پیشنهاد سردبیر

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 348436

میزبانی ایران در مسابقات شطرنج گرند پری بانوان در حالی از روز پنجشنبه در تهران آغاز می شود که هنوز از طرف نهادهای ورزشی و حتی اسپانسرها بودجه قابل توجهی در این زمینه به دست فدراسیون نرسیده طوریکه هنوز بودجه لازم برای جایزه ۹۰ هزار یورویی مسابقات هم تامین نشده است.

میزبانی بی پول از بهترین های جهان

به گزارش قدس آنلاین،‌ چهارمین دوره مسابقات شطرنج گرندپری بانوان که یکی از مهمترین رویدادهای این رشته به حساب می آید،‌برای نخستین بار در ایران برگزار خواهد شد. دور دوم این رقابت ها در فصل ۲۰۱۶ - ۲۰۱۵ از روز پنجشنبه با حضور ۱۲ استاد بزرگ از کشورهای مختلف در تهران آغاز شده و به مدت دو هفته یعنی تا ۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سارا خادم الشریعه نماینده ایران در این مسابقات است که با ۱۱ استاد بزرگ دیگر که همگی از بهترین های رنکینگ جهان و قهرمانان رقابت های مختلف شطرنج هستند،‌ رقابت خواهد کرد.

طبق پیش بینی های اولیه،‌میزبانی این رویداد بزرگ با در نظر گرفتن تمام هزینه های جانبی رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان برای فدراسیون شطرنج ایران هزینه دارد و این در حالی است که تا امروز که تنها یک روز به آغاز مسابقات باقی مانده هنوز بودجه ای از وزارت ورزش ورزش،‌کمیته ملی المپیک یا اسپانسرها به دست فدراسیون نرسیده است.

البته به گفته نصرالله پریچهره، سرپرست فدراسیون شطرنج از طرف مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول هایی مبنی بر کمک مالی داده شده  و هیچ یک از آنها «نه» نگفته اند اما با این حال هنوز بودجه ای به حساب فدراسیون واریز نشده است.

به همین دلیل تا به امروز هنوز بودجه لازم برای جایزه ۹۰ هزار یورویی مسابقات گرندپری بانوان تامین نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.