پیشنهاد سردبیر

بشرویه- خبرنگارقدس: مدیرکل بهزستی خراسان جنوبی گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون سه درصد سهمیه معلولان برای اشتغال در دستگاه‌‌های اجرایی، تنها ۱۵۰ معلول در این استان در ادارات به کارگیری شده‌اند.

تنها ۱۵۰ معلول در ۱۰ سال گذشته جذب دستگاه‌‌های اجرایی شده‌اند

غلامعباس عزیزی در نشست خبری به مناسبت هفته معلولان با بیان اینکه شعار امسال هفته معلولان «معلولان دسترسی و توانمندی برای همه» است، افزود: هم اکنون 17 هزار و 427 معلول زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند و در همین حال پنج هزار و 200 معلول نیز پشت نوبت هستند.

وی گفت: هزار و 923 نفر از افراد زیرپوشش در حوزه بینایی، پنچ هزار و 477 نفر در حوزه جسمی حرکتی و سه هزار و 103 نفر در حوزه شنوایی هستند.همچنین 33 نفر در حوزه صوت و گفتار، هزار و 72 نفر در حوزه اعصاب و روان و پنج هزار و 819 نفر در حوزه ذهنی تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی شمار خانواده‌های مستمری بگیر بهزیستی را 6 هزار و 787 خانواده اعلام و تصریح کرد: ازاین شمار دو هزار و 188 خانواده در حوزه اجتماعی و چهار هزار و 591 خانواده در حوزه توانبخشی هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار معلولان زیرپوشش براساس مراجعه آن‌ها به بهزیستی است، افزود: شمار واقعی معلولان فراتر از شمار تحت پوشش و افراد پشت نوبت است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون تنها 40 درصد ادارات استان برای معلولان مناسب‌سازی شده و تاکنون دو هزار و 162 واحد مسکونی برای معلولان استان ساخته شده است.

عزیزی افزود: علت زیرپوشش بودن 54 درصد از معلولان جسمی حرکتی این نهاد حوادث ترافیکی و تصادفات است. وی با اشاره به اینکه باید در زمینه حوادث ترافیکی فرهنگسازی صورت گیرد، افزود: اگر فرهنگ رانندگی ارتقا پیدا کند بار بسیار بزرگی از دوش بهزیستی برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.