پیشنهاد سردبیر

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان اداره‌کل امور بانوان استانداری و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل امور بانوان استانداری و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، افشین رحیمی صبح امروز در آیین مبادله تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره‌کل امور بانوان استانداری و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به علت اینکه در کشور برای نخستین‌بار اجرایی می‌شود، بسیار منحصر به فرد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه نداشتن مهارت در همه سطوح جامعه وجود دارد، بیان کرد: با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی به آموزش مهارت‌های سلامت خانواده می‌پردازد اما این مهارت‌ها کافی نیست و باید در تمام رشته‌ها به مقوله مهارت افزایی بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه دانشجو باید در کنار تحصیل و علم‌آموزی از آموزش مهارت در رشته خود نیز برخوردار شود، یادآور شد این تفاهم‌نامه از خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز به عنوان ظرفیت مهم این بخش استفاده می‌شود تا دانشجویانی که در خوابگاه‌ها هستند به نحو احسن برای مهارت‌افزایی رشته تحصیلی خود استفاده کنند.

رحیمی افزود: بخشی از مهارت‌افزایی این تفاهم‌نامه مربوط به بانوانی است که به علت بیکاری و نداشتن شغل مناسب به عنوان آسیب‌دیدگان جامعه مطرح هستند بنابراین در این زمینه مهارت‌هایی برای ارتقای این گروه از بانوان در قالب مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی نیازسنجی این تفاهم‌نامه را مقدمه برنامه عملیاتی آن دانست و بیان کرد: افرادی که بیماری خاصی دارند یا اعتیاد خود را ترک کردند همراه با زنان سرپرست خانوار نیز از جمله اقشاری هستند که زیرمجموعه این تفاهم‌نامه قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این نوع آموزش‌ها رایگان است، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از این آموزش در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد بنابراین ارائه آموزش در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی رایگان بوده اما به علت ورود ضروری بخش خصوصی به آن قطعاً بسته به نوع آموزش هزینه جزئی نیز دریافت می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه نیازمند طرح مطالعاتی و تحقیقات میدانی در ارتباط با نیازسنجی است، بنابراین با وقفه‌ای کوتاه از ابتدای اسفندماه امسال اجرایی می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل امور بانوان و دفتر خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه مدرک تحصیلی برای داشتن مهارت کافی نیست، بنابراین آموزش مهارت در رشته‌‌های مختلف برای مردم به ویژه بانوان بسیار ضروری است.

فرشته سلجوقی اضافه کرد: توانمند شدن بانوان بر اساس ارائه آموزش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد امکان‌پذیر می‌شود که خوشبختانه سازمان فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی با هشت تعهد و اداره‌کل امور بانوان با چهار تعهد کلی در این تفاهم‌نامه در توانمند شدن بانوان این استان تلاش و همکاری می‌کنند.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه برای زنان روستایی در سراسر خراسان رضوی نیز اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.