پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین:رئیس سازمان دامپزشکی از صدور 19 تأییدیه صادرات آبزیان از کشور به روسیه خبر داد.

صدور 19 تأییدیه صادرات آبزیان از ایران به روسیه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازبجنورد، مهدی خلج در جمع کارکنان دامپزشکی خراسان شمالی گفت: از اوایل سال آینده به هیچ یک از واحدهای مرتبط با فرآورده‌های دامی اجازه صادرات بدون مجوزهای دامپزشکی داده نخواهد شد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در امر صادرات محصولات دامی نظارت‌های لازم وجود خواهد داشت در امر واردات نیز این مقررات و نظارت‌ها را اعمال می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی، نقش بخش کشاورزی را در امر صادرات کالاها و محصولات غیرنفتی در بخش فرآورده‌های دامی مهم خواند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا دام به عنوان یک ارزش مهم اقتصادی محسوب می‌شود؛ در این کشورها بهداشت دام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

خلج تصریح کرد: این مسئله در کشور به سبب وضعیت منطقه‌ای و همجواری با کشورهای متعدد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و دو هزار کیلومتر مرز آبی در کشور اضافه کرد: همواره در خطر بیماری‌های دامی هستیم و این موضوع مهم سلامت دام‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی یادآور شد: لذا باید امکانات را به گونه‌ای فراهم کنیم تا این بیماری‌ها قبل از هر گونه خسارت کنترل و مهار شود.

وی تغییرات شرایط جوی و اقلیمی را در بروز بیماری‌ها مهم خواند و تاکید کرد: همواره باید تدابیر لازم را برای این تغییرات داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: اکنون با کاهش بارش‌ مواجه هستیم که این امر زمینه را برای بروز برخی بیماری‌های دامی از جمله بیماری سه روزه دامی که از طریق نیش پشه و یا بند پایان انتقال می‌یابد، فراهم کرده است.

وی گفت: این بیماری عمدتاً در مناطق مرزی وجود داشته و تمهیدات لازم توسط سازمان برای مقابله و درمان فراهم شده است.

همچنین در این مراسم اورژانس سیار فوریت‌های دامپزشکی در استان با حضور رئیس سازمان دامپزشکی از محل اعتبارات سفر رهبری افتتاح شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از قطب‌های دامپروری در کشور است، افزود: عمده فعالیت‌ها در عرصه دامپروری خراسان شمالی سنتی است.

علی‌اصغر شریفی اضافه کرد: این مراکز دامپروری در استان نیازمند خدمات و فوریت‌های دامپزشکی است تا در زمان‌های لازم سریع‌تر عملیات لازم را در خصوص مبارزه با بیماری‌های دامی انجام دهد.

وی از اورژانس سیار فوریت‌های دامپزشکی در خراسان شمالی به عنوان مرکز بحران دامپزشکی یاد کرد.

شریفی انجام به موقع عملیات دامپزشکی با صرف هزینه‌های حداقلی را از رویکردهای این طرح برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در اجرای این طرح مهم که برای نخستین‌بار در خراسان شمالی به اجرا در می‌آید، 16 دستگاه خودرو تهیه و به امکانات و تجهیزات فنی دامپزشکی برای استفاده در مناطق محروم، عشایری و آسیب‌پذیر استان تجهیز شده است.

وی ادامه داد: تأمین یک دستگاه مینی‌بوس مجهز به امکانات فنی دامپزشکی با نام آمبولانس فوریت‌های دامپزشکی در این راستا انجام شد.

شریفی اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح را از محل اعتبارات استانی هشت میلیارد ریال و دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از محل سفر رهبری به استان عنوان کرد.

وی گفت: اورژانس سیار فوریت‌های دامپزشکی در خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.