پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- لرستان: نوزدهمین سخنرانی علمی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با عنوان "حلقه های درختی و کاربردهای آن در مطالعات محیطی" برگزارشد.

حلقه های درختی و کاربردهای آن در مطالعات محیطی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، در راستای برگزاری سخنرانی های علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، نوزدهمین سخنرانی علمی در مرکز استان با عنوان "حلقه های درختی و کاربردهای آن در مطالعات محیطی" توسط آقای دکتر محسن ارسلانی از معلمان فرهیخته سازمان آموزش و پرورش استان تهران، با حضور جمعی از اعضا هیات علمی، کارشناسان پژوهشی مرکز و تعدادی از کارشناسان ادارات اجرایی و مراکز آموزشی استان در سالن سخنرانی این مرکز ارائه شد.

در این سخنرانی علمی به بررسی کاربرد حلقه های درختی و نقش آن ها در بازسازی رخدادهای محیطی پرداخته شد.

با استفاده از این حلقه های سالانه، رخدادهای علوم محیطی نظیر آب و هواشناسی درختی، ژئومورفولوژی درختی، اکولوژی درختی، هیدرولوژی درختی و... مورد مطالعه و بازسازی قرار می گیرند. با توجه به این که رویش هر درخت به عوامل محیطی واکنش نشان می دهد، از این رهگذر می توان رخدادهای محیطی، محیط رویشگاه های درختی را با استفاده از حلقه های درختی بازسازی نمود.

در این نشست نتایج به دست آمده از پژوهش های انجام شده توسط دکتر محسن ارسلانی و همکاران در دانشگاه تهران در زمینه بازسازی شرایط اقلیمی دما و بارش زاگرس میانی (ایلام، کرمانشاه و لرستان) با استفاده از حلقه های درختی پرداخته شد

 در ادامه به بررسی نقش عوامل اقلیمی و غیر اقلیمی در خشکیدگی جنگل های بلوط منطقه زاگرس و بویژه رویشگاه های بلوط استان لرستان نیز پرداخته شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.