قدس آنلاین لرستان-مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت : برنامه محوری و پژوهش مداری در آموزش و پرورش باعث شد تا خیزش علمی ، فرهنگی و ورزشی در تعلیم و تربیت لرستان ایجاد شود .

استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت

 به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، گودرز کریمی فراظهار داشت: جایگاه سوم کشور در کسب رتبه های تک رقمی ،رتبه عالی ستاد پروژه مهر کشور ، رتبه برتر جشنواره های جابر ،نوجوان و جوان خوارزمی و جشنواره سراسری فیلم رشد را از ثمرات این خیزش علمی و فرهنگی برشمرد .

وی در ادامه به برگزاری شایسته شانزدهمین کنفرانس ملی فیزیک معلمان ایران اشاره کرد و افزود : این کنفرانس بهترین نماد برای پژوهش محوری و جایگاه علمی آموزش و پرورش لرستان است . 

کریمی فر در ادامه خاطر نشان کرد : ما معتقدیم که تعلیم و تربیت علم است ، معلمی هنر و معلم هنرمند است . وی تصریح کرد : هنرمندترین معلم کسی است که دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت کند و آنان را خودباور و خداباور پرورش دهد .

 کریمی فر در ادامه به بستر سازی برای استفاده از خرد و اندیشه نخبگان وصاحب نظران در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : راه اندازی اتاق فکرو ایده پردازی ،طرح از پیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبور ، همگام با مدیران ،همراه با نوآوران و طرح از این دست نشان از این حقیقت دارد که دستگاه تعلیم و تربیت لرستان به آموزش و پرورش تفاهمی معتقد است نه تزاحمی .

وی تاکید کرد : تلاش می کنیم تا نیروهای خلاق ،دارای فکرو اندیشه و ایده های خلاقانه را به کار بگیریم و با بهره مندی از تجارب مفید و ارزنده ، از آزمون و خطا جلوگیری کنیم . کریمی فر مدیران را سفیران دوم آموزش و پرورش برشمرد و گفت : نقش مدیران در اجرای برنامه ها ،سیاست ها و فعالیت های تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است .

 وی برگزاری آزمون تخصصی مدیران را در راستای توانمند سازی و ارتقای سطح دانش و مهارت آنان برشمرد و گفت : باید مدیران خود را به دانش و فناوری های جدید  مجهز کنند تا بتوانند هوشمندانه در ریل تعلیم و تربیت حرکت کنند .   مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به هوشمندسازی مدارس با رویکرد جدید اشاره کرد و گفت : ما هوشمند سازی را به دل مدارس برده ایم ،زیرا معتقدیم که هوشمندسازی بر اساس مدل مفهومی ضرورتی انکار ناپذیر است . 

کریمی فر تصریح کرد : تمام کلاسهای پایه ششم استان تا پایان آذرماه هوشمند خواهند شد تا دانش آموزان بتوانند به صورت عملی مهارتهای کار با رایانه را یاد بگیرند . وی در ادامه به سیاست ارتقاء کیفیت و بهره وری مدیریت آموزشگاهی  اشاره کرد و گفت : با اجرای برنامه های هدفمند در کسب رتبه های تک رقمی کنکور  جایگاه سوم کشور را کسب کردیم و موفق شدیم در میانگین نمرات نهایی چندین پله ارتقاء پیدا کنیم .

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.