پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- مدیرعامل قطارشهری مشهد گفت: شهرمشهد، نیازمند 5 خط ریلی است و خط یک قطار شهری مشهد 5 کیلومتر توسعه پیدا می کند .

 شهرمشهد، نیازمند 5 خط ریلی است/خط یک قطار شهری مشهد 5 کیلومتر توسعه پیدا می کند

 

به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی، مدیرعامل قطار شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، طاهری  در حاشیه نشست خبری امروز گفت: بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه دانش فنی در داخل کشور،جلوگیری از نشر آلاینده های بیشتر و کاهش آلودگیهای زیست محیطی و ایمنی و افزایش سرعت حمل و نقل و صرفه جویی در وقت و کاهش مصرف سوخت فسیلی  از مزایای اجرای طرح قطار شهری در مشهد است.

وی گفت: خط یک قطار شهری مشهد ، ظرفیت جابجایی روزانه تا 170 هزار نفر مسافر را در 16 ساعت بهره برداری دارد که سرفاصله زمانی حرکت قطارها بین 5 و 7 دقیقه است.

طاهری افزود: خط یک قطار شهری مشهد 5 کیلومتر توسعه پیدا می کند و 2 ایستگاه پرواز و فرودگاه در توسعه خط یک قطار شهری قراردارد.

وی درباره خط 2 قطار شهری مشهد گفت: این خط به طول  14 کیلومتر به صورت تونل عمیق با 13 ایستگاه، حد فاصل بلوار طبرسی شمالی و میدان شهید جوان در یکی از پرترددترین کریدورهای کلان شهر مشهد درحال اجرا می باشد.

طاهری درباره خط 3 قطار شهری گفت: این خط به طول 5/28 کیلومتر به صورت 23 کیلومتر تونل عمیق مکانیزه با 24 ایستگاه حدفاصل شهرک ابوذر تا انتهای الهیه در حال برنامه ریزی برای شروع عملیات در4 فاز می باشد.

وی درباره مراحل اجرایی عملیات این خط افزود:فاز اول به طول 8 کیلومتر حد فاصل پارک شاهین تا میدان فردوسی با 12 ایستگاه که حرم مطهر، پایانه مسافربری و میدان شهدا را پوشش می دهد، شامل اجرای بخشی از ایستگاهها کف سازی و سقف نهایی و تونل می باشد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری درباره فاز 2 این خط افزود:  این فاز به طول 8 کیلومتر حدفاصل پارک شاهین تا میدان فردوسی با 11 ایستگاه که حرم مطهر، پایانه مسافربری و میدان شهدا را پوشش می دهد که پس از اتمام فاز اول آغاز می شود و شامل تجهیزات، معماری و تکمیل ایستگاهها در حد بهره برداری از خط و نقاط متراکم و پرجمعیت غرب مشهد را تحت پوشش قرار می دهد.

وی درباره فاز 3 گفت: به طول 8 کیلومتر حدفاصل میدان فردوسی و انتهای الهیه با 10 ایستگاه که پس از اتمام فاز اول و دوم شامل احداث تونل، تامین تجهیزات، معماری و تکمیل 11 ایستگاه در حد بهره برداری از خط می باشد.

طاهری افزود: فاز 4 به طول 5/4 کیلومتر حد فاصل پارک شاهین تا شهرک ابوذر با 2 ایستگاه می باشد.

وی در توضیح خط 4 قطار شهری مشهد گفت: خط 4 قطار شهری مشهد ازشمال به شرق و بالعکس در حدفاصل خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به طول حدود 14 کیلومتر با 12 ایستگاه و ظرفیت جابجایی تا 19 هزارنفر در هر ساعت ، برنامه ریزی شده است.

 وی در پایان درباره خط 5 قطار شهری افزود: قطار هوایی حلقه اتصال خطوط چهارگانه درکمربندی شهر به طول 47 کیلومتر با ظرفیت جابجایی تا 9 هزارنفر در هر ساعت نیز در حال مطالعه وبررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.