پیشنهاد سردبیر

۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 3382

افزایش مصارف غیر ضروری آب توسط بعضی ازمشترکین، شهرستان بجنورد را با کمبود آب مواجه نموده است.

آب در بجنورد جیره بندی می‌شود!

به گزارش قدس انلاین مصرف بی رویه و غیر ضروری آب مانند شستشو فرش، خودرو، آبیاری فضای سبز و باغچه ها در زمان نامناسب، ساخت و سازهاو ...که به دلیلی همزمانی گرمای هوا و آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفته شهرستان بجنورد را با کم آبی مواجه نموده است.
 سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی دراین رابطه گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و انجام شستشوهای غیرضروری ازسوی بعضی از شهروندان شهر بجنورد را با کمبود آب مواجه شد.

وی گفت: درحالیکه‌بعضی ازمناطق شهر با افت فشار و قطعی آب مواجه هستند بعضی ازمناطق که از این نعمت الهی برخودار هستند، آب را صرف مصارف غیر ضروری می‌کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگیها و خشکسالیهای متوالی که موجب کاهش استحصال آب و کاهش دبی چاههای آب شهر بجنوردگردیده است و همچنین تعداد اشتراک ها تعادل بین عرضه و تقاضای آب در شهر بجنورد را به هم زده است.

وی ادامه داد: دراستان خراسان‌شمالی درشرایط عادی روزانه حدود 100 میلیون لیتر آب مورد نیاز است که تولید و توزیع می‌شود و با توجه به افزایش تقاضای 20 درصدی آب درروزهای اخیر شوک بیست برابری به شبکه، منابع و مخازن وارد شده که در انتهای خطوط توزیع و یا درمناطق مرتفع تر قرار دارند افت فشار محسوس است.

علوی درادامه اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی تمام توان خود را بکار بسته تا از جیره بندی آب در این روزهای گرم جلوگیری نماید اما با توجه به محدود بودن منابع آبی درصورت استمرار روند افزایشی مصرف‌آب و افت فشار و یا قطعی آب در بعضی از مناطق مجبور به جیره بندی آب خواهیم بود.

وی ازهم استانی های فهیم خراسان‌شمالی خواست به منظور بهره مندی از آب با فشار مناسب درتمامی ساعات شبانه روز از مصارف غیر ضروری جدا خوداری نموده و صرفه جویی را تا حد امکان مورد توجه قرار دهند و درصورت عدم رعایت سایر شهروندان با شماره 122 تماس حاصل نمایند تا تذکرات و اقدامات لازم توسط همکاران شرکت آب و فاضلاب داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.