پیشنهاد سردبیر

یک دیپلمات سعودی در هند به اتهام تجاوز و سوء‌ استفاده مکرر از دو خدمتکار نپالی‌اش تحت مصونیت دیپلماتیک این کشور را ترک کرده و این در حالی است که دولت نپال اعلام کرده خواستار رعایت عدالت برای این دو تبعه خود است.

دیپلمات سعودی به اتهام تجاوز به دو زن، هندوستان را ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه هندوستان اعلام کرد: ماجد حسن عاشور، کاردار اول سفارت عربستان در دهلی نو است که به تجاوز و سوء‌ استفاده مکرر از دو خدمتکار نپالی متهم شده است. همچنین وی تحت مصونیت دیپلماتیک از هندوستان خارج شده است.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه هندوستان به جزئیات بیشتر درباره خروج این دیپلمات سعودی اشاره نکرد اما گفته است که این دیپلمات براساس قوانین کنوانسیون وین در رابطه با امور دیپلماتیک از هندوستان خارج شده است.

این دو خدمتکار زن نپالی در آپارتمان لوکس این دیپلمات کار می‌کردند و وی را به تجاوز علیه خودشان در چند ماهه گذشته متهم کرده‌اند.

پلیس هندوستان این دو زن را از آپارتمان این دیپلمات سعودی و پس از دریافت شکایت از یک سازمان غیردولتی خارج کرد و این دو هم اکنون در نپال هستند. اگرچه پرونده علیه این دیپلمات سعودی تشکیل شده است اما پلیس علیه وی به خاطر مصونیت دیپلماتیک اقدامی انجام نداده است.

سفارت عربستان نیز اتهامات علیه دیپلمات خود را رد کرده و به پلیس دهلی نو اجازه نداد که از وی بازجویی کند.

یکی از مقامات هندوستان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: عربستان تصمیم گرفت تا این دیپلمات و خانواده وی را از هندوستان خارج کند.

در همین حال سفیر نپال در دهلی نو به خبرنگاران گفت که حتی اگر این دیپلمات از هندوستان خارج شده باشد باید پرونده علیه وی رسیدگی شود و عدالت برای قربانیان این پرونده اجرا شود.

پلیس نپال نیز اعلام کرده که به بررسی این پرونده می‌پردازد و افرادی را که در قاچاق زنان فقیر برای کار به عنوان خدمتکار در هندوستان و سایر کشورهای همسایه دست دارند، مورد بازجویی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.