پیشنهاد سردبیر

یک مقام ارشد سیاسی در سازمان ملل نسبت به احتمال افزایش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره احتمال افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، جفری فلتمن، معاون بان کی مون، دبیرکل سازمان در امور سیاسی در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: ماه گذشته میلادی شاهد وقوع جنایت وحشیانه‌ای از سوی گروه‌های افراط گرا، اقدامات خشونت آمیز در واکنش به این جنایت، اقدامات تحریک آمیز در اماکن مقدس قدس و همچنین افزایش نگران کننده پرتاب موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی بودیم.

 

وی در آستانه اولین سالگرد جنگ علیه نوار غزه از رهبران تمامی گروه‌ها خواست تا مانع از افزایش تنش میان گروه‌های درگیر و همچنین اقدامات افراط گرایان شوند.

 

فلتمن گفت: شکست مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیل فضایی از بی‌اعتمادی و ناامیدی را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: اقدامات اسرائیل مبنی بر اعمال مجازات حبس به مدت 20 سال برای کسانی که اقدام به حمله علیه نیروهای این رژیم می‌کنند و همچنین اعمال تغذیه اجباری اسرای اعتصاب کننده غذا موجب وخامت اوضاع نابسامان حقوق بشر اسرائیل می‌شود.

 

وی خواستار آزادی تمامی اسرای فلسطینی بازداشت شده از زندان‌های اسرائیل شد و نسبت به طولانی شدن دوره اسارت آنها ابراز نگرانی کرد.

 

فلتمن همچنین خطاب به شورای امنیت گفت، اقدامات خشونت باری که میان فلسطینیان و اسرائیل صورت می‌گیرد، در نتیجه سیاست‌های اسرائیل مبنی بر شهرک‌سازی‌های غیرقانونی آن در اراضی فلسطین اشغالی است که طی دهه‌های گذشته ادامه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.