قدس آنلاین- تبریز: تیم مشترک رباتیک ایران خودرو تبریز و دانشگاه آزاد ایلخچی با کسب مقام نخست در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران جواز حضور در مسابقات بین‌المللی 2016 را کسب کرد.

صدور مجوز حضور تیم مشترک رباتیک ایران‌خودرو تبریز و دانشگاه آزاد در مسابقات بین‌المللی 2016 پکن

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی عباس‌زاده در مراسم تجلیل از اعضای تیم مشترک رباتیک ایران خودرو تبریز و دانشگاه آزاد ایلخچی اظهار داشت: اعضای این تیم متشکل از سعید سعیدوند، بهزاد سلمانی، معصومه جعفری، مهری غیبی، علیرضا کریمی، اکبر کوماری بود که از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد ایلخچی هستند.

وی افزود: در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 345 تیم از ایران و 15 کشور جهان در بخش‌های مختلف  با یکدیگر به رقابت پرداختند که ربات این تیم در بخش ربات آدم‌نمای بزرگسال و با داشتن قد 140 سانتی‌متری، توانست مقام نخست را به خود اختصاص داده و جواز حضور در مسابقات بین‌المللی 2016 پکن را به دست آورد.

عباس‌زاده اضافه کرد: مسابقات ربات‌های انسان‌نما در سه بخش رده کودک ربات با قد 40 سانتی‌متر، رده نوجوان 90 سانتی‌متر و بزرگسالان 130 سانتی‌متر برگزار می‌شود که ربات این تیم در بخش بزرگسالان با قد 140 سانتی‌متر شرکت کرد.

وی افزود: ربات دو ماهه این تیم رباتیک در مقابل ربات پنج ساله تیم مقابل از اصفهان را در هفدهمین ضربه پنالتی و در بخش گل طلایی شکست داد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: تیم رباتیک دانشگاه‌های معتبر جهان همچون آلمان، هلند، آمریکا، هند، مکزیک، تایلند، چین و ... نیز از جمله شرکت‌کنندگان در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران بودند.

سرپرست تیم مشترک ربوکاپ ایران خودرو تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی اظهار داشت: تیم ما توانست در بخش ربات‌های انسان نما که رفتارهای انسان را شبیه سازی می‌کند مقام اول در رده بزرگسال که یکی از دشوارترین رده‌ها محسوب می‌شود را کسب کند.

وی افزود: با اینکه محصول تولید شده ظرفیت تجاری شدن را دارد، اما هنوز ربات‌های این چنینی به این مرحله نرسیده و تا کاربردی شدن راه زیادی در پیش دارد.

عباس‌زاده همچنین درباره قابلیت ربات‌های انسان‌نما گفت: این ربات‌ها ضمیر را تشخیص می‌دهند یا به نوعی قدرت بینایی دارند و تاحدودی می‌شود، گفت: هوش مصنوعی دارند و راه رفتن و کنترل تعادل نیز از مشخصه‌های دیگر این ربات‌ها است.

وی افزود: گروه ما با کسب مقام اول در این دوره از مسابقات موفق به دریافت مجوز شرکت در مسابقات جهانی شد که برنامه‌ریزی‌های آینده تیم برای بالا بردن مهارت و کیفیت ربات‌ها برای حضور قدرتمند در این مسابقات است.

عباس‌زاده تصریح کرد: گروه برنامه‌هایی هم برای تجاری‌سازی و تغییر ربات‌ها برای کاربردی شدن دارد و ما اکنون به علم این فناوری دست پیدا کردیم و می‌توانیم در آن پیشرفت کنیم. کارخانه ایران خودرو تبریز هم حمایت‌هایی دراین زمینه از تیم ایلخچی کرده که می‌توان با کمک آن به هدف تجاری‌سازی نزدیک شد.

سرپرست تیم مشترک ربوکاپ ایران خودرو تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی از حمایت‌های بی‌دریغ  مهندس صادقیان مدیرعامل ایران خودرو تبریز در حمایت از این تیم تقدیر و تشکر کرد و افزود: اگر حمایت‌های ایشان نبود مطمئنا نمی‌توانستیم در این مسابقات شرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.