پیشنهاد سردبیر

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: آمار کشته های حوادث ترافیکی درون شهری این استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته و این درحالیست که جان باختگان حوادث رانندگی برون شهری در این مدت در استان سه درصد کاهش یافته است.

رسانه ها در بحث کاهش حوادث رانندگی وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نکنند

قدس آنلاین / احمد مختاری/ اراک: سرهنگ کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت 407 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 67 نفر در حوادث ترافیکی درون شهری و 331 نفر در جاده ها کشته شده اند.

وی بیان کرد: آمار جان باختگان ترافیکی استان بسیار بالا است و نیروی انتظامی همه تلاش خود را برای کاهش هرچه بیشتر آن به کار گرفته اما موفقیت در این راه منوط به فرهنگ سازی گسترده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: برخی از محورهای ارتباطی این استان دچار مشکل است، تجهیزات کنترلی با مشکلاتی همراه است و لغزنده بودن محورها در زمان بارش نزولات آسمانی در بروز حوادث رانندگی نقش دارد اما حدود 80درصد حوادث رانندگی به دلیل خطاهای انسانی رخ می دهد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: اگر رانندگان در رانندگی از مهارت کافی برخوردار باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند آمار قربانیان ترافیکی کاهش می یابد.

وی گفت: یکی از بحث های بسیار مهم در بحث حوادث رانندگی، مصدومان هستند که در 9 ماه امسال 180 نفر از مجروحان حوادث رانندگی استان مرکزی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند اما از این تعداد 70 درصد آن ها فوت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: اورژانس و مراکز درمانی این استان حرفه ای عمل کرده و کوتاهی برای نجات جان افراد نمی کنند اما طولانی بودن فاصله نقاط حادثه خیز با مراکز درمانی درصد خطرآفرینی را برای مصدوم افزایش می دهد و می طلبد ایستگاه های اورژانسی و امداد و نجات هوایی در استان توسعه بیشتری پیدا کند.

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: استان مرکزی در شاهراه کشور واقع شده و یکی از مسیرهای پرتردد و حساس است اما در این استان امداد و نجات هوایی به صورت مستمر وجود ندارد و بسیاری از مجروحان حوادث که دچار خومریزی و آسیب وسیع و جدی هستند به دلیل بعد مسافت جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: رسانه ها در بحث کاهش حوادث رانندگی وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص سرقت افزود: وقوع سرقت در استان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش شش درصدی همراه بوده و در این مدت هشت هزار و 843 فقره سرقت به وقوع پیوسته که 84 درصد این آمار معادل هفت هزار و 394 مورد کشف شده است.

سرهنگ عزیزی وقوع نزاع های جمعی و فردی را یکی از آسیب های جدی استان دانست و گفت: در این مدت 210 مورد نزاع و درگیری خیابانی در این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آستانه تحمل پایین مردم پائین در بحث افزایش نزاع ها و درگیری های خیابان نقش مهمی دارد اما همه قضیه نیست و باید به مسائل تربیت خانوادگی نیز بیش از پیش توجه شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: سه هزار و 966 کیلوگرم انواع موادمخدر امسال از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشف 39 درصدی را نشان می دهد.

سرهنگ عزیزی گفت: موضوع موادمخدر باید به دغدغه اجتماعی تبدیل شود و برای مقابله با این پدیده شوم باید همه دستگاه های اجرایی پای کار آیند و به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی افزود: کالای قاچاق یکی دیگر از معضلات اجتماعی و از برنامه های اولویت دار پلیس این استان است و در این مدت 165 میلیارد و 310 میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی کشف را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کاهش 9 درصدی قتل، کشف یکهزار و 522 مورد کلاهبرداری از مجموع یکهزار و 526 مورد انجام شده، کشف 247 هزار و 194 پاکت سیگار قاچاق و افزایش کشف 554 درصدی آن، برخورد با 210 تخلف صنفی، توقیف پنج هزار و 40 گواهینامه دارای نمره منفی و توقیف 36 هزار و 93 خودرو و موتورسیکلت متخلف در استان مرکزی از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری بوده است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور استگفت: بحث کاهش آلودگی در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پلیس نیز به دلیل حساسیت موضوع در این بحث با جدیت وارد شده و با خودروهای دودزا برخورد می کند.

وی گفت: برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی این استان با خودروهای دودزا به ویژه در شهرستان اراک نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش افزود: 121 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در 12 شهرستان این استان امسال به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: در این مدت چهار هزار و 100 فقره پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری های این استان تشکیل شده که از این تعداد 85 درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: پلیس همه تلاش خود در بحث برقراری امنیت انتخابات چه در روز انتخابات و چه در زمان ثبت نام نامزدها، برگزاری نشست های قانونی، تبلیغات و سایر موارد مربوطه به کار گرفته و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

سرهنگ عزیزی بر حضور حداکثری در این انتخابات تاکید کرد و افزود: پلیس با همه توان با افرادی که در بحث انتخابات تخلف کنند و جرمی صورت گیرد هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی برخورد قاطع می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.