پیشنهاد سردبیر

رییس کارگروه انرژی هیات اقتصادی ایران اعزامی به هند با بیان اینکه دهلی برای افزایش سریع واردات نفت از ایران همزمان با لغو تحریم ها اعلام آمادگی کرده است افزود: هند آماده است میزان واردات نفت از ایران را به میزان قبل از تحریم ها برساند.

هند واردات نفت از ایران را با لغو تحریم ها به سرعت افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، «مرضیه ریاحی» در گفت وگو با ایرنا در دهلی نو افزود: هند تا پیش از تحریم ها حدود 16 درصد از نیازهای نفتی اش را از ایران تامین می کرد که به علت مشکلات ناشی از تحریم ها این میزان به کمتر از 6 درصد کاهش یافته است .
وی گفت: طرف هندی اعلام آمادگی کرده است که با رفع موانع و تحریم ها آماده است میزان واردات نفت از ایران را به رقم قبلی افزایش دهد.
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت ، همکاری فنی و مهندسی در زمینه های مختلف از جمله توسعه میادین و احداث خط لوله بین المللی انتقال گاز و احداث خط لوله گاز در داخل کشور و ساخت پالایشگاه را از دیگر محورهای کارگروههای انرژی ایران و هند بیان کرد.
وی افزود: در کارگروه انرژی، گفت وگوهایی درخصوص وضعیت خط انتقال گاز صلح (ایران - پاکستان - هند) و خط انتقال گاز از بستر دریا صورت گرفت .
ریاحی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری طرف هندی در «فرزاد بی » گفت که تحریم ها تاکنون یکی از مشکلات اصلی برای سرمایه گذاری دراین میدان بوده است که امیدواریم طرف هندی با رفع تحریم ها هرچه زودتر فعالیت جدی خود را آغاز کند.
وی افزود:با توجه به مشترک بودن این میدان گازی، جای کوچکترین تعللی نیست و هرچه زوتر باید با جدیت سرمایه گذاری دراین میدان آغاز شود.
تخمین زده می شود که میدان گازی فرزاد بی دارای 12.5 تریلیون فوت مکعب گاز باشد که البته بیشتر ذخایر این میدان گازی به ایران تعلق دارد و بخش کوچکی از آن در آب های عربستان سعودی واقع شده است.
هندی ها به مقامات شرکت ملی نفت ایران درخواست داده اند که پس از لغو تحریم ها توسعه میدان فرزاد بی به آنها واگذار شود.
« علی طیب نیا » وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه نمایندگانی از وزارتخانه های راه و شهرسازی، بنادر، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و هند روز جمعه وارد دهلی نو پایتخت هند شد.
گروههای تخصصی زیرساخت و انرژی در دو روز گذشته در حال گفت وگو با طرف های هندی هستند.
انجمن دوستی ایران و هند یکشنبه شب ضیافت شامی را به افتخار وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی ایران در لالیت هتل در دهلی نو برگزار کرد.
قرار است وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز پس از دیدار با تعدادی از مقامات اقتصادی و سیاسی هند در نشست مشترک اقتصادی دو کشور شرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.