پیشنهاد سردبیر

سخنگوی ستاد هماهنگی حادثه منا در خراسان رضوی گفت: بیشترین آمار فوتی‌های ایران در حادثه منا از خراسان رضوی هستند که به ترتیب مربوط به نیشابور، مشهد، سبزوار و تایباد است.

بیشترین آمار فوتی‌های ایران در حادثه منا از خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس آنلاین   و به نقل از تسنیم، محمد موسوی عصر امروز در ستاد هماهنگی حادثه منا که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در روز عید قربان ۴ کاروان از استان خراسان رضوی در محل حادثه بودند که ۲ کاروان ۱۶۰ نفره از شهر نیشابور، یک کاروان ۱۶۰نفره از شهر مشهد و یک کاروان ۱۶۰ نفره نیز از شهر سبزوار بودند.

وی در ارتباط با مفقودین و جان باختگان این حادثه تصریح کرد: ۱۶کشته و ۳۵ مفقود از شهر نیشابور، ۷ کشته و ۵ مفقود از شهر سبزوار و ۱۲ کشته و ۸ مفقود از شهر مشهد و یک کشته نیز از شهر تایباد بودند.

سخنگوی ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی در زمینه حجاج‌های خارج از کاروان‌ها بیان کرد: عده‌ای از حجاج نیز خارج از کاروان به مکه سفر کرده‌اند که تعداد این افراد و وضعیت آنان در حال بررسی است.

موسوی از اعزام گروه‌های سازمان حج و زیارت خراسان رضوی به عربستان سعودی خبر داد و افزود: گروهی از سوی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی برای پیگیری امور مصدومین در بیمارستان ها و شناسایی اجساد به عربستان سعودی اعزام شده‌اند.

وی پیرامون آمار کشته‌ها و مفقودان استان خراسان رضوی در حادثه منا تاکید کرد:  ۳۶کشته و ۵۹ مفقود از استان خراسان رضوی در حادثه منا به تایید رسیده‌اند.

سخنگوی ستاد هماهنگی حادثه منا خراسان رضوی با اشاره به زمان رسیدن پیکر پاک حجاج به کشور خاطر نشان کرد: احتمال دارد تا نیمه دوم این هفته پیکر پاک حجاج جان باخته به کشور برسد.

موسوی در ارتباط با جان باختگان مانده در سردخانه‌های عربستان سعودی افزود: بیش از ۹۰ جان باخته در سردخانه‌های عربستان سعودی منتظر شناسایی هستند و لازم به ذکر است که  به سبب صدمات وارده شناسایی برخی از جان باختگان ممکن نیست.

وی در زمینه تعداد مجروحان استان خراسان رضوی در حادثه منا گفت: ۷ نفر از حجاج استان خراسان رضوی در حادثه منا مجروح شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.