش دعوت کرده بود.

لیلا اوتادی دلایل خود برای راه اندازی چالشی با عنوان یک روز بدون آرایش را در یادداشتی مطرح نوشته که متن یادداشت؛ عینا در زیر آورده می شود:

چندی پیش در خبری خواندم؛ سرانه مطالعه ایرانیان پایین ترین ها در جهان است، ابتدا خیلی غمگین شدم اما بعد به فکر فرو رفتم، به این فکر کردم چه شده است که عده ای از ما به جای پرورش افکار به فکر پرورش ظاهر رسیده ایم تا آنجا که یک سوئدی که واردکننده لوازم آرایش به ایران بود عنوان کرد:"صادراتمان به ایران یک و نیم برابر دیگر کشورهاست." حقیقتا این آمارها دردناک است.

دردناک است که ظاهربین شده ایم و از الگوهای انسانی و ملی که در همه کشورها و جوامع رعایت و حمایت می شود فاصله گرفته ایم.

وقتی هر موضوعی داغ می شود همه بی آنکه به آن فکرکنیم آن را انجام میدهیم و وقتی از مد افتاد ناگهان فراموش می کنیم.

همین چندوقت پیش بود که روی سر خود آب می ریختیم و دیگران را نیز به آن دعوت می کردیم اما حواسمان نبود که این چالش نه بخاطر خنده و آب بازی بلکه بخاطر کمک به کسانی بود که نیازمند کمک مان بوده اند، که اگر یادمان بود فراموش نمی کردیم باید احسان کرد به هرکس که می توانیم، بدون اینکه داد بزنیم و فریاد بکشیم.

مضرات لوازم آرایشی برای خانم ها آنقدر زیاد است که وادارمان کند که در هرجایی همیشه و هرروز آرایش نکنیم.

این تمام حرفم بود درباره چالش آرایش؛ نه از همکارانم دعوت کردم و نه از کس دیگر که بدون آرایش عکس بگیرند و نه خود را در این حد میدانم که به کسی نصیحت کنم آرایش بکند یا خیر!

اما خوب است که لااقل یک روز در هفته را آرایش نکنیم، لازم نیست عکس بی آرایش بگیریم و فریاد بزنیم مهم این است که بدانیم برای بالا رفتن فرهنگ یک کشورباید دانسته هایمان را زیاد کنیم و به آنچه یادگرفتیم عمل کنیم.

***برهنه شدن یک استاد در کلاس درس!

استاد فرانسوی موسسه آموزشی وکلای پاریس، در اعتراض به وجود دختر با حجاب در کلاس خود، لباس هایش را از تن در آورد و در پاسخ اعتراض سایر دانشجویان گفت:«من پیرو مذهب برهنگی هستم».

« جریکوار لاوارگ»، وکیل و استاد موسسه آموزش وکالت بعد از مشاهده دانشجوی باحجاب در کلاس خود، به دختر مسلمان نزدیک شد و از او خواست تا حجاب خود را بردارد، اما زمانی که با اعتراض دانشجویان رو به رو شد، کلاس را ترک کرد و به سرعت در حالی که لباس هایش را از تنش در آورده بود به کلاس بازگشت.

رفتار این استاد در کلاس سبب دخالت مسئولین و خارج کردن وی از کلاس شد، پس از آن مدیر موسسه از دختر مسلمان عذرخواهی کرد، اما استاد مربوطه جدای از عذرخواهی نکردن، تهدید کرد که علیه موسسه ای که به ارزش های کشورش احترام نگذارد، شکایت خواهد کرد.

دختر جوان بعد از این واقعه روی پایگاه ارتباط جمعی خود نوشت: «به تمام کسانی که پوشاک اسلامی را نمی پذیرند احترام می گذارم ، اما بر این باورم که حق دارم با حجاب در همه کلاس ها حضور داشته باشم.»

یکی از دانشجویان هم گفت: پیش تر نیز دختران محجبه بسیاری در کلاس های ما حضور داشتند، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود.

***حاجت خود را فقط نزد این سه نفر بگو!

مردی از مسلمانان مدینه به شخصی بدهكار شد و نتوانست قرض خود را ادا کند، از طرفی طلبکار اصرار داشت که او قرضش را بپردازد، آن مرد برای چاره‌جویی به حضور امام حسین علیه‌السلام آمد.

هنوز سخنی نگفته بود که امام حسین علیه‌السلام دریافت او برای حاجتی آمده است. برای اینکه آبروی او حفظ شود، به او فرمود: «آبروی خود را از سوال و درخواست رویاروی و مستقیم نگهدار، نیاز خود را در نامه‌‌ای بنویس که به خواست خدا آنچه تو را شاد کند، به تو خواهم داد.»

او در نامه‌ای نوشت: «ای ابا عبدالله! فلان کس پانصد دینار از من طلب دارد و اصرار دارد که طلبش را بگیرد، لطفا با او صحبت کن تا وقتی که پولدار شوم، به من مهلت دهد.»

امام حسین علیه‌السلام پس از خواندن نامه او، به منزل خود رفت و کیسه‌ای محتوی هزار دینار آورد و به او داد و فرمود: «با پانصد دینار این پول، بدهکاری خود را بپرداز و با پانصد دینار دیگر، به زندگی خود سرو سامان بده و جز به نزد سه نفر به هیچ کس حاجت خود را مگو:

1- مومن و دین دار؛ که دین نگهبان او است.

2- جوانمرد؛ که به خاطر جوانمردی حیا می‌کند.

3- صاحب اصالت خانوادگی؛ که می‌داند تو به خاطر نیازت، دوست نداری آبروی خود را از دست بدهی، او شخصیت تو را حفظ می‌کند و حاجتت را روا می‌سازد.

***توهین زشت راهب میانماری به خانم گزارشگر سازمان ملل

دولت میانمار در حال بررسی اظهارات "آشین ویراتو" یک راهب بودایی است که در یک سخنرانی، گزارشگر سازمان ملل متحد برای این کشور را "فاحشه" نامیده است.

  بی بی سی در این باره گزارش داد: «یانگی لی، گزارشگر سازمان ملل متحد که اهل کره جنوبی است، هفته گذشته به میانمار سفر کرده بود. هدف سفر وی برجسته کردن آلام اقلیت مسلمان این کشور بوده است.

 اما در خلال تظاهرات در مخالفت با سفر این نماینده سازمان ملل متحد، آقای ویراتو خطاب به خانم لی گفت که اگر وی به مسلمانان روهینگیا علاقه دارد، می‌تواند با آنها همخوابگی کند.

 آقای ویراتو از راهبان ملی‌گرای میانمار است که حدود ۱۰ سال و به جرم سخنان تحریک آمیز که موجب خشونت علیه مسلمانان شد، در زندان بوده است.

 ملی‌گرایی بودایی در میانمار پس از تحولات اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی که در نهایت به پایان حکومت نظامیان در کشور در سال ۲۰۱۱ منجر شد، بیش از پیش فعال شده است.»

 لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، و به دنبال حملات بوداییها به مسلمانان در استان راخین، تعداد زیادی از مسلمانان کشته و تعداد بسیار زیادی از آنان بی‌خانمان و مجبور به فرار شدند.

 به همین واسطه سازمان ملل متحد گفته است که اقلیت مسلمان روهینگیا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و در همین باره سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای به تصویب رساند و از دولت میانمار خواست تا به آنها شهروندی کشور را اعطا کند.

بی بی سی در پایان افزود: «خانم لی گفته است که این تنشها کشور را با خطر بازگشت به دوران نظامی و پیش از دموکراسی تهدید می‌کند.اما دولت میانمار معتقد است که اقلیت روهینگیا مهاجران خارجی هستند و مخالفت شدیدی در میانمار علیه آنها وجود دارد.»

***اعلامیه ترحیم جعلی یک تروریست

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت یک تروریست انگلیسی که 6 ماه تمام در کنار تروریست ها مشغول کشتار مردم سوریه بود، با اعلام دروغین مرگ خود، می خواست به کشورش بازگردد که دستگیر شد. وی اعتراف کرده که قصد داشته به بهانه کمک های خیریه به مردم سوریه، از انگلیسی ها پول گرفته و آنها را به تروریست ها بدهد.

"عمران خواجه" تروریست انگلیسی که تصاویر وی به همراه چندین سر بریده در سایت ها و خبرگزاری های جهان دست به دست می شد برای اینکه بتواند دوباره به انگلیس بازگردد و به زندان نیافتد، خبر مرگ خود را از طریق گروه تروریستی "رایت التوحید" اعلام کرده بود.

خواجه 27 ساله که با نام "ابوضیغم البریتانی" نیز شناخته می شود از منطقه "ساوث هال" در لندن به منطقه کردستان سوریه عزیمت کرد. وی پس از ماهها اعمال تروریستی خواست به انگلستان بازگردد. برای اینکه به چنگ نیروهای امنیتی بریتانیا نیفتد، گروه رایت التوحید اعلامیه مرگ وی را به صورت یک فیلم منتشر کرد. وی برای اینکه هیچ ردی از خود برجای نگذارد، به جای عبور از ترکیه- که تروریستهای غربی عموما از آن استفاده می کنند- از بلغارستان وارد انگلیس شد، اما به محض ورود توسط پلیس دستگیر شد.

این تروریست انگلیسی درحقیقت یکی از مسئولان ارشد گروه رایت التوحید و از کارشناسان سلاح های سنگین و ضدهوایی آن نیز بوده است.

*** آینده بازار مسکن چگونه است؟

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه در بهار سال 94 افزایش قیمت نداریم، گفت: تا پایان سال شاهد ثبات نسبی قیمت در خرید و فروش و اجاره بها هستیم.

حسام عقبایی با بیان اینکه تا پایان سال 93 پیش بینی افزایش قیمت نداریم، گفت: تا پایان سال ثبات نسبی در بخش خرید و فروش و اجاره بها داریم.

وی با بیان اینکه معمولا در زمستان هر سال در بخش اجاره بها، کاهش قیمت داریم، تصریح کرد: امسال در دی ماه هم کاهش اجاره بها بسیار محسوس بود و با توجه به اینکه فصل اجاره بها در بهار و تابستان است، بنابراین افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم.

عقبایی با بیان اینکه خوشبختانه در سال 93 دولت تلاشی را برای کنترل تورم داشته است، گفت: پیش بینی نمی‌کنیم که در بهار سال آینده حتی به اندازه تورم هم رشد قیمت داشته باشیم.

وی در مورد کاهش پرونده های ساختمانی، افزود: ممکن است که این موضوع دغدغه متقاضیان باشد اما با توجه به اینکه پروسه تولید مسکن بین 12 تا 18 ماه است، بنابراین در کوتاه مدت، کاهش پروانه‌های ساختمانی تاثیری بر قیمت ندارد.

***لو رفتن رابطه همسر رونالدو با یک ایرانی

شنیده‌ها حاکی از ‌آن است که «ارینا شایک» نامزد سابق کریس رونالدو، تنها به خاطر یک ایرانی از همسرش جدا شده است.

نامزد سابق کریس تاکید کرده که این جدایی هیچ ارتباطی به مادر رونالدو ندارد و با خانواده وی نیز هیچ مشکلی نداشته است.

به نظر می‌رسد ارینا با یک جوان ایرانی که در زمینه طراحی لباس فعالیت می‌کند آشنا شده است.  این ایرانی که «علی کاووسی» نام دارد، یک  طراح لباس در نیویورک آمریکاست.

 در همین رابطه روزنامه‌های اسپانیایی زبان خبر دادند که کریس یک نامزد جدید برای خود انتخاب کرده است.

«لوسیا وبالون» از گزارشگران مطرح تلویزیونی در اسپانیا، نامزد جدید ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید معرفی  شده است.

***فحاشی شرم‌آور ضدانقلاب به ستاره ملی‌پوش

"سیدمحمد موسوی" مدافع پرافتخار تیم ملی والیبال ایران که در دیدار امروز مدالآوران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی با رهبر معظم انقلاب شرکت کرده بود، عکس خود از دیدار امروز با حضرت آیت الله خامنه‌ای را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

مدافع تیم ملی والیبال کشورمان درباره این دیدار نوشت: «در دیدار با رهبر معظم انقلاب، من که خیلی دوست داشتم ایشون رو از نزدیک بیبینم و باهاشون صحبت کنم، اما حیف که نشد.»

سیدمحمد موسوی در وصف دیدار با رهبر فرزانه انقلاب نوشت: «دیدن چهره ایشان حس عجیبی به آدم می‌دهد.»

اما موسوی پس از انتشار این عکس با هجمه کامنتی ضدانقلاب مواجه شد، به‌طوری که صفحه اینستاگرام وی آماج توهین‌های بیسابقه و شرمآور جریانات معاند و هتاک واقع شد.

با این حال، اکثر طرفداران این ورزشکار محبوب به این توهین‌ها واکنش نشان داده و از موسوی حمایت کردند.

***واكنش جالب علی دایی به مقایسه سردار آزمون با خودش

سوژه جالبی که از دایی در موردش سوال شد، بحث شباهت سردار آزمون به دایی بود. بعضی‌ها به پیروی از طرفداران سردار می‌گفتند که او شبیه دایی است: «اینکه زود یک نفر را به یکی دیگر بچسبانیم کار درستی نیست. سردار جای خودش را دارد و شاید یکی از بهترین مهاجمان ایران و آسیا شود. من سردار را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم ولی این صحبت‌ها و این فضایی که در مورد سردار وجود دارد، به او کمکی نمی‌کند. از یک طرف تمرکز این بازیکن به هم می‌ریزد و آرامشش را از دست می‌دهد و از طرف دیگر این نگاه‌ها و این توقع بالا روی این بچه سنگینی می‌کند و باعث می‌شود که او از لاین خودش خارج شود.»

وقتی به دایی گفتیم که سردار بارها در مصاحبه‌های مختلفش از دایی تعریف و تمجید کرده و در برنامه 90 گفته که دوست دارد مثل علی دایی شود، شهریار لبخندی می‌زند و در این مورد توضیح می‌دهد: «اینکه نظر لطف سردار است ولی من اگر حرفی می‌زنم فقط به‌خاطر خودش است و دوست دارم که توی چنین تورنمنتی آزمون بتواند خودش را نشان دهد و ان‌شا‌ءالله توی یک تیم خوب هم بازی کند... به سردار بگویید که از لطفش ممنون هستم و من هم او را دوست دارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.»

***نیلسون در آسانسور یک خانم را اذیت کرد؟!

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از پیگیری پرونده غیراخلاقی یک بازیکن خارجی فوتبال خبر داد.

علی اکبر محمدزاده با اعلام خبر پیگیری پرونده غیراخلاقی یک بازیکن خارجی، اظهار داشت: «خبرهای رسیده حکایت از این دارد که یکی از بازیکنان خارجی که در یک باشگاه تهران توپ می زده، خانمی را مورد اذیت قرار داده است. بازیکن مذکور که در خیابان فرشته تهران سکونت داشته است، در آسانسور منزلش خانمی را مورد اذیت قرار داده و قرار است این پرونده را بررسی کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بازیکن نیلسون کوریا است، بیان داشت: «من اسمی از کسی نمی آورم اما خبرهایی رسیده که چنین تخلف حرفه ای انجام شده است.»

محمدزاده در پایان افزود: «چون اولا نمی دانیم ماجرا صحت دارد یا نه و اینکه از جزییات خبری نداریم، به همین توضیحات بسنده می کنم. باید ماجرا را بررسی کنیم و اگر به صحت ماجرا پی ببریم، با این تخلف برخورد خواهیم کرد.»

***اتفاقی عجیب و غریب برای پرسپولیس؛ مالک پرسپولیس از خارج آمد!

فردی که ادعا می کند نیمی از باشگاه پرسپولیس برای اوست به ایران آمده و ادعای مالکیت بر این باشگاه را دارد.

فردی که ادعا می کند اسناد و مدارکی دال بر مالکیت ۵۰ درصدی باشگاه پرسپولیس را در دست دارد به ایران آمده و قصد دارد از طریق مراجع قانونی پیگیر حقش باشد.

این فرد مدعی است در اوایل دهه ۷۰ با پرداخت پول به صورت ریالی و ارزی ۵۰ درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد.

جالب اینکه همزمان با موضوع واگذاری پرسپولیس این فرد هم که خارج از ایران زندگی می کند به تهران آمده تا جلوی این واگذاری را بگیرد!

***افشاگری سرمربی یکی از تیمهای جام ملتها

سرمربی تیم ملی فوتبال کویت بعد از کنار رفتن این تیم از جام ملت‌های آسیا از سیگار کشیدن بازیکنانش پرده برداشت.

تیم ملی فوتبال کویت در جام ملت‌های 2015 آسیا عملکرد بسیار ضعیفی داشت و با سه شکست در گروه اول، از دور این مسابقات کنار رفت. چند روز بعد از حذف کویت، «نبیل معلول» سرمربی این تیم از سیگار کشیدن بازیکنانش در طول مسابقات جام پرده برداشت و به آنها انتقاد کرد.

معلول در این خصوص گفت که از دیدن سیگار کشیدن بازیکنانش شوکه شده است.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال کویت را به خاطر استعمال سیگار در رختکن این تیم در مسابقات جام ملت‌ها هزار دلار جریمه کرد. کمیته انضباطی AFC اعلام کرده است این جریمه به خاطر سیگار کشیدن بعضی از بازیکنان در رختکن بعد از بازی با کره جنوبی در نظر گرفته شده است.

***هتک حرمت دختر ایرانی توسط یک تبعه خارجی

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری یکی از اتباع خارجی شاغل در کشورمان خبر داد که به دنبال اختلاف و تهدید دختر جوان به شکایت از وی، اقدام به انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی این دختر در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده بود.

چندی پیش دختر 30 ساله و هراسانی با مراجعه به پلیس فتا، از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی و در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی خبر داد؛ صفحه‌ای که به نام وی ساخته شده بود و شماره تماس او نیز به عنوان صاحب عکس و فیلم‌ها در این صفحه قید شده بود.

دختر جوان در توضیح چگونگی خبردار شدنش از انتشار عکس‌های خصوصی خود در این شبکه اجتماعی می‌گوید: از مدتی پیش افراد ناشناسی با من تماس می‌گرفتند و درخواست‌های بی‌شرمانه‌ای از من داشتند و در مقابل اعتراض و عصبانیت من، عنوان می‌کردند که شماره تماس و عکس‌های خصوصی من در یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام خودم منتشر شده است؛ لذا زمانی که صفحه جعلی ساخته شده در این شبکه اجتماعی را مشاهده کردم، زمین و زمان دور سرم چرخید و متوجه شدم که فرد یا افرادی با سوءاستفاده از عکس‌های خصوصیم، اقدام به ساخت یک صفحه جعلی به نام من در این شبکه اجتماعی کرده‌اند.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان ، با اشاره به این پرونده اظهار داشت: پس از اعلام شکایت این دختر جوان و با توجه به حساسیت موضوع پرونده و انتشار عکس‌های خصوصی این زن در فضای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، مأموران و مهندسان پلیس فتای تهران بزرگ، رسیدگی به پرونده مذکور را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: پس از بررسی‌های مختلف و بررسی رایانه شخصی وی و فایل‌های آپلود و دانلود شده توسط این دختر جوان، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند بخشی از عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی منتشر شده دختر جوان، مدتی پیش از کامپیوتر شخصی وی برای فرد ناشناسی بارگذاری شده بود.

وی گفت: مأموران پلیس فتا به دنبال بررسی دیگر سرنخ‌ها و با بهره‌گیری از یک سری اقدامات پیچیده فنی و مبتنی بر مهندسی معکوس در یک فرایند زمان بر موفق شدند، فردی را که اقدام به راه‌اندازی این صفحه کرده و مطالب و عکس های این صفحه را بارگذاری و مدیریت می‌کرد، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر کنند.

کاکوان افزود: پس از دستگیری این متهم 39 ساله مشخص شد که وی از اتباع خارجی شاغل در ایران است که مدتی قبل نیز با این دختر جوان در ارتباط بوده و رابطه نزدیکی با وی داشته است.

رئیس پلیس فتای پایتخت در تشریح انگیزه متهم برای انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی این زن جوان گفت: این مرد 39 ساله پس از دستگیری و پس از اعتراف به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی زن جوان در صفحه‌ای به نام این دختر جوان در یکی از شبکه های اجتماعی، در اظهاراتش عنوان کرد که مدتی پیش و به صورت اتفاقی با این دختر جوان آشنا شده و پس از مدت زمان کمی از آشنایی با این دختر جوان، رابطه آن‌ها صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر می‌شود ولی بعد از مدتی، به دنبال پافشاری دختر جوان برای ازدواج با وی رابطه آن‌ها رو به تیرگی می‌رود و دختر جوان در مقابل رد درخواستش توسط مرد خارجی، او را به شکایت در دادگاه تهدید می‌کند، از این رو مرد خارجی نیز برای تلافی و جلوگیری از شکایت این زن در دادگاه علیه خود، اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان در صفحه‌ای به نام وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند که پس از مدتی توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود.

***دردسر ساز شدن بارداری مهناز افشار!

تهیه‌کنندگان سریال "عشق تعطیل نیست" اظهار امیدواری می‌کنند که پروژه دوباره از اواخر دی‌ماه کلید بخورد ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که ساخت قسمت‌های باقی مانده به همین راحتی امکان‌پذیر نیست و کارگردان‌ و بازیگران مواقع زیادی پیش رو دارند.

برای سریال "عشق تعطیل نیست" دکور عظیمی در شهرک غزالی برپا کرده‌اند که الان تعطیل شده است. در این دکور مغازه و نمایشگاه و کوچه و خیابان طراحی شده بود.

یک منبع آگاه نمی‌‌خواهد نامش فاش شود می‌گوید: "این سریال به چند دلیل متوقف شده است. یکی باردار بودن یکی از بازیگران که دیگر نمی‌تواند در نقش قدیمی‌اش جلوی دوربین برود و دیگری آماده نبودن فیلم‌نامه از ابتدا ۳ قسمت از فیلم‌نامه آماده بود که می‌خواستند با آن ۲۶ قسمت را بسازند. بعد از چند ماه در مجموعه ۶ قسمت از فیلمنامه نوشته شده است. کار به خاطر کامل نبودن قصه و فیلم‌نامه به کندی جلو رفت و در نهایت هم متوقف شد. او ادامه می‌دهد: «به بازیگران گفته‌اند کار تعطیل شده و شما می‌توانید به خانه‌های‌تان بروید. اگر بخواهیم سریال را ادامه بدهیم خبرتان می‌کنیم. شما جزو گزینه‌های اولویت‌دار ما هستید و احتمال دارد که در سری جدید سراغ‌تان بیاییم. حتی به برخی از عوامل گفته‌‌اند در این مدت اگر کار جدیدی به شما پیشنهاد شد، قبول کنید."

در حالی که اخبار مربوط به نصفه کاره ماندن سریال قوت گرفته احسان ظلی‌پور، مسوول روابط عمومی سریال "عشق تعطیل نیست" این اخبار را بی‌اساس می‌‌خواند و می‌گوید: "بازیگران تا یک هفته دیگر سر کار برمی‌گردند. فعلا کار به خاطر بازنویسی فیلم‌نامه متوقف شده است. محمدرضا شهبازی و بیژن بیرنگ در این کار با هم شریکند و باید سریال را تا انتها بسازند تا پول‌شان را برگردانند. قرار است قسمت هفتم به بعد فیلم‌نامه بازنویسی شود و برخی قسمت‌ها را هم دوباره تصویربرداری کنند. ما تا چند روز دیگر تبلیغات بیلبوردی سریال را هم شروع خواهیم کرد.گ داستان فضای سریال شباهت زیادی به "همسران" دارد.

محمدرضا گلزار و مهناز افشار زوجی هستند که تازه ازدواج کرده‌اند. شهرام حقیقت‌دوست و بهنوش بختیاری همسایه دیوار به دیوار این زوج هستند.

زوج جوان هر بار به مشکلی برمی‌خورند و همه همسایه‌ها و مردم محله برای حل مساله اینها جمع می‌شوند. خلاصه داستان "عشق تعطیل نیست" از روی سریال خارجی‌ "دارما و گرگ" کپی‌برداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.