پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین -شهرکرد،باید به برکت دعای شما معتکفان یمن پیروز شود ، آل سعود و وهابیت و هم‌پیمانشان به خاک مذلّت کشیده شوند و ریشه داعش ، مستکبران و زورگویان از جهان کنده شود و نظام اسلامی روز به روز قوت پیدا کند و این مهم به طور قطع به برکت دعای شما محقق خواهد شد.

دشمنان از این اعتکاف شما به شدت هراس دارند

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جمع معتکفان در مسجد جامع شهرکرد با تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) ، عبادت و بندگی به معنای واقعی کلمه ، علم و بصیرت بی‌بدیل و زهد را سه ویژگی و درس بزرگ از حضرت زینب کبری (سلام الله عليها) برای شیعیان و رهروان آن حضرت بیان کرد

حجت الاسلام و المسمین محمد علی نکونام گلپایگانی اظهارکرد: اين بانوي بزرگ اسلام و بشريت همچون قله‌ی سرافراز و استوار در برابر همه مصيبت‌ها و حوادث تلخ ايستاد اما در اوج همین سختی ، خستگی و اسارت نیز یک لحظه نماز شب و عبادت او به درگاه خدای متعال ترک نشد و به يک الگو و پيشواي جاودانه مبدل شد.

نماینده ولی فقیه در استان علم و بصیرت حضرت زینب کبری (سلام الله عليها) را الهی دانست و در همین زمینه به بیان حدیثی ازامام سجاد (علیه السّلام) پرداخت و گفت: امام سجاد(علیه السّلام) می‌فرمایند: حضرت زینب کبری (سلام الله عليها) به لطف الهی عالمه‌ای بود که هیچ معلمی نداشت، بلکه خدای متعال به او این چنین ظرفیت عظیمی را عطا کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام عامل اصلي عنایت چنین برکات الهی به حضرت زينب (سلام الله عليها) را جهاد در راه خدا و برخورد صادقانه با عهد و پيمان الهي بيان کرد و گفت: به طور قطع جهاد در راه خدای بدون مزد و پاداش نخواهد بود که رسیدن به درجات بالای از علم ، کمال ، بصیرت و فهم از پاداش‌ها و برکات الهی به حضرت زینب کبری (سلام الله عليها)  بود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را از جمله توفیقات و برکات بزرگ الهی در حق انسان‌های مومن دانست و تصریح کرد: یکی از آثار و دستاوردهای اعتکاف برای شما معتکفین باید این باشد که گناه و معصیت در مرعا و منظر شما برای همیشه زندگی قبیح بماند و لذت عبادت آن‌چنان در کام شما قرار گیرد که زین پس با شوق و ذوق ویژه به سمت عبودیت با پروردگار خود بروید.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان با طرح این سوال که چه کنیم از عبادت خود لذت ببریم ؟ ترک معصیت و گناه برای خدا را تنها راه لذت بردن از عبادت ، نماز و اعتکاف دانست و افزود: عبادت و بندگی توأم با حلاوت و لذت در سایه ترک گناه و معصیت الهی محقق می‌شود بنابراین بکوشید با اراده و عزم جدی یکی از دستاوردهای اعتکاف امسال خودتان را تحقق این امور مهم قرار بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خدا مومن ضعیف و عقب‌مانده از دیگران را دوست ندارد ، قوی‌شدن و تقویت توانمندی‌ها را یکی از نتایج و دستاوردهای اعتکاف امسال برای معتکفین بیان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مومن باید در همه‌ی زمینه‌های جسمی ، علمی ، فکری ، بصیرتی و معرفتی توانمند باشد و روزبه‌روز بر همت و اقتدار خود بیفزاید و اقتدار ایمانی در خود ایجاد و در سایه چنین اقتدار بتواند عزم و اراده خود را مستحکم کند تا بتواند در مقابل دشمن درون و بیرون  ایستادگی کند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه با تاکید بر اینکه خیلی‌ها امروز به دعای این 700 هزار نفر معتکف در سراسر ایران نیازمند و محتاج هستند، تصریح‌کرد: باید به برکت دعای شما معتکفان یمن پیروز شود ، آل سعود و وهابیت و هم‌پیمانشان به خاک مذلّت کشیده شوند و ریشه داعش ، مستکبران و زورگویان از جهان کنده شود و نظام اسلامی روز به روز قوت پیدا کند و این مهم به طور قطع به برکت دعای شما محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ترش شدید دشمنان از مراسم معنوی اعتکاف در ایران، اظهارکرد: دشمنان از این اعتکاف شما به شدت هراس دارند و می‌کوشند در رسانه‌های خود مرموزانه به شنودگان القاء کنند که مراسم اعتکاف تولید خود ایرانی‌ها است برای آنکه اقتدار خود را نشان بدهند و هیچ‌گونه ریشه‌ای در اسلام و سیره عملی پیامبر(صلّی اللَّه علیه و آله) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السّلام) ندارد زیرا که می‌دانند همین محافل معنوی اعتکاف و خلوت‌گزینی و دعاها ، آنها را ریشه کن و اقتدار ، صفا و شادابی را بیش‌ازپیش در نطام اسلامی تقویت و مستحکم‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.