پیشنهاد سردبیر

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: ۵ هزار دانشجوی خراسان‌رضوی به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

۵ هزار دانشجوی خراسان‌رضوی به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، مهدی بهرامی ظهر امروز در نشستی خبری که با موضوع راهیان نور دانشجویی برگزار شد اظهار داشت: باتوجه به اهمیت موضوع راهیان نور و دکترین جامعی که امام (ره) پیرامون ارزش راهیان نور تبیین کردند، جریان دانشجویی احساس تکلیفی نسبت به این موضوع دارد و هر ساله در راستای اعتلای تربیت نیروها کاروان‌هایی راه‌اندازی می‌شود تا دانشجویان بهره مندی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته باشند.

وی افزود: یکی از شکوهمندترین برنامه‌های فرهنگی که هر ساله برگزار می‌شود، برنامه راهیان‌نور است و نکته اصلی راهبری در راهیان‌نور ایجاد زمینه و زیارت با معرفت است و فراموشی و تحریم دو آسیبی است که هر حادثه‌ای را به انحراف می‌کشاند.

بهرامی تصریح کرد: کاروان راهیان نور می‌تواند تبیین مسیری برای نسل جدید و نسل‌های بعدی باشد چرا‌که تاریخ دفاع مقدس، از عزیزترین و مهمترین ذخایر است که نباید نسبت به آن غفلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بُردن دانشجویان به مناطق راهیان‌نور شناخت را رقم می‌زند همانطور که شهید حسن باقری از یک شخصیت دانشجویی به جبهه کشیده شد و استراتژیک نظامی را در آنجا پیاده کرد و شخصیت وی می‌تواند یک الگو برای دانشجویان باشد.

بهرامی با اشاره به اعزام اردوی راهیان نور گفت: امسال تاریخ اعزام در دو تاریخ زمانی بهمن و اسفندماه صورت می‌گیرد که 5 هزار نفر اعزام خواهند شد از خراسان‌رضوی تاریخ اول اعزام 2 تا 18 بهمن ماه و اعزام 16 تا 21 اسفند ماه انجام می‌شود.

وی افزود: 2 هزار دانشجو در بهمن ماه و 3‌هزار نفر نیز در اسفندماه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام می‌شوند البته محدودیتی برای اعزام نداریم.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجویان از سه محور عملیاتی بازدید دارند اظهار کرد: منطقه عملیاتی فتح المبین، فکه، چزابه، کمیل، کانال هنزله، دهلاویه و هویزه، اروند، نهر خین، شلمچه و والفجر و فاو، یادمان‌های هورالعظیم، کارون، بیمارستان امام حسین‌(ع) که اتفاقات بسیاری از تاریخ جنگ و دفاع مقدس در انها رخ داده است از جمله محورهایی است که مورد بازدید دانشجویان قرار می‌گیرد.

بهرامی عنوان کرد: در هر کاروان راهیان نور دو نفر به عنوان مسئول فرهنگی و یک راوی و روحانی استفاده خواهیم کرد. این دانشجویان در 8‌دوره اعزام می‌شوند و طبق تقسیم‌بندی هزینه‌های پشتیبانی، غذا و اسکان به عهده سپاه و بسیج  است و 60 درصد از هزینه سفر را دانشگاه، 30 درصد بسیج دانشجویی و 10درصد دانشجویان پرداخت می‌کنند.

وی افزود: اردوی راهیان نور یک هفته‌ای است و با قطار صورت می‌گیرد ضمن اینکه 60 درصد از دانشجویان در این اردو را خواهران تشکیل می‌دهند و میانگین هر کاروان 300 نفر است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانشجویان استقبال خوبی از اردوهای راهیان نور دارند بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فردوسی با 400 نفر اعزام، دانشگاه علوم پزشکی 350‌نفر و دانشگاه پیام نور با 200 نفر بیشترین اعزام دانشجویان را دارند.

بهرامی خاطرنشان کرد: برای هر 40‌نفر یک راوی اعزام خواهیم کرد که در مجموع 50 راوی و 30 خادم الشهدا در بهمن ماه کاروان‌های دانشجویی را همراهی می‌کنند. ضمن اینکه در اروند مراسم روایتگری با حضور فرماندهان عملیات والفجر 8 و اروند برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.