۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 294068

قدس آنلاین: هم آیات و هم روایات انسان را به آراستگی و داشتن زیور در برخورد با دیگران توصیه کرده اند که هم می تواند جنبه ظاهری داشته باشد و هم جنبه باطنی.

بهترین زیور برای حضور در اجتماع!

به گزارش قدس آنلاین، آراستگی ظاهر و برخورداری از زینت از توصیه های دین است به ویژه وقت حضور در جامعه و اماکن عمومی همچون مسجد که حتی در قرآن نیز نسبت به آن توصیه می شود؛ اما این آراستگی همیشه به ظاهر نیست بلکه در بسیاری از مواقع این آراستگی باطنی است که اثرگذار می شود.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «نيكوترين زيور مرد، آرامش همراه ايمان است.»

همان حضرت (ص) فرموده اند: «خداوند هيچ مردى را به زيورى بهتر از عفّت شكم نياراست.»

امیرمومنان علی (ع) نیز می فرمایند: «نيكوترين هيئت (سلوك) آن است كه تو را با مردم آميزش دهد و در ميان آنها زيبايت گرداند و زبان [بدگويى] آنان را از تو باز دارد.»

امام باقر (ع) فرموده اند: «از جمله نجواهاى خداوند متعال با موسى عليه السلام اين بود : . . . آراستگان ، خود را براى من به زيورى نياراستند كه همانند بى رغبتى به دنيا در آنچه بدان نياز ندارند، باشد.»

علاوه بر این، بسیاری از خصایص و ویژگی های رفتاری زینتی برای امور دین و دنیا محسوب می شوند. آنچنان که امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «زيور دين ، صبر است و رضا [به قضاى الهى].» و نیز فرموده اند: «زيور اسلام، به كار بستن احسان است.»

همچنین، ایشان در احادیثی دیگر عدالت را زيور حكومت و بى رغبتى به دنيا را زيور حكمت معرفی کرده اند.

منابع:

غررالحکم

تنبیه الخواطر

میزان الحکمه

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.