سخنگوی پنتاگون مدعی هدف قرار دادن کمپ‌های آموزشی القاعده توسط جنگنده های آمریکایی در ارتفاعات یمن شد.

پنتاگون مدعی حملات هوایی آمریکا به کمپ‌ آموزشی القاعده در یمن شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،پنتاگون اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه کمپ های آموزشی نیروهای القاعده در ارتفاعات یمن را بمباران کرده اند که در اثر این حملات تعدادی از عناصر القاعده کشته شده اند.

«پیتر کوک»سخنگوی پنتاگون در این رابطه گفت: «این حملات برای خنثی کردن توانایی های شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان است که از یمن به عنوان پایگاهی برای تهدید کردن نظامیان آمریکایی استفاده می کند، انجام شد. این اقدام تعهد ما برای شکست دادن القاعده و ناامن کردن شرایط برای آنها را ثابت می کند.»

بنا به ادعای تحلیل‌گران غربی شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان خطرناک ترین شاخه نظامی این سازمان تروریستی به شمار می آید که پس از ناآرامی ها و جنگ در یمن میزان فعالیت این گروه افزایش چشمگیری داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کنترل داعش از دست غربی ها و آمریکا رها شده است IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    کنترل داعش از دست غربی ها و آمریکا رها شده است همچون طالبان که پس از تولد توسط آمریکا، گریبان خود آمریکا را گرفت، داعش نیز این روزها مشغول ضربه زدن به بانیان خود است و در واقع باید در این مورد بگوییم که چاقو دسته خودش را بریده است. ایجاد کننده اصلی داعش در واقع همین دولت های غربی به همراه آمریکا بودند و حتی پس از جنایت های بی شمار آنها در سوریه و عراق، آنها به نابودی این گروه تروریستی راضی نمی شدند و معتقد بودند که داعش باید بیش از گذشته مدیریت و کنترل شود.
  • رزمنده IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    جنایتکارشماره یک درجهان ضد جنایتکاردرجه درجهان. تروریسم شماره یک درجهان ضد تروریست درجه درجهان. این درحالی است پنتاگون یک تروریست شماره یک درجهان است. پنتاگون یکی ازحامیان اصلی تروریست ها درسوریه وعراق وافغانستان وپاکستان ویمن و مصر ولیبی و... است
  • رزمنده IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    آمریکا جنایتکارنمی تواند برفاجعه بزرگ یمن وسوریه وعراق و... سرپوش گذارد. آمریکا جنایتکارباید به همه ملت های مسلمان پاسخگو باشد. آمریکا حق حرف زدن ندارد چه برسد ادعای دیگر می کند. سازمان های بین المللی به نقض حقوق بشردرآمریکا توجهی ندارد. آمریکایی ها هیچ اقدامی دربرابرداعش انجام نداده اند. ائتلاف آمریکا موجب تقویت داعش شده است. آمریکا هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگرندارد. آمریکا درمنطقه خاورمیانه به بن بست کامل رسیده است.