پیشنهاد سردبیر

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از وجود 5 میلیون و 100 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فرسوده در کشور خبر داد.<BR>

وجود بیش از 5 میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور

به گزارش قدس انلاین، امیررضا رجبی با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور درراستای واردات خودرو به کشور اظهار داشت: این ستاد نظارت عالیه بر بحث واردات دارد و براساس مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهوری در صورتی که یک دستگاه خودرو وارداتی اگر بالای 10 لیتر بنزین در 100 کیلومتر در چرخه ترکیبی مصرف کند باید سه دستگاه خودرو در قبال وارد کردن یک دستگاه خودرو از رده خارج کند تا مجوز شماره‌گذاری ارائه شود.
وی افزود: در همین راستا اگر خودرو وارد شده بین 8 تا 10 لیتر مصرف سوخت داشته باشد باید دو دستگاه و اگر پایین‌تر از این مقدار مصرف داشته باشد نیز باید یک دستگاه خودرو را از رده خارج کند.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطر نشان کرد: بنابراین برای کنترل واردات خودرو به کشور بیشتر به مقوله خروج خودروهای فرسوده در کشور توجه شد تا توازن میان خودروهای موجود در کشور در ارتباط با مصرف سوخت و آلودگی هوا کنترل شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج میلیون و 100 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که از این میزان تنها چهار میلیون دستگاه موتور،‌ 900 هزار دستگاه سواری و وانت و 200 هزار دستگاه هم کامیون فرسوده با عمر بیش از 25 سال را تشکیل می‌دهند.
رجبی در ادامه با بیان اینکه مصرف سوخت در کشور کاهش داشته است، اذعان داشت: با توجه به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه و پیش از آن اجرای سامانه هوشمند سوخت و سهمیه‌بندی بنزین، در جابه جایی و تردد با مشکل خاصی مواجه نبودیم و حتی با کاهش مصرف سوخت در کشور مواجه شدیم.

وی افزود: این یعنی اینکه مردم به استفاده بهینه از مصرف سوخت و چگونگی مدیریت سوخت در کشور توجه کردند و حتی طبق آمارهای موجود با این که طی 2 یا 3 سال اخیر شاهد رشد 100 درصدی خودرو در کشور بودیم ولی در عین حال با کنترل و مدیریت مصرف، میزان مصرف سوخت در کشور کاهش داشته است.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با با بیان اینکه با خروج خودروهای فرسوده ، ‌سه میلیون لیتردر مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است، اظهار کرد: خارج کردن خودروهای فرسوده علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، موجب کاهش آلودگی هوا، تکمیل چرخه صنعت بازیافت و تبدیل خودرو و ایجاد اشتغال مولد در این بخش نیز می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری سومین گردهمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه کشور گفت: این گردهمایی به تعامل میان تولیدکننده، صادرکننده و مسئولین کمک می‌کند و باعث می‌شود که در فضایی مناسب به حل مشکلات و چالش‌های پیش رو خود بپردازند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.