پیشنهاد سردبیر

ابوالحسن صاحبی: این روزها که در آستانه ورود به سال جدید به سر می‌بریم، همه در تکاپوی خانه تکانی شب عید و خرید برای این ایام هستند،  ...

رسانه ملی! با خانواده‌های نیازمند همنوایی کنید!

اما آنچه در این میان توجه بدان ضروری است، توجه به دیگران و همنوایی با خانواده‌هایی است که نمی توانند و یا تمکن مالی خرید برای اعضای خانواده خود را ندارند، آنچه در درجه اول در این ایام برای همه ضروری است، اینکه سعی کنند به اندازه وسع و توان خود، خانواده‌هایی را که تمکن مالی خرید شب عید را ندارند، شناسایی کرده و بدون اینکه آبروی آنها خدشه‌دار شود، به آنها کمک کنند.

نکته دیگر که توجه به آن از سوی متولیان فرهنگی بخصوص رسانه ملی بسیار ضروری است، اینکه در این ایام باید برنامه‌هایی که پخش می‌شود، این افراد را نیز مدنظر داشته باشد. از آنجا که وظیفه رسانه به فرمایش مقام معظم رهبری نشر فرهنگ عمومی است، رسانه‌ها بویژه رسانه ملی باید به گونه‌ای عمل کند که خانواده‌هایی که قدرت خرید ندارند، در خود احساس ضعیف بودن نکنند.

اینکه همیشه در این ایام برنامه‌هایی پخش می‌شود که همه در حال خرید آن هم در فروشگاه‌های مجلل هستند، جز ضربه زدن به این قشر آسیب‌پذیر از جامعه تعبیر نمی شود، بنابراین متولیان فرهنگی بخصوص در رسانه ملی باید این ظرافتها و ریزه‌کاری‌ها را سنجیده و همه اقشار و افراد جامعه را در ساخت برنامه‌های خود در نظر داشته باشند.

به نظر می‌رسد، رسالت رسانه ملی و سایر رسانه‌ها که در صفحات خود رنگ و بوی بهار را داده‌اند، توجه مضاعف به این قشر از جامعه است.

کسانی که بیشترین زحمات را در جامعه متقبل می‌شوند و کمترین بهره‌های مادی را می‌برند، بی‌گمان این نوع نگاه، ترسیم خط و مشی فرهنگ عمومی برای مردم است که توجه به محرومان در فرهنگ و تمدن آنها مورد تأکید واقع شده و تنها تلنگری می‌خواهد برای حرکتی دوباره و تحولی نو در روزهایی که منتهی به سال نو می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.