پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) از اعزام ۳۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام ۳۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار علی‌اکبر افراسیابی عصر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های راهیان نور در مجتمع آیه‌های مشهد اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر استقبال از اردوهای راهیان نور به ویژه به صورت خانوادگی افزایش پیدا کرده و افراد از طریق وسایل نقلیه شخصی و یا در قالب کاروان‌ها به این اردوها اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: هدف اصلی ترسیم شده برای اردوهای راهیان نور احیای فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه سازی آن به ویژه در میان نسل جوان و خانواده‌ها است.

افراسیابی با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالانه 50 هزار نفر به جبهه‌های جنوب در زمان جنگ اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور در استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه هر سال آغاز می‌شود و در فروردین ماه سال بعد نیز اعزام‌ها خاتمه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز جزو اردوهایی است که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان مواجه می‌شود تاکید کرد: این اردوها در مهرماه هر سال آغاز می‌شود و با تفاهمی که میان سپاه امام رضا(ع) و آموزش و پرورش استان وجود دارد این اردوها با نظم و ترتیب خاصی برگزار می‌شود.

افراسیابی با اشاره به اینکه اعزام‌های ابتدای هر سال مربوط به مناطق شمال غرب است خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور ویزه دانش آموزان در قالب طرحی با عنوان از مدرسه تا مدرسه صورت می‌گیرد و در مناطق عملیاتی، سپاه مسئولیت این اردوها را برعهده دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اظهار داشت: سهمیه امسال خراسان رضوی برای اعزام به اردوهای راهیان نور، 60 هزار نفر است و خوشبختانه نیمی از این اعزام‌ها به دانش آموزان استان اختصاص پیدا کرده است.

افراسیابی گفت: این اعزام‌های دانش آموزی از امروز به صورت رسمی آغاز شد و امیدواریم با رویه مناسبی بتوانیم تمامی 30 هزار دانش آموز را اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اعزام‌ها از طریق شبکه ریلی صورت می‌گیرد تاکید کرد: خوشبختانه سال گذشته اعزام‌های دانش آموزی استان بدون هیچ گونه اتفاق خاصی صورت گرفت و ان شاء الله امسال نیز همین رویه را ادامه دهیم.

افراسیابی با اشاره به اینکه به صورت میانگین هزینه اعزام هر دانش آموز، 320 هزار تومان است بیان کرد: این هزینه‌ها به صورت مشترک از سوی سپاه و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.