پیشنهاد سردبیر

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان گفت: جاده‌های استان کردستان قتلگاهی برای مادران صبور کردستانی شده است که علاوه برداغدار کردن آن‌ها آمار زنان سرپرست خانوار را نیز افزایش داده است.

جاده‌های کردستان قتلگاه مادران صبور استان

به گزارش ایسنا،منطقه‌ی کردستان،«ژیلا آژیر»، در نشست هم‌اندیشی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با مسئولان امور بانوان استان کردستان اظهار کرد: با توجه به نرخ زیاد بیکاری زنان تحصیلکرده در جامعه در مقایسه با مردان، جذب و به‌کارگیری و فراهم کردن زمینه اشتغال آنان ضروری است.

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به‌عنوان اصلی‌ترین ناظر مشاغل خانگی در استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان خاطرنشان کرد: تأثیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری زنان، ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی زنان، تأثیر کارگاه دائمی و ثابت ویژه‌ی زنان کارآفرین می‌تواند به عنوان راه حل‌هایی برای اشتغال زنان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در میان زنان از جمله خودکشی، خودسوزی، افسردگی و طلاق گفت: این آمار نشان می‌دهد زنگ‌های خطر برای بانوان کردستانی به صدا در آمده است.

آژیر ادامه داد: زنانی که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را نثار انقلاب و ایران کرده‌اند تنها خواهان سهم اندکی از توسعه هستند، سهمی از امید و نشاط که هیچ فضای اختصاصی برای بانوان و پرکردن اوقات فراغت و برنامه‌های شاد و بانشاط ندارند. با این وجود نمی‌توان از مادران افسرده انتظار نسلی بالنده و پویا را داشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان اعلام کرد: تأسیس پارک‌های بانوان، اختصاص ساعت ورزش ویژه بانوان شاغل در ادارات در ساعت اداری از جمله مطالبات زنان کردستانی است.

وی ادامه داد: مرزنشینی و گردشگری و ضرورت توجه به سلامت زنان، تأسیس بیمارستان اختصاصی بانوان با وجود زنان هنرمند برجسته در استان جای توجه است.

آژیر با اشاره به نرخ پائین مشارکت اجتماعی - سیاسی تصریح کرد: با فراهم کردن بسترهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی عرصه را برای حضور زنان توانمند کردستانی فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به نرخ زیاد طلاق و کاهش ازدواج از دولت تقاضامندیم اعتباری را جهت تأسیس کلینیک ویژه مشاوره پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج هم‌چنین خانه‌هایی امن جهت پناه دادن زنان خشونت‌دیده فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.