پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: رشد مثبت سپرده ها باید به افزایش پرداخت تسهیلات بانکی منجر شود لذا توجه بانک ها به حمایت از واحدهای تولیدی با محوریت اقتصاد مقاومتی ضروری است.

رشد مثبت سپرده ها باید به افزایش پرداخت تسهیلات بانکی منجر شود/ توجه بانک ها به حمایت از واحدهای تولیدی با محوریت اقتصاد مقاومتی ضروری است

 

 

 

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان شب گذشته در نشست هم اندیشی بانک های خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی، پرداخت تسهیلات بانکی را کمکی ویژه به چرخیدن چرخ تولید و ارتقای اشتغال در این استان دانست و افزود: با توجه به ارائه بخشنامه 6 ماده ای بانک مرکزی، بانک های استان ما نیز باید در راستای حمایت از واحدهای تولیدی اقدام به ارائه تسهیلات کنند.

او که ظاهرا در این جلسه اولتیماتومی به نمایندگان بانک ها می داد تصریح کرد: در صورتی که به نسبت رشد سپرده ها، ارائه تسهیلات بانکی نداشته باشیم در طولانی مدت بانک ها متضرر می شوند لذا در صورتی که بانک ها بر اساس بخشنامه 6 ماده ای بانک مرکزی اقدام نکنند علاوه بر اینکه تبعات مشکلات اقتصادی دامنگیر بخش های مختلف این استان به ویژه بانک ها می شود، مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی نیز افزایش پیدا می کند.

استاندار خراسان رضوی خواستار ارائه تسهیلات بانکی با محوریت اقتصاد مقاومتی شد و بیان کرد: با توجه رشد مناسب سپرده های بانکی در خراسان رضوی انتظار می رود میزان تسهیلات بانکی نیز افزایش پیدا کند.

به گفته رشیدیان، ارائه و اعلام ظرفیت بانک ها برای ارائه تسهیلات به بخش تولید در حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات نیازمند تصمیم گیری منطقی و کارشناسانه است.

میزان مطالبات بانکی نسبت به تسهیلات در خراسان رضوی 5.61 است

همچنین، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌ الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه 61.32 درصد مطالبات بانکی نسبت به منابع در خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: میزان مطالبات بانکی نسبت به تسهیلات در اسن استان، 5.61 درصد است.

علی رسولیان که ظاهرا دست پر به این نشست آمده بود، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال، میزان سپرده های بانکی در خراسان رضوی 673/39 میلیارد تومان بوده است و علاوه بر این، میزان تسهیلات بانکی در این استان 326/24 میلیارد تومان گزارش شده است.

به گفته او، بخشی از تسهیلات باقی مانده از جمله 15.2 درصد در صنعت، 11.82 درصد در کشاورزی، 19.93 خدمات، 41.25 مسکن و 6.9 درصد قرض الحسنه باید پرداخت شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌ الملل استانداری خراسان رضوی، با ابراز تاسف از اینکه پرداخت تسهیلات به کندی انجام می شود تصریح کرد: میزان سپرده گذاری در بانک های اصلی افزایش یافته زیرا مردم نسبت به برخی از بانک ها بی اعتماد شدند.

رسولیان با اشاره به اینکه رتبه خراسان رضوی در سرانه تسهیلات در کشور هفدهم است یادآور شد: این استان رتبه سوم کشور را در میزان منابع آزاد، رتبه بیست و سوم را در پرداخت تسهیلات و رتبه چهارم را در میزان تسهیلات رتبه چهارم به خود اختصاص داده است.

هنوز بانکی پیدا نشده است!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست از عدم همکاری بانک ها در تقسیط بدهی های مربوط به واحدهای تولیدی به شدت انتقاد کرد و گفت: بر اساس بخشنامه 6 ماده ای بانک مرکزی 17 واحد تولیدی به بانک ها معرفی شدند اما همه آنها برگشت خورده اند.

مهندس راضیه علیرضایی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابتدای امساال 1.5 میلیارد تومان یارانه فنی اعتباری به اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی واریز کرد اما هنوز نتوانسته ایم برای پرداخت تسهیلات بانکی، بانکی را که همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد را پیدا کنیم.

در پایان این نشست، برخی از نمایندگان بانک های خراسان رضوی به بیان مشکلات و ظرفیت های ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداختند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.