پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – سبزوار : یک فرهنگی سبزواری مقام برترهفتمین جشنواره ملتقی رمضان امارات متحده عربی را به خود اختصاص داد .

کسب  مقام برترهفتمین جشنواره ملتقی رمضان امارات متحده عربی توسط یک سبزواری

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از سبزوار  ما فرهاد شیرخانی توانست از میان ۳۰خوشنویس برتر که از 12 کشور اسلامی در این مسابقات شرکت کرده بودند، مقام برترهفتمین جشنواره ملتقی رمضان لخط القران الکریم در مجموعه دبی فستیوال امارات متحده عربی را به دست آورد.

در این جشنواره علاوه بر ایران، خوش نویسان برتر کشورهای عراق، سوریه، مصر، ترکیه، الجزایر، یمن، اردن، پاکستان، عربستان سعودی، امارات و مالزی نیز در رشته های خطوط محقق، ثلث و نسخ در صفحات واحد شرکت کرده بودند.

این جشنواره از باسابقه ترین و معتبرترین جشنواره های خوشنویسی قرآنی جهان محسوب می شود که همه ساله با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بسیار جدی و هدفمند وزارت فرهنگ و جوانان امارات متحده عربی برگزار می شود.

فراخوان این دوره از طریق ایمیل به داوطلبین اعلام شد و افرادی که در رشته های خطوط محقق، ثلث و نسخ مهارت داشتند جهت ارسال پستی نمونه اثر اولیه فراخوانده شدند. سپس با بررسی و رأی هیأت داوران متشکل از استاد محمد اوزجای از ترکیه، استاد دکتر عبدالرزاق روضان بهیه از عراق و استاد عبیده صالح البنکی از سوریه تعداد سی کاتب قرآنی برای مرحله نهایی گزینش شدند تا در بخش حضوری کتابت کنند.

بنا بر این گزارش؛ احمد فارس عوض الله نفر برگزیده و برنده مبلغ 20هزار دلار مسابقات از کشور مصر شد و چهار جایزه 10هزار دلاری به طور مشترک به فرهاد شیرخانی از ایران، عادل فوزی احمد از اردن، محظوظ ذنون عبیدی از عراق و محمد صفرباطی از الجزایر اهدا شد . /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.