پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین:معاون سیاسی ، امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت : برنامه های هفته هنر باید تجلی اقدامات دستگاههای فرهنگی و هنری در طی سال باشد.

برنامه های هفته هنر باید تجلی اقدامات دستگاههای فرهنگی و هنری در طی سال باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،محمد رحیم نوروزیان در نشست هماهنگی هفته هنر که صبح امروز در استانداری خراسان شمالی برگزار شد ، اظهار داشت : دستگاههای فرهنگی و هنری باید در هفته هنر هم افزایی لازم را برای اجرای برنامه ها داشته باشند و از برنامه های کلیشه ای جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه  در هفته هنر باید پیام های هنر انقلاب اسلامی را به درستی به مخاطبین منتقل کنیم ، افزود : خود انقلاب اسلامی یک هنر است و در شرایطی که انقلاب اسلامی پیروز شد بزرگترین هنرمندان آن بسیجیان بودند که با هنر خود تحول عظیمی در انقلاب ایجاد کردند.

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه تا صحبت از هنر می شود ذهن عده ای فقط به سمت هنر تئاتر  و موسیقی می رود ولی موضوع فراتر از این است و مهم روش درست و هنرمندانه انتقال پیام است.

وی با بیان اینکه دین یک کار هنرمندانه است ، تصریح کرد : متاسفانه از این موضوع غفلت می شود و هر کس بر اساس برداشت های خودش به این حوزه کمک می کند در حالیکه با این روش نه تنها به هنر کمک نمی کنیم  بلکه به بروز استعدادها لطمه وارد می شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : ما در موضوع هنر انقلاب اسلامی وامدار فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم و رهنمودهای این حکیم فرزانه را در اجرا و پیاده سازی هنر انقلاب اسلامی استفاده می کنیم.

میثم مرادی بیناباج با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی از دو زاویه رخدادها و هنر انقلاب اسلامی جریان دار و دامنه دار نگریسته می شود ، اظهار داشت : در درجه اول رخدادهایی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد همه با زیبایی آمیخته بود و زاویه دوم اینکه هنر انقلاب اسلامی در سطح جهان اثرگذار عمل می کند.

وی در ادامه افزود : با توجه به اهمیت موضوع پوشش برنامه های هفته هنر در جهت تعیین و معرفی این مهم به وسیله هنرباید در دستور کار دستگاههای فرهنگی و هنری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد : هنر انقلاب اسلامی رویکرد اجتماعی دارد که رویکرد آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با آثار تجسمی مرتبط با انقلاب وسرودهای انقلابی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه رویکرد مهم هنر انقلاب اسلامی عام است ، افزود : دستگاههای فرهنگی و هنری استان در طی این هفته بابد فعالیت ها و عملکرد طی سال را ارائه دهند تا هنرمندان توجه بیشتری به موضوع هنر انقلاب اسلامی داشته باشند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در ادامه به برنامه های هفته هنر اشاره کرد و گفت : اجرای برخی از برنامه ها درتالار حافظ بجنورد به مدت یک هفته به طور متمرکز پیش بینی شده که دستگاههای اجرایی استان نیز می توانند اجرای برنامه های خود را در این تالار با حوزه هنری هماهنگ کنند.

مرادی دیدار با استاندار ، امام جمعه بجنورد ، تبلیغات محیطی ، تهیه و انتشار ویژه نامه هفته هنر ، غبار روبی مزار شهدا با همکاری دستگاههای اجرایی استان ، اجرای تئاتر ، رونمایی و انتشار کتاب ، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و اکران فیلم های صد ثانیه ای و جشنواره عمار را از دیگر برنامه های حوزه هنری در هفته هنر عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان بسیج هنرمندان ، صدا و سیما ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، تبلیغات اسلامی ،نمایندگی مرکز حوزه علمیه ، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، بسیج دانشجویی ، کتابخانه های عمومی ، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشنهادات و نظرات خود رابیان کردند و به تشریح برنامه های خود پرداختند.

انتهای خبر/.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.