پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان آذربایجان شرقی به منظور بررسی وضعیت اراضی گلخانه‌ای آخولا و عجب‌شیر و همچنین ارایه تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی تشکیل جلسه داد.

تعیین تکلیف اراضی مجتمع‌های گلخانه‌ای آخولا و عجب‌شیر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی در پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران، مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

احمد محمدزاده با اشاره به آغاز طرح احداث شهرک گلخانه‌ای آخولای تبریز، افزود: احداث این شهرک در سال 84 آغاز شد که مراحل واگذاری آن به اتمام رسیده ولی به دلیل پایین آمدن سطح آب در این منطقه و شور شدن آب آن، امکان تداوم احداث به صورت شهرک گلخانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان این که امکان واگذاری آب از طریق خطوط لوله با نرخ صنعتی امکان پذیر است، تصریح کرد: آب شهرک گلخانه‌ای باید با نرخ کشاورزی واگذار شود، چرا که استفاده از تعرفه صنعتی باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود و مقرون به صرفه نخواهد بود.

محمدزاده به بلاتکلیفی بیش از 130 نفر از خریداران اراضی این شهرک گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: این مسائل باعث شد تا در این کارگروه تغییر کاربری شهرک کشاورزی گلخانه‌ای به شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی مصوب شود.

وی واگذاری اراضی شهرک گلخانه‌ای عجب شیر را یادآور شد و گفت: 95 درصد از کارهای اجرایی این شهرک به اتمام رسیده و تا پایان سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی به برگزاری فراخوان واگذاری واحدهای گلخانه‌ای این شهرک اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: متقاضیان که عمدتاً از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی هستند، برای خرید واحدها اعلام آمادگی کرده‌اند و با معرفی فرمانداری به اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، اسناد واحدها را دریافت خواهند کرد.

محمدزاده بر اجرای قانون اختصاص 25 درصد از تسهیلات بانک‌ها به بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: از بین بانک‌ها فقط بانک کشاورزی این سهم را محقق کرده است که باید تمام بانک‌ها این ابلاغیه را به مرحله اجرایی در آورند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.