معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد منابع اعتباری پروژه های سند توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) توسط بخش خصوصی و بقیه آن توسط بخش دولتی تامین خواهد شد.

سهم ۶۰ درصدی بخش خصوصی در تامین اعتبارات سند توسعه زیارت

 به گزارش قدس آنلاین محمدحسن واحدی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: برنامه عملیاتی میان مدت سند توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) در قالب 821 پروژه با همکاری بخشهای مختلف تعریف شده است.

وی گفت: در قالب این سند منابع اعتباری با رویکرد بخش خصوصی و نگاهی به اعتبارات دولتی سالانه در حد مقدورات برنامه ریزی شده و آنچه مربوط به دولت است از پروژه های استانی، ملی و بودجه زیارت بطور مشارکتی تامین خواهد.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: همه مباحث سند توسعه زیارت امام رضا(ع) نشات گرفته از ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه است و سند بالادستی به شمار می رود.
وی همچنین تشکیل پلیس زائر در مشهد و پیگیر برای تامین منابع مالی آن را در قالب سند توسعه زیارت ضروری دانست.
واحدی ادامه داد: باید برای 25 هزار میلیارد ریال مبالغ صرف شده سالانه از سوی زائران، هزار میلیارد ریال هزینه خروجی آنان و نیز 17 هزار میلیارد ریال خرید سوغات در مشهد باید برنامه ریزی منسجم و دقیق انجام شود.
وی به سهم دو درصدی زائران پیاده حرم منور امام هشتم(ع) نیز اشاره و بیان کرد: سالانه 206 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف می شوند لذا در این چارچوب ساخت جاده و سایر اقدامات به این زائران نیز از برنامه های در حال اجرا به شمار می روند.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست پیرامون سند چشم انداز توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) گفت: این سند ابعاد مختلف برای برخورداری از فضای مطلوب به منظور انجام زیارت معنوی و عارفانه زائران امام هشتم(ع)را در برمی گیرد.
رضا جمشیدی افزود: در قالب این طرح به تمام مسائل مرتبط با زیارت شامل مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیربنایی، کالبدی و شهرسازی پرداخته می شود.
وی ادامه داد: این طرح برنامه میان مدت پنج ساله را معرفی کرده است و نتایج آن در طرح تدوین برنامه ششم استان خراسان رضوی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی برنامه عملیاتی میان مدت سند توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) به تصویب رسید.
این سند در قالب 821 پروژه، 13 برنامه عملیاتی، 10 راهبرد و 39 سیاست کلان با مشارکت 62 دستگاه اجرایی در این استان عملیاتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.