پیشنهاد سردبیر

معاون اول رئیس جمهور کرمان را یکی از معدنی‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: در این زمینه کرمان رتبه اول را در کشور دارد.

کرمان رتبه اول معادن را دارد
 به گزارش فارس از بردسیر، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بردسیر اظهار داشت: انقلاب ما، انقلاب بزرگ و عظیمی در تاریخ است و با تکیه بر منطق و استدلال با گلوله مبارزه کرد و پیروز شد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: انقلاب بعد از 36 سال همچنان زنده و جوان و دنبال آرمان‌های اولیه خود است، حرف انقلاب کهنه و پیرنشدنی است و مردم از روز اول استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفته و همچنان این روند ادامه دارد.

جهانگیری با بیان اینکه امیدواریم این انقلاب را خوب پیش ببریم تا در پیشگاه امام و شهدا شرمنده نباشیم، بیان داشت: توسعه کشور یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب بوده است و دهه فجر فرصت مناسبی بوده تا دستاوردها را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان استعدادهای متنوعی در زمینه‌های مختلف دارند، عنوان کرد: شایستگی توسعه در ایران وجود دارد و ایران از نظر موقعیت جغرافیایی دارای موقعیت خوبی است و منابع عظیم طبیعی مانند گاز و معادن دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیروهای تحصیل‌‌کرده جوان و پرانرژی می‌‌توانند کشور را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنند، افزود: به ندرت کشورهایی وجود دارد که شرایط توسعه را خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده باشد تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

جهانگیری ادامه داد: سیاست‌های دولت باید طوری باشد تا از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده شود و در کشوری که این همه استعداد دارد، نباید گفته شود نیروی بیکار وجود دارد و باید علت عدم توسعه یافتگی و نرخ بیکاری را پیدا کنیم.

وی کرمان را یکی از معدنی‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: در این زمینه کرمان رتبه اول را در کشور دارد و بزرگترین معدن مس کشور در این استان قرار دارد که جزو بزرگترین معادن مس جهان محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تولید فولاد و احیای مستقیم نیاز به گاز و سنگ‌ آهن دارد و تقریبا یک کشور در جهان است که این دو را با هم دارد و ایران دومین کشوری است که به این موفقیت تولید رسیده است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.