پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین لرستان-معاون عمرانی استانداری لرستان درجلسه برنامه ریزی و نشست بررسی اجرای برنامه کاداستر گفت: با اجرای برنامه ریزی های اجرای کاداستر و تهیه عکس های هوایی و تبدیل آنها به نقشه در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی ، ظرف پنج سال آینده ، ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان سند دار می شوند.

تهیه سند اراضی کشاورزی لرستان تاپنج سال آینده

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، محمد اصلانی درجلسه برنامه ریزی و نشست بررسی اجرای برنامه کاداستر افزود: چنانچه در سال جاری پوشش جامع و قابل قبولی در تهیه عکس های هوایی از اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به نقشه صورت گیرد می توان از آن به عنوان زیرساختی در اجرای طرح کاداستر طی سال های آینده استفاده کرد.
وی اظهار داشت: انتظار می رود با اجرای موفق این برنامه، طی پنج سال آینده نسبت به سند دار کردن 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اقدام کنیم.
معاون عمرانی استانداری عنوان کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط در استان موظف هستند هر دو هفته یکبار گزارش عملکرد خود در راستای اجرای طرح کاداستر را ارایه دهند تا بتوان با برنامه ریزی دقیقی مقدمات و مراحل انجام سند دار کردن اراضی کشاورزی که برنامه ای کلی در سراسر کشور است را همزمان در استان لرستان نیز پیش برد.
اصلانی همچنین  با بیان اینکه از جمله محاسن کاداستر احساس مالکیت قطعی روی زمین است گفت: سند دار کردن زمین در واقع نوعی ارزش دادن به زمین است با توجه به اینکه اساس تحلیل های آماری داده های آماری دقیق است با اجرای کاداستر وثبت اطلاعات و عکس ها و نقشه های اراضی کشاورزی دقت داده های آماری نیز بالاتر می رود که دقت تحلیل ها را هم بالا می برد .
وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات از جمله سیلاب های خشن قدرت تخریب بسیاری از اراضی را دارند عنوان نمود: با ارایه یک توپوگرافی از اراضی کشاورزی می توان پیشنهاد سازه های متناسبی در این اراضی به کار گرفت تا بتوان در برابر این چنین وقایعی مصونیت پیدا کنند.
اصلانی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید نسبت به انجام کاداستر که در واقع برنامه ای برای سند دار کردن اراضی کشاورزی است وارد عمل شوند و در تهیه عکس های هوایی لایه های مورد نیاز خود را بیان کنند تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید به نکاتی همچون کاهش کشت های آبدوست که نیازمند آبیاری گسترده تری است توجه داشته باشد که این کار در واقع نوعی بهره برداری از کاداستر در جهات مختلف است.
وی با اشاره به اینکه  تهیه نقشه از اراضی کشاورزی ممکن است با مشکلاتی در سطح روستاها همراه شود گفت: نقشه برداران باید نسبت به جامعه شناسی روستایی آگاهی داشته باشند و کمترین بی توجهی در این زمینه می تواند منجر به دعواهای بزرگی در روستاها شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.